[OV] Hoe ver gaan bij veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:39

En dan nog iets:
het was ni mijn idee om te longere enzo ze, da was u idee, en dieje zadeldoek me reksangel: ook ni mijn idee, trui: ook ni mijn idee!! Dus probeer ni te zegge da ik genni forseer ofzo ze, want ast aan mij lag hé, zou het enige dak er nog maar mee zou doen, dan zou da zen: veel poetse en aan de hand wandele zen.

Dag,

Eefke

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:39

Let een beetje op je taalgebruik Alieska Scheve mond

Verder geruzie wordt verwijderd, houd dat aub buiten Bokt.

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:41

wa bedoelde, runningkawa?

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:45

excueer mij Bart vb. Ik kon heel even niet meer helder denken omdat iemand mij zeer hard gekwetst had. Won't happen again

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 21:54

Eef,
ten eerste : Ik maak u hoegenaamd niet zwart. Dat is helemaal niet de bedoeling.
Ten tweede : zadeldoek heb ik gezegd dat dat mijn idee was , maar dat is geen zadel he. We hebbe der een zadel opgelegd toen dat jij er ni was denk ik. Maar dat vond ik niet echt goed , ik heb er niks van gezegd , had ik misschien wel moeten doen.
En springen , hebben wij toch wel gedaan???? Dat vond ik ook niet zo goe ik heb dat zelfs gezegd , maar jullie deden toen alsof ik er niet was.
Ten derde : ik wil ook alleen maar poetsen en aan de hand wandelen.
Ten vierde: longeren , twas niet mijn idee om die te longeren!!! Ik weet niet wie zijn idee dat was, misschien van ons allemaal tegelijk.
En ik wist dat je veel op rechte stukken moest oefenen, maar jullie deden alsof het normaal was, dus ik had mij wellicht vergist dacht ik.
Ten vijfde : kwetsen, dat was ook niet de bedoeling. Ik wil gewoon informatie over hoe da wij Gen het beste kunnen opleren.
Ten zesde : ik zeg niet dat je Gen wilt forceren!! ik zeg dat je misschien wat snel gaat. Ik ben nog altijd van mening dat je pas moet beginnen op 4jaar... ouderwets?? kan zijn , maar denk je dat er iemand was die er naar me luisterde?? Nee hoor , maar ik moet zwijgen... Want het is jou misschien niet opgevallen , maar mijn mening he , die doet er precies niet toe.
Laatst bijgewerkt door Faustie op 18-11-02 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:57

EN nu nederlands!!!!!!!
Zelfs belgisch is niet zo hoor.
En vecht de rest op pb uit, kun je ook de taal schrijven die je graag wilt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-02 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 22:05

Sorry runningkawa. Maar ik heb het een beetje gewijzigd, is het zo niet wat beter?? Ik zal inderdaad geen ruzie meer maken op bokt , is niet prettig voor jullie , mijn excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:07

thanks Lachen
Ik als brabo, snap nog wel wat jullie schrijven, maar vraag me af of iemand uit het noorden van het land dat ook nog weet.
In ieder geval bedankt voor het veranderen.
En ik denk namens heel bokt Lachen

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:20

Achja, mensen, geef maar tips over hoe een veulentje opvoeden, maar scheld mij aub niet meer uit, want jullie wisten de ware feiten niet echt.
Ok?!
toedeloe!! Lachen

Eefke

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:30

Hey!
ik wou ff zeggen dat ik met mijn veulen niet meer heb gedaan dan vertrouwen te krijgen (wederzijds) en om goed hoefjes te geven, aan de hand te lopen, vast gebonden te staan, en da wast zowat. Da was een Fjord-hengstje,en ik kende da vanaf den eerste dag, de moeder liet alleen mij haar veulen aanraken, omda kik de enigste was die die merrie verzorgde, en als ik in de wei kwam en Césarke riep, hinnekte die en dan kwam die op mij afgestormt,...en als kik in de wei ging liggen kwam dieje naast mij liggen,... da was echt een speciaal veulen,... maar ik deed daar echt ni veel mee,... ge gaat toch ook ni van een baby verwachten dat die zijn naam al kan schrijven, al kan fietsen, al zelf kan eten, moeilijke wiskundesommen maakt,... laat een veulen toch veulen zijn,... maar echt kwaad zal het ni kunne denkek,... ik denk ni da ze da elke keer doen,... en ik ken ook iemand en die heeft haar merrie ook zo gedaan,... en das nu een pracht beest!!! En zolang dat da zadel ni te zwaar is,...kan da volgens mij ni veel kwaad,... en zeker ni als da zo eens ene keer gebeurd!!! Allez ja,...zo denk ik erover,... wat nu echt het beste is,...wie zal het zeggen??? Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:35

blancatje schreef:
Allez ja,...zo denk ik erover,... wat nu echt het beste is,...wie zal het zeggen??? Knipoog

Runningkawa...
ga je gang, aan jou de eer

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:23

Hihi, Kawa, Belgisch bestaat niet hoor, 't is Vlaams Knipoog (en dan nog wel een plat dialect in dit geval)

Maar goed, ik als eveneens Vlaams mieke heb ook zo'n taaltje, maar dan wel zonder het scheldrepertoire. Evenwel gebruik ik dat alleen in familieverband en een soort tussentaal (tussen dialect en deftig Nederlands in) onder vrienden.

Maar hier lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik (en iedereen) hier zo goed mogelijk een algemeen beschaafd Nederlands hanteer. Alleen al uit respect en beleefdheid voor alle gebruikers.

Lijkt mij toch wel dat de meeste Vlaamse gebruikers dit ook zo goed mogelijk proberen te doen.

