Vorstin, mijn stoere allrounder in 2009! (dress, spr, cross)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Vorstin, mijn stoere allrounder in 2009! (dress, spr, cross)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:26

2009 was het jaar waarin Vorstin en ik voor het eerst bij de paarden gingen starten. Bij de pony's waren we redelijk succesvol, maar hoe zou het ons nu verlopen?
Onze ponycarriére sloten we af met een kür op muziek op muziek van Pirates of the Caribbean. Vorstin was errug heet door de muziek :+, maar ik heb er echt van genoten!

Outfit: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... 5_xGgw.jpg
Filmpje van de kür: http://www.youtube.com/watch?v=dAiwvhVpfI0

Het crossen begon dit jaar met een wintertraining in Moordrecht. We hadden er weer zin in :D
Afbeelding

Afbeelding

Niet lang daarna hadden we weer een training in Moordrecht. Je kan wel zien dat Vorstin het erg leuk vindt!

Als inkomertje voor de eerste cross van het jaar hadden we nog een indoorcrossje in Lisse
Afbeelding

Toen de eerste cross van het jaar: SGW Etten-Leur! De dressuur ging netjes, springen foutloos, maar geheel tegen verwachting in werden we in de cross uitgebeld op hindernis 3. Mevrouw wilde niet weg bij de andere paarden, dus stopte er maar mee!
Hier weer een crosstraining, dit keer in Nieuwveen. Heel fijn gereden en wat moeilijke lijnen geprobeerd en gelukt!
Het moeilijke lijntje
Jippie: Het lukt :D
Afbeelding
Trakhenertje
We hebben er zin an!En tevreden!

In mei kwam Nathalie van NPhotographics langs voor een fotoshoot. Vorstin stond niet stil, ik kon niet fijn rijden van de spanning, maar de plaatjes zijn fantastisch :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*Kwijl* :~
Vorstin doet haar naam eer aan ;)
Close-up van haar mooie koppie
Lol met je knol :D

Toen de crosstraining in Lunteren. Geen fijn terrein, en geen goeie training :n Vorstin wilde in de bossen niet weg bij de rest, en we hebben een aardig gevecht gehad saampjes. Dit lijntje ging wel netjes :)

Vorstin wil achter de rest aan :=

Na een hoop pijn, frustratie en verdriet hadden we ons hernieuwde SGW-debuut van 2009 in SGW Vrouwenpolder. Tijdens het parcours verkennen verwachtte ik eigenlijk niet eens over hindernis 1 te komen (niet vanwege de hindernis, maar vanwege het wegrijden van de groep), maar het ging echt helemaal boven verwachting! Dressuur 185, springen foutloos, en.. Ik heb de cross helemaal uitgereden, foutloos :D Ik zat echt te juichen toen we de finish over kwamen! We hadden zelfs de 5e prijs gewonnen!!
Afbeelding

Tussen de crossen door zijn we met Vorstin naar de keuring geweest. Ze was alleen nog maar in het veulenstamboek opgenomen, en we wilden wel eens zien wat ze in huis had. Ze werd helaas geen ster (terecht), maar is wel opgenomen in het stamboek!
Afbeelding

De week daarna hadden we onze thuiscross, SGW Vlietlanden! De leukste cross van het jaar :D Ik had nog steeds weinig verwachtingen, omdat Vorstin toch wisselvallig blijft. Toch ging het best netjes. Dressuur 191 punten. Springen 1 balkje, en de cross foutloos! Helaas was er een weigering gerekend die ik niet had, waardoor ik niet meer zo'n fijn gevoel over de wedstrijd had.
Close-up
Afbeelding

Afbeelding

SGW Vlietlanden zou mijn laatste cross van het voorseizoen zijn, maar door de weigering wilde ik niet zo afsluiten. Ik kon me nog inschrijven voor de SGW in Maarsbergen, waar we dus nog heen zijn gegaan :D
Hele mooie cross, en goed gereden! Ik had voor de dressuur 184 punten. In het springparcours was ik foutloos, en had de omroeper nog een leuke opmerking over mijn outfit :D De cross was echt geweldig, en we kwamen foutloos over de finish! Inmiddels waren we L startgerechtigd!
Springparcours
Picknicktafel
Galopfoto

