[VD] Wat voor 'blok' gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

[VD] Wat voor 'blok' gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 21:24

Voor 'op het blok'? Dus met 2 voor benen ergens op staan.
Ik heb al hooi en stro baaltjes geprobeerd maar vind dat draadje er om heen helemaal niets. Dennis is er al een keer in blijven zitten.
Ook zo'n grote zwarte ton heb ik al geprobeerd. Maar die zijn een beetje glad en dat vind Dennis eng(ik krijg hem wel zo ver maar het gaat niet van harte).
Verder heb ik ook nog de deksel van onze 'poets kist' geprobeerd. Dat is een ong 40 cm hoog, heel hard plasticen ding maar dat is ook niet zo'n succes. Het is geen gewone poetskist, het is een kist die op de filmset gebruikt is en groot genoeg voor HEEL VEEL poetspullen. Hij is dus wel stevig genoeg maar ook erg glad aan de boven kant.

Wat gebruiken jullie er voor want ik heb nog eigenlijk niets gevonden wat echt een groot succes is om het mee te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:29

stro met een kleed of zijl erover

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:47

Gewoon een strobaal, en als ze vast komt te zitten dan snijd ik het touwtje los...

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:49

Het liefst gebruik is zaagselpakken, maar omdat die zo zwaar zijn en moeilijk te verplaatsen zijn heb ik meestal ook een strobaal.

Maar ik heb er aan zitten denken om zo iets van hout te laten maken en dan ongeveer 15 CM hoog. Heeft er iemand van jullie hier misschien ook ervaring mee ?


Dennis schreef:
Voor 'op het blok'? Dus met 2 voor benen ergens op staan.


En je kunt er trouwens ook met 2 achterbenen op staan.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:52

Ik heb wel een oude boomstronk gebruikt die ik met veel moeite *hijg puf* uit het bos had ontvoert. Maar stro is echt heel gevaarlijk, als ze in paniek raken kun je er niet meer bij en dan is het daag pezen! Met een deken erover lijkt me beter.
Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:53

Strobaal die lekker strak geperst is.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:28

Ik ben zelf nog op zoek naar zo'n houten katrol waar ze leidingen om wikkelen. Zit helaas garantie op maar ik zoek verder. Misschien ken je iemand in je buurt

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:39

uhm.. zelf gebruik ik ook wel eens een grote waterbak. Een plastic En als dat niet stevig is een paar tegels er onder

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:37

Meestal gebruik ik zo een pak houtkrullen in plastic geperst.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:03

zolang je paard geen ijzers heeft kan je IMO veilig een pak stro o.i.d. gebruiken. Voordeel: Overvlak is stroef (is met een baal zaagsel niet zo)
Nadeel: Gaat wippen als je paard teveel op de punt gaat staan

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:02

Ik heb in de wei bij mij thuis een verhoogde putdeksel zitten die is daar ideaal voor. (zie foto in mijn profiel)

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:29

Vlak bij ons is een tunnel. de betonnen randen gaan daar langzaam omhoog (of de weg naar beneden: net hoe je het bekijkt!) Daar ga ik zoms op en neer af om ze gewoon bewust te maken van hen benen. Je kan zelf de hoogte uitkienen. Ook kan je ze daar dus op "het blok" laten staan. Achter de rand zit gewoon gras, duzz niet zo gevaarlijk in mijn ogen, mits je alles heel rustig doet en je eerst op het lage deel begint, zodat ze ff weer weten wat je gaat doen. Ook doe ik dan beenbescheremers om voor het geval dat ze zich toch stoten!!!!

Suc6 ermee!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:20

stef schreef:
zolang je paard geen ijzers heeft kan je IMO veilig een pak stro o.i.d. gebruiken. Voordeel: Overvlak is stroef (is met een baal zaagsel niet zo)
Nadeel: Gaat wippen als je paard teveel op de punt gaat staan


Heb je gelijk in, maar onze balen hooi zijn meestal nogal los geperst. (en ik gebruik geen stro in m'n stallen dus dat hebben we niet)
Soms heb ik geluk en zit er een strakke tussen , maar meestal zijn het zo van die pakken waar je in weg zinkt of uiteen vallen als je ze oppakt

Ik oefen het blok overigens zowat nooit, de laatste keer heb ik de treinbils gebruikt die in de wei lag. (om even aan mijn neefje (4 jaar), nichtje (6 jaar) en hun papa te laten zien dat Greg een "circuspony" is Clown vonden ze wel zo boeiend )

Maar ik gebruik dus net zo goed hooi als een pak krullen, Greg doet daar niet moeilijk over (die zet overal z'n voeten op als je het vraagt).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:22

het lijkt me dat ze op een baal krullen (plastic) heel erg gaan glijden... Of valt dat mee?

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:47

Je kunt toch van die speciale blokken kopen? In verschillende maten zelfs. Alleen zijn die wel duur, maar als je echt shows doet lijkt me dat wel een ideaal ding.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 13:01

stef schreef:
het lijkt me dat ze op een baal krullen (plastic) heel erg gaan glijden... Of valt dat mee?


Dat valt echt heel goed mee. Dat plastic is zo dun dat ze er eerder een "gat" in trappen dan af glijden. Greg is dan ook nog eens zo stabiel als een berggeit Haha!
Bij een paard met ijzers zou ik het echter niet aanraden , ook niet als het pak nat is ofzo (of de pony z'n hoeven onder het slijk hangen) maar als beide goed droog zijn kan het zeker en vast. Dan is het helemaal niet glad. (Greg heeft toch nog nooit wat laten merken , die staat even stabiel op krullen als op hooi of een houten balk)
Natuurlijk wel goed in de midden laten staan , maar dat moet bij een pak hooi ook anders kantelt het Lachen

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:06

Ik laat luna ok altijd op een stropak staan.
Soms als ik naar me oude stal ga laat ik haar op en soort bankje staan!!