[VD] steigeren help???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:54

Leuk een steigerend paard, bij mij gaat een notoire steigeraar de vrieskist in. Maar je moet natuurlijk je paard leren steigeren. Kan die bij een volgende eigenaar er tenminste een goed pak slaag voor krijgen. Leuk voor hem


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:58

In mijn ogen is het raar om een paard dingen te leren waarvan je blij bent dat hij het niet doet..........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:33

stef schreef:
Dat slaat IMO ook nergens op. Ik ga mijn paard geen dingen niet leren want stel dat ze ooit verkocht wordt. Ik ga er niet vanuit dat ze verkocht wordt, dus leer ik haar wat ik wil.
Heb het weleens eerder gezegd, als ik mijn paard wil leren dat ie me aanvliegt als ik de stal in kom, dan leer ik hem dat. Ik ga er echter geen uitleg over i-net over geven. Dit speciaal omdat je de combinatie niet kent


Ik vind dat je verantwoord met je paard om moet gaan. Er kunnen momenten zijn dat jij niet voor je paard kan zorgen, er kunnen omstandigheden zijn dat het paard gewoon weg moet. Natuurlijk probeer je dan de gebruiksaanwijzingen met je paard mee te geven. Je wilt natuurlijk dat jouw paard goed behandeld word bij een nieuwe eigenaar. Maar wat als die communicatie nou net even niet goed gaat en je paard dus afgestraft gaat worden voor dingen die jij hem aangeleerd heb?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:05

Marieke_456"]
[quote="gijsenkim"][quote="stef schreef:
Dat slaat IMO ook nergens op. Ik ga mijn paard geen dingen niet leren want stel dat ze ooit verkocht wordt. Ik ga er niet vanuit dat ze verkocht wordt, dus leer ik haar wat ik wil.
Heb het weleens eerder gezegd, als ik mijn paard wil leren dat ie me aanvliegt als ik de stal in kom, dan leer ik hem dat. Ik ga er echter geen uitleg over i-net over geven. Dit speciaal omdat je de combinatie niet kent


Ik vind dat je verantwoord met je paard om moet gaan. Er kunnen momenten zijn dat jij niet voor je paard kan zorgen, er kunnen omstandigheden zijn dat het paard gewoon weg moet. Natuurlijk probeer je dan de gebruiksaanwijzingen met je paard mee te geven. Je wilt natuurlijk dat jouw paard goed behandeld word bij een nieuwe eigenaar. Maar wat als die communicatie nou net even niet goed gaat en je paard dus afgestraft gaat worden voor dingen die jij hem aangeleerd heb?
[/quote]

En kijk als je nou je paard verkoopt dan zeg je toch wat hij allemaal kan? Of ben ik blond? Als ik mijn paard verkoopt dan zeg ik erbij wat hij allemaal kan dus ook de evt. kunstjes Verward
Lijkt mij dat de nieuwe eigenaar hem dan niet straft
[/quote]
Ik zeg ook, wat als die communicatie dan niet zo goed loopt, of als jouw paard zo een paard word met 3 verschillende eigenaren in een jaar tijd?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:42

stef schreef:
ik ga er toch niet vanuit dat mijn paard, mijn maatje, verkocht wordt? Nee dus. Dus daar hou ik met training/africhting ook geen rekening mee


Misschien heb je wel gelijk maar ik ben van mening dat je er ook vaak niet voor kiest om dakloos te zijn. ik bedoel daarmee te zeggen dat je niet altijd alles in de hand hebt en het dus ook wel eens verkeerd kan lopen. Natuurlijk als je zeker weet dat je de middelen hebt om een paard voor altijd te houden moet je doen wat jou goeddunkt en wat jullie plezier geeft. Maar als je een gewoon iemand ben zoals ik met een gewone baan, geen kapitaal achter zich. Dus iemand die een gewoon leven heeft met alle onzekerheden erbij. Dan kan je er niet vanuit gaan dat je volgend jaar nog in dezelfde financiele of fysieke conditie bent als nu. Dan kan je wel eens voor die beslissing moeten staan EN DAN? Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:56

sorrie, maar diegene komt niet en je moet haar aan een handelaar verkopem voor 1/3 de van de waarde? (gebeurt hoor in hdl)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:59

De reden dat ik hierop zo fel reageer is omdat ik lang voor een handelaar heb gewerkt en paarden vreselijk heb moeten straffen voor dingen die hun in een vorig leven zijn aangeleerd. EN DAT IS NIET LEUK! Als mensen dit soort dingen uit hun hoofd lieten dan werd het leven voor paarden die de handel in gaan veel beter.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:08

SORRIE, zal niet meer gebeuren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers