[AR] Is het geen heerlijk weer om te mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

[AR] Is het geen heerlijk weer om te mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 23:02

Ik word er gewoon helemaal vrolijk van. Super dit weer! Party!!

Vorig jaar had ik het eigenlijk helemaal gehad met het mennen. Zeker na een ongeluk met Mysty. Ik zag het niet meer zitten...
Dus stond mijn ponytje maanden stil.
In januari besloten we weer te gaan mennen. Maar met lichte angst zaten we op de kar en uiteraard toen gaf Pinky 2 bokken en hadden we het weer gezien.
Weg met dat mennen, dan maar niets.
Vorige week begon het lekkere weer en toch maar de kar weer gepakt. En het was zoooo heerlijk! Pinky liep echt super de super. Ik was mega trots.
Vandaag ook weer wezen mennen en weer heeft mijn kleine macho laten zien wat hij kan. Kwijl Cool

Zucht, wat kan dit weer toch veel veranderen. Ik merk nu gewoon dat Pinky ook een giga winterdip heeft gehad... Zo baasje zo pony zeggen ze he
En uiteraard zie ik nu weer dat mijn paardje geweldig is ondanks zijn grijze vacht *LOL* Lovers

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:05

Lekker dat het zo goed is gegaan met Pinky voor de wagen!!

Volgens mij geniet iedereen van dit weer Haha!

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:30

Eng he, als het een X goed fout gegaan is. Met Den is het nu 2x echt heel erg fout gegaan en d'r hoeft maar iets te gebeuren en ik vind het dood eng. Hij heeft me gelukkig in meedere gekke situaties(bv een aanvaring met een andere los gebroken hengst) al weer gerust gesteld dat ik 100% op hem kan vertrouwen.
Ik heb ook zo'n zin om weer op pad te gaan! Maar m'n kar heeft een lekke band en ik heb m'n 3e keel ontsteking binnen 5 weken en moet dus echt heel goed uitzieken dit keer. IK WIL ZO GRAAG WEER LEKKER OP PAD!!!!!!!!! *ben jalours*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:11

het is idd heerlijk weer om te mennen, we hebben gister ook weer een lekkere rit gemaakt. Ik had alleen een nadeel, ik reed als 2e, en de 1e stofte nogal erg Volgende keer een Cool opzetten Haha!
Vandaag heb ik trouwens ook gereden, en er stonden sproeiers aan over de weg, ik had zoiets van, doorrijden, anders moest ik helemaal omrijden en we waren bijna thuis. Dus ik tegen Magpie 'door' en ze reed door, wellis waar met 4 benen in de lucht (kreeg een klets water tegen der aan) en in galop Maar ze was al snel weer rustig Haha!

Maar leuk dat het weer goed gaat met Pinky, echt super!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:40

Het is heerlijk weer, ik heb het hele weekeind gement met oscar.
Geweldig vond hij het.
Fijn dat het weer goed gaat, het mooie weer komt eraan dus dan is het deste beter om te gaan mennen Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:07

Gaaf dat het nu weer zo goed gaat met Pinky voor de kar!


Het is idd prachtig weer om te mennen. Helaas staat mijn karretje al maanden ongebruikt in de tuin, en het zal nog wel weer even duren voor ik hem weer kan gebruiken. Maar dat heb ik er wel voor over hoor, voor dat veulen wat Mickey over 2 maanden op de wereld moet gaan zetten!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:20

Het is inderdaad heerlijk weer om te mennen, maar helaas voor mij voorlopig ook even niet, eerst maar even op het veulen wachten...

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:28

het lijkt mij heel leuk om een x te mennen weer.
maar ik heb geen paardje ervoor.
iniedergeval het is natuurlijk fantastish weer

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:38

Het is inderdaad heerlijk weer om te mennen, helaas mag ik niet alleen met m'n pony gaan mennen, en heeft m'n vader bijna nooit tijd.. en dat terwijl mijn pony werkelijk niks liever doet dan voor de kar lopen.
De laatste keer ben ik met Leon (snowdon) hier op bokt gaan mennen (was errrg koud Haha! ) maar Mazzeltje vond het geweldig, telkens hinniken enzo. Ik wou dat ik wat vaker met 'm kon gaan mennen Lovers

Gelukkgi wordt het goed weer, en misschien dat mijn vader aanstaande zondag weer een keertje mee wil gaan mennen mits het goed weer is.. ik hoop het zo

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:53

Ik ben vandaag geweest! in mn uppie... Lachen Het is idd heerlijk weer de laatste tijd!

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:39

Het is gewoon heerlijk weer.
Ik ben mijn paardje aan het beleren in het tuig, de eerste keer vorig jaar ging verschrikkelijk goed, totdat de kar in het weiland ging rijden met een hoop kabaal, toen ging het mis helaas, geen ongelukken overigens, maar wel een zeer geschrokken paard die bijna een rolberoerte kreeg en de menner die zere handjes had

Maar nu wacht ik op een serieuse bijrijdster omdat ik zwanger ben, maar ik ben nu meer grondwerk aan het verrichten en dus ook weer het mengedeelte, ik zorg er gewoon nu voor dat ze meer voorbereid is, en dan strakkies huppakee weer voor de kar, met een goede rem, anders klim ik er niet meer op.

Gr Rietje

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:43

Ik zou dolgraag willen, de twee meiden voor de wagen en dan gezellig met z'n vieren het bos in, maar helaas mogen we het terrein niet af i.v.m. de vogelpest Boos! . Twee jaar geleden M.K.Z. en nu dit weer.

Hopen voor iedereen die er mee te maken heeft dat het snel overwaait en dan inderdaad heerlijk de hort op !

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30650
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:35

Hoe goed de rem ook is een pony houd je niet tegen.
Maar fijn dat het weer beter gaat. Ik vind het mennen wel spannend, maar heb helemaal geen angst. Ondanks dat de kar een keer om ging toen ik mende, dit door een tractor die de hoek om kwam stormen. En ondanks dat ik geregeld met een jonge hengst men, dit omdat de eigenaar hem de eerste passen op weg helpt, en dan alles aan mij overlaat.
Maar ik ga mennen alleen maar gaver vinden, alleen durf niet zelf op stap met Taran.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:17

Foto's???? Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:38

Fijn dat je het nu weer een beetje op 'druft' te pakken Kim, het is er idd heerlijk weer voor. Wij willen ook graag weer, maar ja, die dikke past echt niet meer tussen het lamoen en stappen kan ze al niet meer fatsoenlijk.