Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjonniej schreef:Wat heb je voor tuig??
Met mijn vorige tuig (Ideal) had ik dit ook altijd.
Sinds ik mijn van Rijs tuig erop heb liggen, ligt mijn wagen ook stil achter de pony.
Nu ligt mijn van Rijs tuig ter reparatie en heb ik weer even het Ideal tuig in gebruik, en ja hoor, we worden meteen weer zeeziek!
Ik kan niet helemaal benoemen waar het aan ligt. Maar op een of andere manier klopt er iets niet bij dat Ideal tuig.
Sjonniej schreef:Het is op de harde weg inderdaad wel erger dan op het gras. Maar ook op het gras wil hij wel gaan slingeren als we een hoog tempo draven.
Cowgirl, ik weet zeker dat het niets met de onafhankelijke bomen te maken heeft. Als ik eens om me heen kijk en zie hoeveel menners er onafhankelijke bomen hebben, dan geloof ik niet dat zij allemaal zeeziek worden in draf. Ik denk eerder dat het komt doordat het tuig niet helemaal op de juiste maat is afgesteld of zoiets.
Misschien moet je de bomen iets smaller zetten, waardoor het schofttuig meer 'klem' zit en de wagen dus niet kan gaan wiegen?
Het verstellen van het zweng zou ook kunnen inderdaad, omdat het erger wordt naar mate je harder gaat draven. Dus dan krijg je ook meer beweging in de schouder, dus aan het borsttuig, dus aan het zweng. (maar dan vind ik het nog steeds gek dat ik bij mijn andere tuig nergens last van heb)