Voor iedereen die ons verhaal toen de tijd gevolgd heeft! En iedereen die me gesteund heeft!
En voor iedereen die zei meisje doe het niet
En voor iedereen in het kort die niet weet wat er gebeurd is
Via bokt liep ik louise tegen het lijft die ik nog ken van vroegah
die op zoek was naar een paard. Ze bood aan haar nieuwe paard 1 dag pw te gaan rijden. 3 jaar was ik alweer uit de paarden. Heerlijk vond ik het weer om te kunnen rijden! Al snel werd ik weer fanatiek en stiekem zat ik op sh en mp te koekeloeren.Ik heb lang internet in de gaten gehouden maar nergens wezen kijken tot ik mijn merrie te koop zag staan.
5 jarige merrie zida v hold up premier x g ramiro z x le mexico van 1,75
Gereageerd via mail voor wat info toen telefonisch contact gehad om te kijken.
Daar begon het gedonder....... Ik heb veel moeite moeten doen om een afspraak te krijgen om te komen kijken. Toen dacht ik nog, kan gebeuren
Maar wat vreemd was het natuurlijk wel
Op 06-05-09 zijn we (mijn vader en ik) eindelijk wezen kijken. Camera mee om alles te filmen en op de foto te zetten! Merrie was wat schraal en spierloos, niet de makkelijkste en had nog het een en ander (af) te leren, maar die klik was er gelijk!
Merrie op stand gezet
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ALNY6O8O.jpg
En een kort rijfilmpje
http://www.youtube.com/watch_private?v= ... 9lsZ9cTs4A
Ik zou binnen 3 dagen laten weten wat ik zou doen.
Savonds wist ik het eigenlijk al maar wilde er toch nog een nachtje over slapen......
Volgende dag gelijk gebeld! Ik wilde haar kopen!
Ik heb maarliefst 4!!!!!!!!!!! afspraken gehad voor het keuren. Verkoper liet het elke keer een dag voor keuring afweten. Dan was ze gevallen, dan was ze nog niet hersteld, dan was ze een ijzer kwijt..... Natuurlijk gingen mijn allarmbellen af! Die had een hoger bod gehad en wilde tijd rekken.
Waar iedereen zei meisje geef het op, begin er niet aan, doe het niet en ik had allang de groeten gezegd heb ik toch mijn gevoel gevolgd en heb ik toch door gedrongen op een keuring! eigenwijs als ik ben
Op 08-06-09 was daar eindelijk de keuring!!! Eerst waren we nog bang of ze wel zou komen opdagen met het paard..... Maar gelukkig kwam daar die trailer aan!! Ze laad zida uit en ik kreeg bijna een hartverzakking!!!!
Merrie was bij bezichtiging schraal en spierloos maar was nu toch wel mager te noemen.

Werd weggelachen onder het mom van is der spieren kwijt geraakt van het niks doen (welke spieren?)
Nou toen kwam daar eerst die klinische keuring, waar ze met flag en wimpel door heen ging!
Daarna de rontgenkeuring, mijn god was was ik zenuwachtig. Versterkt door mijn vader en louise kwamen we om van ongeduld, ik had immers al zo lang geduld gehad
En toen kwam de da naar buiten met duimen om hoog!!!! Ze was helemaal goed!!!Wat was ik blij
Dat blije gevoel kwam gelijk een einde aan toen verkoopster ineens met een ander bedrag als overeen gekomen kwam aanzetten. Mijn god wat was ik kwaad! Mijn vader kon haar de strot wel om draaien
Waren het spuug zat, mn pa heeft haar een paar 10tjes in der handen gedrukt en we zijn gegaan we hadden nog een rit van dik 3 u op de trailer voor de boeg.....
Toen ik haar op stal uitlaade schaamde ik me om hoe ze er uit zag,
1e dag bij mij, ze zat slecht in haar vel letterlijk en figuurlijk....

Ik heb haar eerst een aantal dagen laten bij komen en vooral lekker in het voer gezet!!
Toen ze een beetje tot rust gekomen was ben ik er op gegaan om een rondje te sturen maar ze zat duidelijk nog niet lekker in haar vel...... Maar wat was ze braaf

18 juni zag ze er al zo uit
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7A7YF8CM.jpg
In 1 maand tijd is ze best een hele hoop opgeknapt!
Rijden ging ook langzaam aan vooruit!

15 juli
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GBNDK8Y6.jpg
Augustus, eindelijk merkte ik dat ze beter in haar vel kwam te zitten! en dat is terug te zien in het rijden. Toch door haar eenkennigheid moest ze nog weinig van me hebben.

Oktober, het rijden ging steeds beter, we voelde elkaar beter aan!

En van deze foto's word ik heel blij

November ziet zit overduidelijk lekker in haar vel

Het is niet voor niks een springpaard, onder het zadel al wel 2 keer gedaan springzadel is in bestelling

Vrijspringen

Helaas hadden we hierna weer een terug slag. Ziet werd ziek en viel best hard af, voor het bijvoeren aansloeg waren er helaas al weer behoorlijk wat kilotjes af.... Maar het blijft evengoed een knappe merrie
http://farm3.static.flickr.com/2525/410 ... afbfb3.jpg

En wat ben ik toch gek met haar

Inmiddels zitten we in december, zida is weer helemaal opgeknapt! En loopt als een trein!
Ze voelt zich helemaal thuis en op haar gemak, ze is omgeslagen van een sjagerijnige lastige neurotische merrie naar een lieve rustige nog steeds lastige
merrie. En ze is eindelijk aan me gehecht geraakt
Het heeft een hoop tijd en moeite gekost, ik heb een hele hoop moeten lessen om haar door te krijgen maar het gaat onwijs goed

En ik ben ontzettend blij dat ik toch heb door gezet ondanks die lastige verkoopster en dat ik toch mijn gevoel gevolgd heb en nu deze prachtige merrie heb!!!
En ja het is penny ik weet het
begin volgend jaar gaan we starten

...en terecht trots!! 
Super dat je doorgezet hebt en heel veel succes met de wedstrijden volgend jaar!!
30 pagina's over een aanwinst die een maand eerder al op stal had moeten staan