Ongeremde menwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12505
Geregistreerd: 12-12-06

Ongeremde menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:14

Hoihoi,

Is het mogelijk om een rem te zetten op een menwagen die ongeremd is? 9 van de 10 wagentjes die geschikt zijn voor een kleine shet zijn ongeremd... maar ik wil absoluut geen ongeremde menwagen :n

Daarom hoopte ik of iemand weet of er een rem opgemaakt kan worden?


Ik ben een abolsuut leek op het gebied van mennen... heb contact met iemand van een menverening, en hij geeft me advies en wil wel helpen. Maar sommige vragen vergeet ik elke keer te stellen -O- Daarom maar hier :P

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Ongeremde menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:17

Bedoel je wss op een tweewieler? want de meeste 4wielers hebben wel een rem.
Beter kun je gewoon een geremde kopen, een ongeremde kan je wel een rem opzetten maar zou niet weten hoe of wat.
Op de HSHI site staat; Let op: een ongeremde sulky is niet geschikt om er later een rem op te zetten

Ik heb er wel een rem op maar gebruik m nooit. Hij is eigs zga overbodig, tenzij ik echt een stijlere berg afga maar dat doe ik eigs nooit, verder remt ie vooral zelf goed en op de broek voor de kleine stukjes.

Daphne__
Berichten: 12505
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:22

De karretjes waar ik interesse heb zijn allemaal 4 wielers :j En eigenlijk moet je hier in de buurt wel redelijk vaak heuvels op en af, ben bang dat ik zonder rem straks de shet onder de wagen heb :')

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:29

Maakt idd wel verschil of het om een 2wieler of een 4wieler gaat. Misschien kan je eens contact opnemen met een goede wagenbouwer die je advies kan geven. Het nadeel van het later erop bouwen is dat het soms een stuk lastiger is qua constructie, en daarnaast betaal je daar soms ook flink voor. Ik zou gewoon voor een geremde wagen kijken. Edit: zie dat het om 4wielers gaat.

Heb zelf jarenlang zonder rem gereden en heb het eigenlijk nooit echt gemist; hier heb je niet echt hele hoge heuvels, pony kon 't prima op de broek remmen. Het is wel 'handig' om je paard wat beter stil te laten staan als ze wat heet zijn. Mijn shetmerrie zet je stil waar en wanneer je maar wil, en dan gaat ze gewoon staan 'slapen', verzet ze geen pas, en blijft ze net zo lang staan als dat jij dat wil. Ideaal, maar heel soms was ze wel eens heet, en als ik dan een kruising moest oversteken en ze wilde steeds voorwaarts of, als ik haar tegenhield, achterwaarts, tsja dan kan je niet zoveel. Heb je dan een rem, kunnen ze daar alsnog doorheen trekken of (achterwaarts) duwen, maar dat gaat wel een stuk minder makkelijk en dan kan je ze wel net wat makkelijker stil houden.

Maar nu ik inmiddels een marathonwagen met schijfremmen achter heb, zou ik idd nooit meer anders willen.
En wat versta je onder 'kleine shet'? Je hebt veel van die kleine recreatiewagentjes waar je gewoon remmen op hebt hoor....

Dit soort wagentjes bijvoorbeeld.... meesten hebben gewoon remmen achter:
http://kraay-aanhangwagens.nl/images/006.JPG

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:56

Mijn tweewieler is ongeremd. Zelfs met lichte 'heuveltjes' is het, mits de broek goed zit, prima te rijden (met 2 volwassenen op mijn wagen van ca. 60 kg).
Maar met de vierwieler zou ik dezelfde paadjes niet graag willen rijden zonder rem.
De wagen alleen al is 100 kg zwaarder en ik vind het niet fair als ze (grote maat shet) met de broek moet afremmen. Ik rem dan dus altijd bij (ook bij drempels op de weg trouwens).

En vergat ik antwoord te geven op de vraag.
Mijn ongeremde tweewieler, is geremd te maken volgens de bouwer (vd Mee).
Maar omdat ik daar de rem dus niet op mis, laat ik hem niet ombouwen.
Een vierwieler zou ik niet ongeremd kopen.