[NH] Zo'n machtig gevoel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

[NH] Zo'n machtig gevoel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 19:43

Vorige week kwam er een nieuw paard op stal, juist, de bonte merrie lady waar ik zo weg van ben.
Lady heeft vanaf het afspenen tot vorige week in de opfok gestaan. Incidenteel (hoefsmid/DA) kreeg ze een halster om, en verder mocht ze het lekker zelf uit zoeken. Ik had de stalhouder gevraagd of ik wat met haar aan de gang mocht.
Vandaag was het dan zover.
Ik deed haar zonder problemen een halster om, met voor de zekerheid (aangezien ze best groot is, en nog niks gewend is) een steek op de neus. Lady zonder problemen (alleen soms even stoppen en snuiven) in de round penn gezet, en 3 boxen gemest. Lady vermaakte zich wel, die bokte boven de bakrand uit Haha!
Na het mesten wat gedronken, longeerlijn gepakt, de round penn in, en "opjagen"
Vanaf het eerste moment waren haar oor en oog op mij gericht, maar ze likte niet en zakte niet met haar hoofd. Pff, ik werd er duizelig van!
Toen ze even zakte stopte ik, en nam mijn passieve houding aan, met mijn rug naar haar toe. Lady stopte, en stond twijfelig op de hoefslag om haar heen te kijken, maar verder kreeg ik totaal geen reactie.
Dus soorgestuurd, en even later opnieuw geprobeert.
Ik stopte weer, nam weer de passieve houding aan, en ineens voelde ik een neus in mijn nek!
Ik deed rustig een paar passen vooruit, en Lady volgde me. Ik stopte weer, en Lady stopte, ik liep vooruit, maakte een wending naar links, en Lady volgde me. Ik stopte, en Lady stopte. Ik draaide me rustig om en aaide haar bezweette hals. Lady bleef bij me staan, of ze nooit anders gedaan had. Ik liep naar het hek om het halstertouw te pakken, en lady volgde gestaag.

Dit was gewoon zo'n machtig gevoel. Een combinatie (lady en ik) die elkaar totaal niet kent, een paard dat niks weet en niks gewend is, en dan voor de 1e keer al gelijk zover komen.

Geweldig gewoon!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:31

Dat is wel echt geweldig!!!!!!!!!! Dat alles gewoon in 1 keer al helemaal klopt.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:52

Misschien een rare vraag, maar wat bedoel je met een steek op de neus???

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:02

Haha! Haha!
haha wat cool! ik heb precies het zelfde! ook een bonte ook nog!! ook van de stalhouder! nog niks gewend, en toch al zo snel zo ver gekomen! zo cool. De tweede keer ben ik er na heel wat wandelen op geklommen en geen vuiltje aan de lucht.
Het is zo gaaf als ze je helemaal vertrouwen!!!!
inmiddels kan ze met zadel en hoofdstel op draven onder de man.
maar we doen het rustig aan, maar ze leert heeeeeeel snel. Het klikt gewoon ik zou haar zo graag willen hebben...... Tong uitsteken Tong uitsteken maar twee paarden. is net teveel en toet gaat niet weg

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 21:51

nee, tuurlijk niet, ze is pas 2.5 Ze weet helemaal niks, ze is niet van mij, staat alleen voor de winter hier. Mocht ze langer blijven dan zien we wel

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:53

Wat gaaf zeg dat je ermee aan de slag mag! Die methode van Monty is echt verbazingwekkend! Bloos
Ben weer opnieuw zijn biografie aan het lezen, het is gewoon leuk omdat te lezen en het werkt gewoon bij ieder paard....
Met Donja ben ik in het begin ook zo bezig geweest en zie wat een superbeest je eraan overhoudt.... Lovers
Succes ermee!
Groetjes Judith Party!!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:04

wauw wat gaaf zeg!!!! wees er trots op en blij mee *LOL*
klinkt trouwens alsof je het een beetje op de emiel voest manier deed, klopt dat? wil het ook een beetje gaan oefenen zoals jij het doet, hopelijk boek ik dan ook zoveel resultaat Haha! Haha! Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:10

Ja ik weet precies wat je bedoelt!Het is echt een wauw-moment.
Helaas heb ik nu geen mogelijkheid om een join-up te doen.Vroeger deed ik het elke week of als het weer even nodig was.
Dat mis ik wel.
Maar ja als het goed is heb ik volgend jaar weer een bak.