Onze ponycarriére sloten we af met een kür op muziek op muziek van Pirates of the Caribbean. Vorstin was errug heet door de muziek

Outfit: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... 5_xGgw.jpg
Filmpje van de kür: http://www.youtube.com/watch?v=dAiwvhVpfI0
Het crossen begon dit jaar met een wintertraining in Moordrecht. We hadden er weer zin in

Niet lang daarna hadden we weer een training in Moordrecht. Je kan wel zien dat Vorstin het erg leuk vindt!
Als inkomertje voor de eerste cross van het jaar hadden we nog een indoorcrossje in Lisse

Toen de eerste cross van het jaar: SGW Etten-Leur! De dressuur ging netjes, springen foutloos, maar geheel tegen verwachting in werden we in de cross uitgebeld op hindernis 3. Mevrouw wilde niet weg bij de andere paarden, dus stopte er maar mee!
Hier weer een crosstraining, dit keer in Nieuwveen. Heel fijn gereden en wat moeilijke lijnen geprobeerd en gelukt!
Het moeilijke lijntje
Jippie: Het lukt

Trakhenertje
We hebben er zin an!En tevreden!
In mei kwam Nathalie van NPhotographics langs voor een fotoshoot. Vorstin stond niet stil, ik kon niet fijn rijden van de spanning, maar de plaatjes zijn fantastisch

*Kwijl*

Vorstin doet haar naam eer aan

Close-up van haar mooie koppie
Lol met je knol

Toen de crosstraining in Lunteren. Geen fijn terrein, en geen goeie training

Vorstin wil achter de rest aan

Na een hoop pijn, frustratie en verdriet hadden we ons hernieuwde SGW-debuut van 2009 in SGW Vrouwenpolder. Tijdens het parcours verkennen verwachtte ik eigenlijk niet eens over hindernis 1 te komen (niet vanwege de hindernis, maar vanwege het wegrijden van de groep), maar het ging echt helemaal boven verwachting! Dressuur 185, springen foutloos, en.. Ik heb de cross helemaal uitgereden, foutloos

Tussen de crossen door zijn we met Vorstin naar de keuring geweest. Ze was alleen nog maar in het veulenstamboek opgenomen, en we wilden wel eens zien wat ze in huis had. Ze werd helaas geen ster (terecht), maar is wel opgenomen in het stamboek!

De week daarna hadden we onze thuiscross, SGW Vlietlanden! De leukste cross van het jaar

Close-up

SGW Vlietlanden zou mijn laatste cross van het voorseizoen zijn, maar door de weigering wilde ik niet zo afsluiten. Ik kon me nog inschrijven voor de SGW in Maarsbergen, waar we dus nog heen zijn gegaan

Hele mooie cross, en goed gereden! Ik had voor de dressuur 184 punten. In het springparcours was ik foutloos, en had de omroeper nog een leuke opmerking over mijn outfit

Springparcours
Picknicktafel
Galopfoto

Tijdens de zomerstop hebben we lekker rustig aan gedaan

Daarna was het tijd voor SGW Wieringerwerf! Ik vond het weer spannend, omdat de crosstraining voor Wieringerwerf niet zo fijn ging. In Wieringerwerf ging de dressuur niet zo lekker, ik had 179 punten. Springen foutloos, en de cross ging ook niet lekker. Ze wilde niet fijn starten, en ze voelde erg terughoudend aan. Eigenlijk ging de cross wel goed, totdat ze in de bocht naar de dubbel voor de waterbak uitgleed en ik haar teveel verzamelde voor de dubbel. Ze stopte 2x voor de eerste boom. Waarschijnlijk had achteraf het publiek bij de waterbak er ook mee te maken dat ze het spannend vond. Gelukkig heb ik de cross verder wel uit kunnen rijden.
Leuke foto

Daarna hadden we eindelijk weer eens een dressuurwedstrijd! Ze liep lang niet zo lekker als thuis, maar we werden toch eerste met 187 punten!

Galopfoto
De volgende cross, SGW Gorssel. De dressuur ging wel netjes, en ik had 239 punten := Springen ging niet zo fijn, ik had 1 balkje. De cross daarintegen ging wel goed! Na Wieringerwerf waar Vorstin erg terughoudend was, besloot ik nu alleen maar aan te sporen. We gingen weliswaar erg hard, maar ze liep wel! We hadden 1 weigering op het water.
Deze foto heb ik thuis aan de muur hangen

Spetteren!
Inmiddels hadden we nog maar 2 crossen te gaan: SGW Lisse en SGW Princenhage. Vorig jaar had ik op beide crossen niet goed gereden, in Lisse was ik in de waterbak gevallen en in Princenhage werd ik uitgebeld, omdat mevrouw niet meer verder wilde. Dit zorgde dus voor een heleboel getwijfel

Snoekiej schreef:Vandaag zei een stalgenootje tegen mij: Twijfelt ze niet omdat jij twijfelt? Daar zit ook wel wat in
De dressuur in Lisse ging netjes, ik had 194 punten. In het springparcours had ik 1 balkje, maar liep ze heel erg fijn! Met de cross wilde ze weer niet starten, en was ze weer terughoudend. Waarschijnlijk heeft het met het bos te maken. In de driesprong kwam ik te hard aan, waardoor ik Vorstin om moest trekken om het nog te halen. Daardoor was Vorstin uit haar doen en wilde ze niet meer. Uitgebeld dus! Gelukkig heb ik de cross wel uit kunnen rijden. Overigens was het water ook weer een probleem, ondanks alle tactiekbesprekingen van tevoren wilde ze er nog niet in!
Springparcours
Voetjes van de vloer

De laatste cross van het jaar, SGW Princenhage. Dressuur ging wel netjes, 194 punten. Springen foutloos, en de cross ook foutloos! Starten ging weer slecht, maar de rest van de cross liep ze! Wel weer keihard, maar daar gaan we aan werken. Bovendien was ik nog 4e ook

Springparcours
Hindernis 1 van de cross
Ik ben heel tevreden over onze vorderingen dit jaar. Ik heb dit jaar gemerkt dat B SGW qua hindernissen echt te makkelijk voor ons is geworden, dus volgend jaar stappen we over naar de L

Helaas heeft Vorstin momenteel een blessure aan haar rug, die waarschijnlijk 6 maanden gaat duren. Dus de komende tijd doen we heel rustig aan