Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Binckydenice schreef:Ik heb mijn shetlander ook voor de kar beleerd zonder dat ik zelf ooit gement had. Het enige dat je moet doen is je verstand goed gebruiken....
SuSEQ schreef:Binckydenice schreef:Ik heb mijn shetlander ook voor de kar beleerd zonder dat ik zelf ooit gement had. Het enige dat je moet doen is je verstand goed gebruiken....
In het beste geval gaat alles goed als je je verstand gebruikt, maar als het verkeerd gaat, ben je te traag als je de oplossing nog ter plekke moet verzinnen. En dan is het kwaad geschied en wordt het op te lossen probleem alleen maar groter. Wie ervaring heeft in het beleren, weet waar de mogelijke problemen liggen, weet hoe ze te vermijden of op te lossen en ziet ze aankomen. Zonder ervaring mis je al die kennis en hol je altijd achter de feiten (en soms je paard) aan.
Binckydenice schreef:[]
Haha ik snap wat je bedoeld maar ben het er niet helemaal mee eens... Ik heb zelf een hoop info van bokt gehaald en ben aan de gang gegaan. Ik ben echt wel verantwoordelijk bezig geweest, als je maar goed weet wat je doet en wat je in andere situaties moet doen...
Een pennymeisje moet het niet proberen, maar iemand die haar paardje door en door kent en vervolgens met een hoop informatie te werk gaat kan het volgens mij weinig kwaad... Ik kon niet mennen maar heb mijn pony perfect voor de kar beleerd....
Echwel schreef:Waarom brengen dan klasse 4 menners ook heel vaak hun paard nog weg om te beleren.
Me dunkt dat ze zelf kunnen mennen en veel weet ervan hebben, maar beleren is een vak opzich zeker voor de wagen..
Echwel schreef:Binckydenice schreef:[]
Haha ik snap wat je bedoeld maar ben het er niet helemaal mee eens... Ik heb zelf een hoop info van bokt gehaald en ben aan de gang gegaan. Ik ben echt wel verantwoordelijk bezig geweest, als je maar goed weet wat je doet en wat je in andere situaties moet doen...
Een pennymeisje moet het niet proberen, maar iemand die haar paardje door en door kent en vervolgens met een hoop informatie te werk gaat kan het volgens mij weinig kwaad... Ik kon niet mennen maar heb mijn pony perfect voor de kar beleerd....
Waarom brengen dan klasse 4 menners ook heel vaak hun paard nog weg om te beleren.
Me dunkt dat ze zelf kunnen mennen en veel weet ervan hebben, maar beleren is een vak opzich zeker voor de wagen..