Bij deze dan maar eens een oproepje van een Vlaams persoon aan alle andere Vlaamse persoontjes *hinthint* om op een (jaja, waarvoor denken jullie dat die nl staat) Nederlands forum ons als beleefde gasten te gedragen en bijgevolg deftig Nederlands te spreken.

Sorry Kawa als ik je nu wat voor was, maar ik vind dat het nu wel eens tijd wordt dat een niet-Nederlandse ook laat blijken dat plat Vlaams op dit forum niet kan.

Om nog maar te zwijgen van het schelden, no matter in welke taal.

Oh ja, en als er nu bepaalde personen de neiging hebben om mij als ouderwets te bestempelen, ga jullie gang, het stoort me niet. Gaaaap (Aub wel via pb, kwestie van niet nog een vete lekker op het forum uit te spreiden.)Ik heb met mijn 19 jaartjes al meermaals gemerkt dat waarden, normen en respect niet meer in de woordenboek van de jeugd van tegenwoordig staat. (Een hoop uitzonderingen daargelaten natuurlijk!)
Ik ben die beschuldiging dus wel gewoon.

Met vriendelijke groet,

Leen

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:34

zo, ik geboren in het hoge noorden... kan t allemaal volgen hoor!!!!!!!!!!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:39

runningkawa schreef:
Van welke planeet kom jij?
Wij van aarde, en wel het deel dat nederlands schrijft. Lachen

Moet zeggen dat het me heel Vlaams in de oren klinkt Met dank aan mijn vriendin die in Gent woont Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:30

gijsenkim schreef:
veulens horen tot hun tweede met soortgenoten en leeftijdsgenoten op het land (april tot oktober) als ze van het land afkomen ga je er pas wat mee doen. Laat het beessie eerst eens even opgroeien!!!! Julie hebben nu toch ook geen werkweken van 60 uur!!!!!!!


laten we geen mening geven over of je er wel of niet iets mee moet doen, want daar worden we het nooit over eens.

ik ben een voorstander om lekker met die kleine te schooieren. mitz ze voldoende tijd krijgen om dingen te verwerken (door te spelen).
symmie heeft het prima bij mij. we gaan vaak wat spelen samen in de bak soms een cavalettie (waar echt niets mis mee is). Zand bergjes beklimmen. Ze volgd me overal. Je krijgt een geweldige band, dus doe maar lekker veel, maar geen zadels of longeren of andere super zware dingen die je, je kunt bedenken. Onthou ook dat het een jong dier is en dus nog maar weinig concentratie vermoge heeft. 15 min per dag en dan lekker spelen. Krijg je een toppertje van Haha!

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:05

Zeg een keer:veulen stijgerd, staat trug aan de grond en loopt snel achteruit: terug trekken of lossen(lossen bedoel ik niet touw los laten,maar meegeven )

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 21:55

Ik zeg lossen.
Als je gaat trekken, gaat ze zelf alleen maar harder trekken en daar ben je niets mee!!! Daarna wel trug voorwaarts laten lopen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:08

mag ik ff vragen is dit nog ontopic?
ik snap er de b11len niet van.

iedereen heeft een eigemening. ik was er al bang voor. leg niet je mening op maar zeg wat jij doet. dan gaat het al heel wat makkelijker.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:46

Graag weer ontopic. Dat hier veel verschillende meningen opkomen weten we. Veel vaker over gesproken.
Laat elkaar wel aub in waarde en vertel met normale argumenten waarom je iets vind.
Simpelweg iemand voor gek uitmakten helpt niet.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 18:03

Ja dat was ook de bedoeling van mijn vraag hoor, gewoon weten hoe ver je kan gaan, en waarom.

Vanda's zei dat je niet te veel op verharde weg mag lopen, of buiten wandelen. Waarom???

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 18:15

Iets zegt mij dat dit 1 van die "beste vriendinnen" is,..... Mensen mensen, waar zijn jullie toch mee bezig,......... Stelletje idioten! Laat een veulen lekker veulen zijn, moet jij je voorstellen dat je met je 2 jaar ineens kruiwagens moest sjouwen met bakstenen erin,....... Dan is je rug al naar de kl*te voordat je 5 jaar bent,....... Denk toch eens na,........

Zet dat veulen lekker in de wei bij soortgenootjes, mensen kent ie nu al wel, haal er en af toe eens een borstel over en laat het voor de rest lekker opgroeien!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 18:24

Anoukie,
Het enige dat ik nog met dr wil doen is inderdaad af en toe eens borstelen en eens een KORT wandelingetje ofzo maken. Dat is al.
Ik ben er zelfs voorstander van om pas op 4jarige leeftijd te beginnen met zadelmak maken.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 18:33

Ik zag niet dat dit topic 2 bladzijdes had,....... Bloos anders had ik wel iets anders gereageerd,......

Mijn mening blijft, lekker laten opgroeien, en met zn 3en een oplossing zoeken om met dat veulen om te gaan!

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 20:30

Anoukie, was dat tegen mij van:Iets zegt mij dat dit 1 van die "beste vriendinnen" is,..... Mensen mensen, waar zijn jullie toch mee bezig,......... Stelletje idioten! Laat een veulen lekker veulen zijn, moet jij je voorstellen dat je met je 2 jaar ineens kruiwagens moest sjouwen met bakstenen erin,....... Dan is je rug al naar de kl*te voordat je 5 jaar bent,....... Denk toch eens na,........

Zet dat veulen lekker in de wei bij soortgenootjes, mensen kent ie nu al wel, haal er en af toe eens een borstel over en laat het voor de rest lekker opgroeien!

====> Hallow, over vriendelijk gesproken. De uitleg is al lang gegeven en ik maak er mijn woorden niet meer aan vuil

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:59

Wat vroeg ik nou??
Telaat.... Lips are sealed