[AR] kosten cursus koetsiersbewijs enkelspan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

[AR] kosten cursus koetsiersbewijs enkelspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 09:07

Wat hebben jullie hiervoor betaald? hoeveel lessen kregen jullie hiervoor?
was het incl. of excl examen.

Bij ons willen ze het nu organiseren. 200 euro met een manegepony. Ik weet niet voor hoeveel lessen, en of het incl. examen is. Wel met praktijk en theorielessen. Die theorielessen hoef ik niet, dus als het ergens zonder kan wil ik het ook graag weten.
Ik wil graag weten hoe jullie het gedaan hebben.

En verder, hebben jullie ooit gebruik gemaakt van het koetsiersbewijs? Hier is het nergens verplicht, en zolang ik geen paard rij die ook voor de kar kan heb ik er niet direct wat aan.

Is het examen net zo streng af en toe als het met het ruiterbewijs?

pinky_Girl: [AR] Toegevoegd!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:43

wij rijden voor 195 eur met eigen paard. Incl. examen geloof ik. Dat zijn 6 theorie- en 7 praktijklessen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:44

zo'n 200 euro voor lessen, examen en boek.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:15

Volgens mij een koetsiersbewijs nu nergens verplicht, maar dat komt snel, net als het ruiterbewijs verplicht gaat worden, geloof ik.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 16:01

Ik heb alleen geen zin om voor het ruiterbewijs en voor het koetsiersbewijs te betalen, dan ben ik zelfs 3-dubbel verzekerd.
En ik geloof niet dat het snel verplicht gaat worden, de SRR wil het wel. En eigenlijk wil ik het papiertje ook wel hebben voor de heb Haha!
Maar ik vind 200 euro ook best veel geld, zeker nu ik nog geen eigen paard heb en haast nooit men.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:34

Het theorie is heel anders van het koetsiersbewijs dan van het ruiterbewijs, ik raad je toch aan het te volgen hoor, anders is de kans reƫel dat je door de "woordenzee" niet door je papierexamen komt, en dan mag je meteen ook niet gaan rijden.
Ik betaalde voor mijn lessen vorig jaar 350 Euro geloof ik, en nog 's 25 Euro voor de lesboek. Daarvoor kregen we 8 theorielessen en 7-8 praktijklessen. Het bleek echt wel het minimum te zijn, iemand die zegt het met minder te kunnen heeft ofwel al ervaring, ofwel "the golden touch" ... maar ik vond het eigenlijk nog te weinig!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:49

Ik betaal 285 euro voor 12 lessen.. inclusief examen..inclusief lesboek.
Ik ben afgelopen vrijdag begonnen dus ik heb nog geen ervaring met de afloop.. Het theorie gedeelte moet je zoveel mogelijk zelf gaan doen. Dus de lessen zijn voornamelijk het in de praktijk brengen van de theorie...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:14

Richard, mijn vriend, is nu bezig met de cursus. Ik zal hem van de week even vragen wat hij moest betalen.
Hij heeft geloof ik 8 theorielessen gehad en ze rijden nu tot eind maart elke week met een groepje met een aantal aanspanningen om te oefenen.

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:20

hey hoi, ik heb voor mijn koetsiersbewijs 200 euro betaald. Ik heb ongeveer 8 theorie lessen gehad en een stuk of 10 praktijk lessen. Ik zoek nog wel ff na hoeveel dit er precies waren. Dit was ook inclusief examen en een theorieboek. Dit deden we met verschillende aanspanningen. Ik had wel een eigen aanspanning, maar dat was niet bij iedereen zo.
Ook heb ik gehoord dat het koetsiersbewijs op somminge plaatsen al verplicht is en dat ze die gebieden groter willen maken. Ze willen het al wel helemaal verplichten, dus het komt wel denk ik.
Ook gingen er geruchten dat het koetsiersbewijs ook als ruiterbewijs geldig is. Dit weet ik niet zeker. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen. Niet iedereen die kan mennen kan ook rijden. Als iemand hier meer van weet dat hoor ik dat graag.
En wat ik weet zijn ze bij het koetsiersbewijs strenger dan bij het ruiterbewijs. Maar dat heb ik zelf niet ervaren.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 13:18

En de kleding, zoals een schort, moet je daar zelf voro zorgen, of kun je die lenen? Ik heb gehoord dat dat verplicht is, nou ik men niet met hoed en schort.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:41

Handschoenen en een hoofddeksel is wel verplicht.. Maar een schort volgens mij niet... (teminste niet bij ons) Ik heb er nog niets over gehoord.

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:55

Bij ons was het ook verplicht, ik heb in wedstrijd tenue gereden. Met een hoofddeksel, en een schort was ook verplicht. Die hebben we geleend van onze instructrice. Maar de verplichtingen van de kleding zijn denk ik wel verschillend. En het is maar voor een keer ( als je het tenminste in een keer haalt) De examinatoren waren niet zo streng op de kleding.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:01

Ik heb ook gewoon in m'n wedstrijdkleding gereden met het examen, met daarbij een schootskleed van het meisje met wiens pony ik reed.

Ik zou er niet gelijk eentje gaan kopen, je kunt er vast wel eentje lenen van iemand anders op de cursus.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:30

Ik heb het even nagevraagd en hij betaalde 285 euro voor de hele cursus inclusief boek.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:03

Bij mij was de schort verplicht, maar ik was als enige die ze niet gekocht had, ik was het enige meisje in de groep, en die mannen leenden mij graag die van hun uit! Haha! ...
Verder BRUINE handschoenen (liefst leer), met het examen liefst bruine schoenen, EN hoofddeksel! Voor de vrouwen, geen korte rokjes graag ... Haha!