[AR] max. hoogteverschil bij 2span?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

[AR] max. hoogteverschil bij 2span?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 18:43

De titel zegt het al een klein beetje: wat is (of vinden jullie) het maximale hoogteverschil (in schofthoogte) bij een 2span?
Dit omdat ik Fayette over een jaar ofzo wil laten betuigen en dan samen met haar moeder 2span wil gaan rijden. Maar nu is Lowara (haar moeder dus) 1.51 meter en wordt dit jaar 6 jaar oud (en heeft ze op 3 jarige leeftijd Fayette gekregen) en Fayette is vorig jaar september op de keuring opgemeten en was toen al 1.50 meter (met 2 jaar en 4 maand). Dus Fayette wordt waarschijnlijk zo rond 1.55 maar misschien nog wel groter. Zullen zij nu nog wel als span bij elkaar passen? Niet alleen voor de mooi-igheid maar ook ivm het tuig?

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6



flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 00:06

gretoes schreef:
Hoi,
ik rijd met 2 welshjes in 2span. De één is 1,22 schofhoogte en de andere 1,33 schofthoogte. De hoogte is dus niet zo erg, maar als je er echt wedstrijiden mee wilt rijden staat het niet echt mooi, en ik denk dat er dan ook wel comentaar op krijgt.
Als ze dan een verschillende hoogte hebben kan je het beste de kleinste aan de linker kanr zetten, HOEZO?? Zul je denken, nou omdat de wegen(als je over de straat gaat rijden) meestal zijn verzakt en dan is de rechterkant meestal lager en als je het grootste paard dan aan de rechterkant zel lijkt het alsof ze minder of nix verschillen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, anders moet je memaar es vragen.
Groetjes margreet


Ik snap het uitstekend Haha! Bedankt allemaal voor de reacties. We zijn niet van plan om wedstrijden te rijden, met de kar rijden wij puur recreatief. En wat betreft de grootste aan de rechterkant (Fayette dus) dat komt heel mooi uit want dat hadden wij al voor andere reden in gedachten:
a) dan loopt zij niet aan de kant waar het verkeer vlak langs komt, en
b) beetje vreemde redenatie maar toch: Lowara (mams) heeft de manen links hangen en Fayette rechts.... dus beter voor de lange manen om aan de buitenkant te hangen zodat ze niet vast komen te zitten.
Maar iig bedankt! Fayette gaat komende winter dus mooi lekker naar Daan toe zodat hij haar kan beleren voor de koets Lachen

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers