[AR] Anatomisch gevormd borsttuig, hoe moet 'ie zitten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Anatomisch gevormd borsttuig, hoe moet 'ie zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:28

:+

Vandaag eindelijk eens kans gezien om ons nieuwe tuig uit te proberen, wat een toestand om alles weer goed op maat te krijgen als het nog zo nieuw is en net even anders dan ons andere tuig...

Uiteindelijk wel alles redelijk pas gekregen, maar ik was toch niet geheel tevreden en had nog zo mijn twijfels...
Vooral over het borsttuig, dit tuig heeft een anatomisch gevormde borst en dat is voor het eerst dat met zoiets aan de slag moet, en ik kwam er niet helemaal uit hoe die nu moet zitten en of 'ie nu goed zit...
Voor mijn gevoel zit 'ie te laag, drukt 'ie teveel op de schouder en dat lijkt me niet prettig.
Maar er zitten geen gaatjes meer, dus ik moet bij gaan prikken om 'm omhoog te doen, dus voordat ik daaraan begin graag eerst even de meningen van de mensen die ervaring met deze borsttuigen hebben... 8-)

foto's zijn slecht en na de eerste paar was de batterij leeg, maar voor het idee...
hij zit nu dus zo op het hoogste gat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit: schoftje moet volgende keer ook een stukje naar achteren (had niet helemaal prettig gelegen) en de broek was ik ook nog niet onverdeeld tevreden over... :+

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:45

Als eerste wat een prachtig tuig! staat Fifi erg goed!
Ik snap je twijfel; wat mij meteen opvalt is dat je halsriem/stopriem vrij ver naar voren zitten en lijkt het net alsof het bortstuig te klein is. Hij mag ook iets hoger denk ik. Maar op de laatste foto lijkt het toch te kloppen...
Ik geloof niet dat je iets aan mij hebt.. ik hoop dat iemand anders het beter ziet en je goede tips kan geven.

Hier een foto waar het goed past ter vergelijking.. (Ik hoop dat ik deze foto mag gebruiken hiervoor Janoek)

http://img41.imageshack.us/img41/7791/img0153vj.jpg

Napie

Re: Anatomisch gevormd borsttuig, hoe moet 'ie zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:10

De halsriem zit te ver naar voren. Ik vind hem ook wat kort, denk meer bedoeld voor smallere pony borsten. Ik vind het schoftje ook wat smal voor een enkelspantuig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:28

halsriem bij mijn tuig zit anders dan die op de foto die sumic plaatst, dus dat is moeilijk te vergelijken denk ik...
de voorste loopt bij mij rond aan de voorkant, daarom gaat 'ie zo ver naar voren door...

ik had zelf ook het idee dat 'ie te kort was, maar als ik dan op zoek ga naar andere foto's van zulk soort borsttuigen blijken ze allemaal zo kort te zijn...
lastig hoor...
paard liep er wel fijn mee, leek nergens hinder van te ondervinden (en daar is ze nogal kritisch in :+ ).

tuig is alleen bedoeld als dressuurtuig (voor wedstrijden), daarom is het schoftje ook wat fijner uitgevoerd...

hier nog een foto van voren genomen, borst lijkt hier wel scheef te liggen, maar dat komt omdat ze net een stap naar voren doet (en toen we standfoto's wilden maken was de batterij leeg :+ ):
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 01:00

Ik heb er te weinig verstand van om er te over oordelen.
Ik kan je wel zeggen dat ik het écht prachtig vindt staan bij jouw paardje.
Dit zal zeker een pluspunt zijn op dressuurwedstrijden!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 07:45

Ik heb bij Janouk ook gemerkt dat het borsttuig zit nog moet vormen. Na een paar keer rijden paste het veel mooier. Ik heb voor Janouk 3 maten meegenomen, ik vond net als jij het zo lastig om te beoordelen hoe het moest zitten.

Een voorbeeld hoe het nu zit bij Janouk (een blonde vrouw met brede borst :D )
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:50

ik vind het idd ook moeilijk afstellen. Heb er nu met ferro ook nog maar 2x mee gereden dus kan er nog niet zo veel over zeggen.

Op de foto van de voorkant vind ik het wel natjes zitten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 23:33

Bedankt voor de reakties!

We zullen nog wel even puzzelen, als het goed is moet de maat goed zijn, maar misschien toch een gaatje in de hoogte bijprikken...
En verder zal het inderdaad ook een kwestie zijn van soepel worden...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:10

Afbeelding

Zo zit ie bij mij. Welsh A met brede borst. Nu zonder druk omdat ie niet voor de kar staat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 14:11

bedankt voor je foto!

die lijkt nog iets meer gevormd dan die van mij en zit denk ook iets hoger he?