Afbeelding

Tijdens de zomerstop hebben we lekker rustig aan gedaan :)
Daarna was het tijd voor SGW Wieringerwerf! Ik vond het weer spannend, omdat de crosstraining voor Wieringerwerf niet zo fijn ging. In Wieringerwerf ging de dressuur niet zo lekker, ik had 179 punten. Springen foutloos, en de cross ging ook niet lekker. Ze wilde niet fijn starten, en ze voelde erg terughoudend aan. Eigenlijk ging de cross wel goed, totdat ze in de bocht naar de dubbel voor de waterbak uitgleed en ik haar teveel verzamelde voor de dubbel. Ze stopte 2x voor de eerste boom. Waarschijnlijk had achteraf het publiek bij de waterbak er ook mee te maken dat ze het spannend vond. Gelukkig heb ik de cross verder wel uit kunnen rijden.
Leuke foto :)

Daarna hadden we eindelijk weer eens een dressuurwedstrijd! Ze liep lang niet zo lekker als thuis, maar we werden toch eerste met 187 punten!
Afbeelding
Galopfoto

De volgende cross, SGW Gorssel. De dressuur ging wel netjes, en ik had 239 punten := Springen ging niet zo fijn, ik had 1 balkje. De cross daarintegen ging wel goed! Na Wieringerwerf waar Vorstin erg terughoudend was, besloot ik nu alleen maar aan te sporen. We gingen weliswaar erg hard, maar ze liep wel! We hadden 1 weigering op het water.
Deze foto heb ik thuis aan de muur hangen :+:
Afbeelding
Spetteren!

Inmiddels hadden we nog maar 2 crossen te gaan: SGW Lisse en SGW Princenhage. Vorig jaar had ik op beide crossen niet goed gereden, in Lisse was ik in de waterbak gevallen en in Princenhage werd ik uitgebeld, omdat mevrouw niet meer verder wilde. Dit zorgde dus voor een heleboel getwijfel :=
Snoekiej schreef:
Vandaag zei een stalgenootje tegen mij: Twijfelt ze niet omdat jij twijfelt? Daar zit ook wel wat in :j

De dressuur in Lisse ging netjes, ik had 194 punten. In het springparcours had ik 1 balkje, maar liep ze heel erg fijn! Met de cross wilde ze weer niet starten, en was ze weer terughoudend. Waarschijnlijk heeft het met het bos te maken. In de driesprong kwam ik te hard aan, waardoor ik Vorstin om moest trekken om het nog te halen. Daardoor was Vorstin uit haar doen en wilde ze niet meer. Uitgebeld dus! Gelukkig heb ik de cross wel uit kunnen rijden. Overigens was het water ook weer een probleem, ondanks alle tactiekbesprekingen van tevoren wilde ze er nog niet in!
Springparcours
Voetjes van de vloer :D

De laatste cross van het jaar, SGW Princenhage. Dressuur ging wel netjes, 194 punten. Springen foutloos, en de cross ook foutloos! Starten ging weer slecht, maar de rest van de cross liep ze! Wel weer keihard, maar daar gaan we aan werken. Bovendien was ik nog 4e ook :D Een fijn einde van het seizoen dus!
Springparcours
Hindernis 1 van de cross

Ik ben heel tevreden over onze vorderingen dit jaar. Ik heb dit jaar gemerkt dat B SGW qua hindernissen echt te makkelijk voor ons is geworden, dus volgend jaar stappen we over naar de L :) En ik wil volgend jaar graag M2 dressuur gaan starten, en weer springparcoursen gaan rijden. Dat is er dit jaar niet van gekomen.
Helaas heeft Vorstin momenteel een blessure aan haar rug, die waarschijnlijk 6 maanden gaat duren. Dus de komende tijd doen we heel rustig aan :(:)

GinnyBanshee

Re: Vorstin, mijn stoere allrounder in 2009! (dress, spr, cross)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 02:28

leuke actie fotos :D jullie zijn zo leuk samen, en de dressuurfotos zien er ook harstikke netjes uit.
hopelijk gaat hij nu snel vooruit en kan je weer lekker gaan trainen,

