[vd] clicker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4span
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-03-03

[vd] clicker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 15:59

Ik heb al veel topics over vrijheidsdressuur gelezen (bij mij gaat het op t momet echt super!) maar dan lees ik ook veel over een clicker
wat is dit Verward Verward
groetjessss

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:00


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:27

mijn broer is een fanatieke clicker Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:51

een clicker zie ik als hulpmiddel om de timing van de beloning vele malen nauwkeuriger te bepalen....

misschien dom voorbeeld... je leert je paard springen... boven een sprong is het hoogtepunt... een mooi moment voor een beloning....

Probeer maar eens boven de sprong een brokje ofzo uit je zak te halen.... met clickertraining leer je dat de click de eigenlijke beloning is, en het snoepje de bevestiging.... dus boven de sprong komt de click.... en het paard weet dat er toch wel wat lekkers volgt....

phohtje

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:08

Yep, SmithsGirl heeft gelijk.
Wat ook handig is van de clicker, is dat je op afstand kunt trainen. Ik weet niet wat bij paarden veel wordt gebruikt, maar honden kun je zo trainen om op afstand te blijven liggen (om maar een voorbeeld te noemen). Haha!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:31

Wat ik me dan afvraag is hoe laat je een hond op afstand liggen: hij ligt, je klikt en dan weet hij dat het goed is en wil ie zijn brokje toch opeisen?
Verward Ik heb wel goeie verhalen gehoord over clickertraining, maar zie de logica er niet altijd van (moet toegeven dat ik er ook niet echt mee bezig ben geweest hoor... Haha! )

phohtje

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:36

Trixy schreef:
Wat ik me dan afvraag is hoe laat je een hond op afstand liggen: hij ligt, je klikt en dan weet hij dat het goed is en wil ie zijn brokje toch opeisen?


Ja, dat klopt. Maar een klik is ook einde oefening, dus hij mag weer doen en laten wat hij wil na een klik Lachen

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 09:34

phohtje schreef:
Ja, dat klopt. Maar een klik is ook einde oefening, dus hij mag weer doen en laten wat hij wil na een klik Lachen

Dan lijkt het me voor een "gewone" training niet echt handig, want je wilt niet dat als je je paard bijvoorbeeld leert netjes halthouden, dat ie na de beloning ineens gekke bokkesprongen gaat maken omdat ie daar toevallig zin in heeft heheh Haha!
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat voor een beginnende training, en extra moeilijke oefeningen (zoals buiging etc) dat het heel handig is.

phohtje

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:20

Trixy"]
[quote="phohtje schreef:
Ja, dat klopt. Maar een klik is ook einde oefening, dus hij mag weer doen en laten wat hij wil na een klik Lachen


Citaat:
ineens gekke bokkesprongen


Haha, ik denk dat dat wel mee zal vallen Knipoog

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:38

phohtje"]
[quote="Trixy schreef:
Citaat:
ineens gekke bokkesprongen

Haha, ik denk dat dat wel mee zal vallen Knipoog

Hihi, ja, maar ik ben volgens mij best goed in het verzinnen van extreme voorbeelden Haha! Schijnheilig