ik zou graag mijn shetlander willen gaan beleren voor de kar,ze kan al lange lijnen,enzo voort. maar ik wou graag een Branweerslangen tuigje maken,om haar wat te laten trekken enzo.
heeft iemand daar misshien tips voor om zo'n tuigje te maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:![]()
Is dit serieus of............?
Tuigen maak je niet zelf, en al helemaal niet van brandslangenkoop gewoon een tuigje of leen dat van iemand, ga daar wat mee slepen en zodra je gaat inspannen, zorg voor een goed, degelijk en veilig tuig.
Mennen is nou eenmaal niet goedkoop én zeer risicovol.
Bovendien: als je geen ervaring hebt met het beleren van pony's voor de wagen, ga er dan vooral niet zelf mee aanprutsen maar breng ze weg naar een professionele beleerderDat voorkomt veel ongelukken.
JoyCiej007 schreef:
JoyCiej007 schreef:Tuigen maak je niet zelf, en al helemaal niet van brandslangen
VanHuisUit schreef:Ben blij dat nog iemand positief reageert![]()
Als degene die de vraag heeft niet direct langs drukke wegen gaat kilometers vreten en ze vindt het leuk iets in elkaar te knutselen why not. Wij knutselden vroeger met onze shetjes eerst ook de wereld aan dingen aan elkaar en toen het goed ging kregen we een tuigje plus karretje van pa en ma. Vergeet nooit dat we met pakjestouw en halstertouwen iets aan de slee hebben gemaakt, ook een keer aan een oude kinderwagen... En er dan natuurlijk zelf op en kijken hoe het ging.
Ik zeg niet dat het veilig is, ik zeg ook niet dat het super is, maar het hoort wel een beetje bij het rommelen met een pony.
Mijn advies: ga er niet mee de weg op, kijk alles goed na, let erop dat je pony er geen last van heeft en hang er eerst samen met vriendinnetjes goed aan zodat de boel niet uit elkaar springt.
En vooral...spaar ondertussen voor een leuk tuigje.
Palouse schreef:Zozo, echte knutselaars hier![]()
Ik vraag me alleen af... TS is dertien, ik weet niet of een heel tuig van brandslang, autogordels en fietsband in elkaar knutselen aan haar besteed is.
Ik blijf er sowieso bij dat er bij het beleren een ervaren persoon aanwezig moet zijn.