[VD] Enkele vragen over Spaanse pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

[VD] Enkele vragen over Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 19:05

Hoi,

Ik heb enkele vragen over de Spaanse pas. Ik ben bezig Lex de Spaanse pas te leren wat op zich best goed gaat.

1:Hij erg enthousiast en gooit hij zijn benen in de lucht. De bedoeling is natuurlijk dat hij het rustig doet, hoe leer ik dat aan hem?

2: Ik wil hem dit ook leren onder het zadel te doen. Hoe doen jullie dat? Tikken jullie bijv. de schouder aan? En hebben jullie dan aan elke kant een zweep of...

3: Onder het zadel doet Lex alleen de spaanse pas als hij stilstaat. Ik wil hem echter ook leren dat hij dat lopend kan doen (via de grond lukt dat al wel), maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Dus bijv. been geven en tegelijk commando voor spaanse pas of?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 00:01

1. Door te gaan clickeren. CLick is beloning... als je op het juiste moment clickt zal je paard sneller door hebben dat hij rustig de Spaanse Pas moet doen (zo heb ik het Banjer ook geleerd)

2. Ik kietel Banjer "in haar oksels" met mij beugels (westernzadel... lekker dikke beugels...Haha!)

3. Met iemand erbij....... laat diegene aan de hand de Spaanse Pas vragen en terwijl hij het doet geef jij gelijk de gewenste hulp..... (wederom: zo heb ik het Banjer geleerd).....

Succes !!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:39

Ze moet het eerst perfect doen aan de hand voordat je het onder het zadel kunt gaan doen. Vervolgens zou ik het gaan oefenen met iemand erbij. Ik tik Lucien op de schouder aan, maar ik ben bezig om het onder het zadel zonder zweep te doen.
Voor de rest sluit ik me bij SG aan.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:04

Odin kan de pas alleen stilstaand en onder het zadel. Ik hoef alleen maar ''pas'' te zeggen en ze doet het. Nu nog lopend...