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 02:38

De mooie eigenzinnige Vorstin die haar naam niet gestolen heeft... Volgens mij doen jullie het helemaal super samen en komen jullie er echt wel! :j Super overzicht!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 02:58

Shanouk en Vorstin :D , jullie hebben echt wel veel vooruitgang geboekt samen, hier en daar een tegenslag, maar laat je niet uit het veld slaan, want jullie gaan er zeker komen!! Daar ben ik 100% van overtuigd. Leuk dat ik met jullie dit jaar een stuk ben meegefietst, heb Vorstin dus ook even van dichtbij mogen meemaken. Hopelijk komt er nog eens een Meet & Greet met Wo ;) .
Zet 'm op!! +:)+ Laat je niet gek maken en ga ervoor, OP NAAR 2010!! :D

Liefsss ;)

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:01

Jullie kunen het allemaal, leuk hoor.
Je ziet dat hij er echt van geniet.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:09

Super mooi jaar heb je gehad! En wat veel leuke foto's, ik heb misschien maar 1 of 2 echt prachtige foto's en jij zeker 15 :D
Ik hoop ook echt dat alles oke komt met Vorstin, en jij kan blijven rijden ;)
xx

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 18:37

Bedankt allemaal voor de complimenten :D
Ik heb dit jaar echt heel veel mooie foto's gekregen, dus het was echt moeilijk om te kiezen! Ik vond het ook wel leuk om weer even terug te blikken op 2009. Het was echt een jaar met een paar hele mooie en een paar slechte momenten. Maar zonder de slechte momenten waren de mooie lang zo mooi niet geweest!
WolinLotte schreef:
Hopelijk komt er nog eens een Meet & Greet met Wo ;)

Dat moeten we inderdaad nog een keertje doen :j

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:23

Die kür op muziek bij manege Hestar daar was ik ook bij, ik heb je zelfs nog zien rijden. Misschien lag het niet aan de muziek maar aan de lichtinval in de bak?
Dat vond mijn pony in iedergeval heel erg spannend! :=
x

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:39

noomie1 schreef:
Die kür op muziek bij manege Hestar daar was ik ook bij, ik heb je zelfs nog zien rijden. Misschien lag het niet aan de muziek maar aan de lichtinval in de bak?
Dat vond mijn pony in iedergeval heel erg spannend! :=
x

Grappig dat je me hebt zien rijden :D Vorstin komt vaker in de bak bij Hestar, dus dat is het niet. Het was echt een combinatie van op vreemd terrein zijn + muziek uit de speakers.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:53

Leuk overzicht!
Hoop dat je paardje snel weer beter is!

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:53

Mooie foto;s!!!
jullie blijven een leuke combinatie
zonde dat Vorstin van die buien heeft, jullie kunnen het allebei namelijk makkelijk!
op naar 2010 :j

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:54

Jij hebt echt een retegave bok! :~

Super combinatie, je kan zien dat jullie het erg leuk hebben samen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 23:36

Bedankt allemaal :D Ik hoop dat alles weer snel goed komt, zodat we volgend jaar weer kunnen spetteren!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:20

Wat een prachtige foto´s schitterend paard en geweldige amazone +:)+
Wat een geweldig overzicht ik heb echt zitten genieten bij elke foto en filmpje prachtig om jullie zo samen bezig te zien.
Hopelijk knapt vorstin snel op en kunnen we snel weer blij gemaakt worden met zulke schitterende plaatjes.
Heel veel sterkte en veel succes en geluk verder!!

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:22

wauw he! wat een lekker ding :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:07

Bedankt alweer :D
Hier nog een leuk kerstkaartje van ons :)

Afbeelding

Lottiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:00

Wauw, wat een super vette foto's heb jij er tussen zitten zeg ! Erg moooi ! :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:04

wat prachtig... !! mooi mooi mooi. echt dit is pas rijden!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:07

Jullie zijn een hele leuke combi!
Hopelijk hersteld Vorstin voorspoedig en kan je weer lekker gaan rijden.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:27

Wat een waanzinnig leuk overzicht van jullie 2009!!

Het plezier spattert van de foto's af, super gaaf :D .