[AR] Hoe tuig met oefenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

[AR] Hoe tuig met oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 15:54

Hoe kan ik het tuig tijdens oefenen het beste omdoen zonder dat het allemaal slingert en losgaat. Want gisteren heb ik het even omgedaan voor foto's maar de broek laat steeds los en de lange strengen aan het borststuk (oh.. hoe heet dat Lips are sealed ? of heb ik het goed?)

Voorbeeld hoe het erbij hangt Scheve mond
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Im000194(1).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Im000171(1).jpg[/img]

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:36

heyyyy, ik ben dus ook aan het oefenen, die 'lange strengen', weet ook niet hoe ze heten. die sla ik altijd over z'n rug heen. de broek zakt bij mij ook wel eens af, maar als ik begin leg ik ze gewoon ver naar voren

ik hoop dat het gaat lukken!!
ps hoe vaak heb je al geoeend? en gaat het goed?
ik heb ook vandaag geoefend en het ging super, hij gaat echt lekker vooruit!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:11

Ligt eraan wat je wil trainen. Als je zo alleen het sturen en het wennen aan het tuig wil trainen zou ik de strengen (de leren 'lijnen' die aan het borsttuig zitten en dus aan de kar moeten) eraf halen. Die zitten dan alleen maar in de weg.
Als je druk wil oefenen heb je ze uiteraard wel nodig.
De riempjes van de broek kun je het beste gewoon een keer door het pasantje halen. Dan hangen die gewoon in een lus. De broek blijft denk ik gewoon liggen dan (als hij goed zit, bij Pinky zaktie niet af iig).

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:57

wat je ook kan doen is de broek vast maken aan het borstuig, als dat gaat dan. Moet je ook alleen doen als je hem wil laten wennen aan de broek. En die strengen er afhalen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:41

Ik heb bij Fie met het aan de lange lijnen lopen de strengen en de broek eraf gehaald, dan heb je nergens last van.
Toen we gingen slepen heb ik alleen de strengen eraan gedaan, dan zitten ze vast, dus dan heb je er ook geen last van.

succes!

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:10

Ja, het is al gezegd, strengen eraf en met een strotouwtje de broek aan de borst. Niet te strak.
Dan kun je er nog voor kiezen om de leidsels door de lichtogen te doen ipv door de leidselsleutels, dan slingert hij niet zo in het begin.
Let er wel op dat zodra de pony stil staat, jij de leidsels los laat. Je neemt ze dan weer op vlak voordat je voorwaarts wil. Daar heb je later veel schik van.