We hebben nu geoefend aan de lange lijnen en nu wil ik een fatsoenlijke sleep gaan maken en daarmee oefenen als tussenstap voor het inspannen met de kar!
Wie heeft iets en het liefst ook foto's ervan...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
liberty schreef:Ik heb een oude vrachtwagenband, met een oude zweng eraan, zal morgen wel eens een foto maken.
ThyrlaB schreef:wel uitkijken dat de strengen dan niet zo laag lopen dat je paard er overheen stapt (ik spreek uit ervaring)
ThyrlaB schreef:Je hebt gelijk,maar mijn voor de kar beleerde paardje is daardoor toch een keertje aardig aan de kletter gegaan.
Niet zorgvuldig genoeg beleerd, ga je dan nu denken.
Arretje schreef:ThyrlaB schreef:wel uitkijken dat de strengen dan niet zo laag lopen dat je paard er overheen stapt (ik spreek uit ervaring)
Daar kun je niet zoveel aan doen, en een paard moet daar in principe tegen kunnen! Je zou de strengen via de broekriemen kunnen laten lopen, maar daar ben ik geen fan van. Ten eerste zijn deze daar niet sterk genoeg voor en ten tweede belast je de rug op een rare manier. Tis een kwestie van beleren dus eigenlijk.....