Het jaar 2008 was niet geëindigd zoals we hadden gehoopt met Tuub. In december kreeg ze een vergiftiging door verkeerd hooi. Hierdoor was ze heel erg verzwakt. We konden lange tijd niet meer rijden omdat ze eerst moest aansterken.
Toen Tuub weer wat aangesterkt was, konden we door andere omstandigheden niet rijden. Dus de eerste 2 maanden van 2009 heeft Tuub voornamelijk thuis gestaan.
In maart zijn we weer eens richting de bak gereden om wat rond te stappen:

In april gingen we alles wat meer oppakken. Ook Karin is weer aan het rijden. Al vind ze sommige dingen nog wel wat eng.

Voornamelijk de galop gaat nog niet echt lekker bij Tuub en Karin, maar er zat wel verbetering in hoor!!

De volgende foto’s zijn ook van april, maar dan met mij erop.
Het rijden ging hier voor ons doen heel erg goed. Natuurlijk geen wedstrijd niveau, daar zijn we niet echt op ingesteld, maar we waren zeer tevreden met de voortgang!!

Een lekker galopje, al zit ik nog veel te gespannen. Dat is inmiddels al heel wat verbeterd!

De dag erna hadden Karin en Tuub hun eerste springles. Ondanks dat Karin het weleens in haar hoofd haalt bang te worden, kunnen die twee samen zo leuk springen!

En tjah, dat Tuub dan weleens wil gaan racen, daar lachen we dan maar om, toch?

Inmiddels (maart) ben ik al aan het trainen gegaan met Tuub voor endurance. We zijn van plan in 2010 onze eerste kennismakingrit te gaan rijden om te kijken of we echt verder ermee willen.
Hier zijn rond deze tijd nog geen foto’s van.
Karin heeft in maart wéér een springles, ze krijgt de smaak te pakken hoor!

Dan gaan we naar foto’s van mei 2009. Kan niet zeggen dat ik trots was/ben op deze foto’s. Mijn houding is echt vreselijk, en het rijden gaat ook niet geweldig. Toch moeten ook de mindere punten naar voren komen in een jaarverslag.

En dan onze eerste foto’s van een klein trainingsritje voor endurance. Het stelt eigenlijk nog helemaal niks voor, 7km, maar qua vertrouwen en plezier zijn we in ieder geval al een heel eind op weg!

Iemand die durft te zeggen dat we geen plezier hebben?

Later, zo rond augustus, trekken we er ook eens op uit met de trailer. Richting het Liesbos (Prinsenbeek/Breda).

Na deze rit kwam ik zo vol van vertrouwen terug.
We hadden zelf gedraafd, terwijl tuub na een trailerritje niet altijd de rustigste wil zijn!
Ik was zo ontzettend trots op Tuub.
En het plezier bleef maar groeien!
Helaas zijn er hierna geen foto’s meer gemaakt.
Karin rijd inmiddels niet meer. Wel af en toe longeren en een wandelingetje maken met Tuub. In het rijden had ze weinig plezier meer, de omgang met Tuub blijft ze wel leuk vinden en zo hebben ze ook lol!
Moeders is inmiddels ook weer opnieuw besmet geraakt met het paardrijvirus. Die gaat met goed weer een paar keer in de week een stapritje maken met Tuub.
Voor ons ook wat makkelijker, omdat school heel veel tijd in beslag neemt. En voor Tuub ook leuk om een niet zo hard te hoeven werken!
Eindelijk een jaar dat goed is verlopen, zonder negatieve afsluiter.
In 2007 was Tuub in december kreupel, 2008 eindigde met een vergiftiging, 2009 eindigde zonder kwaal!!

Dan nog een leuk plaatje van vandaag, ter afsluiter:

Dit was ons jaarverslag, lang, maar we hopen dat je het leuk vond!
Laat een leuk berichtje achter!