[VD] Vrijheidsdressuur - band - rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

[VD] Vrijheidsdressuur - band - rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 23:02

Een tijdje geleden heb ik op [RT] een vraagje gesteld hoe ik mijn vorige verzorgpaard terug kon gaan rijden. Ze smijt zich dus tepletter tegen de muur als je erop zit.
De raad die ik kreeg sloeg altijd op hulpteugels, maar ik ben beetje anti die dingen dus ...

Nu vroeg ik me af of vrijheidsdressuur een optie zou zijn. Daarmee bouw je toch een band op, maar is die band dezelfde die je hebt al je erop zit?
Het kan ook gewoon angst zijn dat ze zo reageert op me (dat weet ik dus niet).

Iemand enig id?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:31

Is ze wel soepel?? Mischien heeftze gewoon last van haarhals en rug en wil daarom niet buigen.. dit is iets wat heel vaak voorkomt..

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 23:37

Buigen? Dat is niet het probleem hoor Lachen.
Het probleem is dat eens je er op zit en je een paar rondjes rijd ze zich ineens tegen de muur werpt: dus gewoon *kwak* ertegen Lachen.

Nu vroeg ik mij af of ik eventueel met vrijheidsdressuur een band kan krijgen die ik ook dan kan gebruiken. Want ik wil geen hulpteugels eraan hangen ... vind ik gewoon zielug. Ze was 8 jaar toen er echt mee gereden werd, tot dan kende ze enkel een zadel op haar rug maar geen ruiter.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:40

misschien is NH iets voor je? Ik heb dankzij de lessen van Lynn en Marjan Apple een nog betere band met Banjer gekregen....