[NH]/[OV] aan de hand draven.. gaat nie zo goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

[NH]/[OV] aan de hand draven.. gaat nie zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 19:40

In stap is abias goed te leiden, maar zodra je met hem aan de hand gaat draven wordt het een heel ander paard. Dan gaat z'n kop en staart de lucht in probeert hij sneaky in m'n handen te happen of probeert je omver/voorbij te lopen. In stap is er weer niets aan de hand. Het lijkt er wel op dat hij er een concurrentiestrijd van maakt. Hij is zwaar beledigt als je hem een knal verkoopt als hij zo loopt te klieren en wordt dan alleen maar feller. Dan is het oppassen geblazen en moet je zorgen dat je hem niet de gelegenheid heeft uit te halen. Het lijkt me dat hij dan toch nog niet door heeft wie nou met wie aan de wandel gaat Scheve mond Ik weet niet hoe dit probleem erin is geslopen. Met rijden wil hij ook wel eens uittesten hoever hij kan gaan maar na een verdiende tik is het weer in orde. Als ik ernaast loop is het een stuk moeilijker te corrigeren en ik heb geen zin om ondergewalst te worden. Wat zouden jullie doen in het geval dat een paard zich zo gedraagd tijdens het aan de hand lopen? Ik heb hem gewoon aan een hoofdstel met longeerstukje en halstertouw.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:22

Komt het niet doordat hij heet wordt van 't hoofdstel? Misschien kun je 't eens proberen met touwhalster (heb je wat meer controle dan met gewoon halster)

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 17:03

Kais schreef:
Komt het niet doordat hij heet wordt van 't hoofdstel? Misschien kun je 't eens proberen met touwhalster (heb je wat meer controle dan met gewoon halster)


Volgens mij valt dat wel mee. Aan een gewoon halster wil hij zich ook erg opfokken in draf. Ik heb geen touwhalster maar zal eens vragen of een van de stalgenoten zo'n ding heeft. Het is altijd te proberen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:10

Op mijn oude manege werd er bij zulke gevallen ook wel gewandeld met het touw in de ene hand en een zweepje in de andere hand.. Weet niet of je daar wat aan hebt... Neem anders een keer een longeerlijn en probeer het in de bak. Op het moment dat ie gaat kloten ga je over op longeren, waarna je hem steeds dichterbij neemt, totdat je mee rent...
*weet neit of dat werkt hoor*