Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:51

Ik geloofde het niet toen mn ouders het vertelde. Pas toen ik zag hoe mijn opa zich verkleedde als de goedheiligman en mn moeder ineens niet blank meer was, ja toen geloofde ik eindelijk niet meer.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:57

Door hard na te denken (paard op het dak, 1 Sint voor zoveel miljoen mensen op 1 dag) kwam ik tot de conclusie dat het allemaal fake was haha.
Door het leeftijdsverschil met mijn jongste zusje, heb ik tot mijn 20e mee mogen spelen dat de Sint bestaat hahaha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:06

Nou in groep 5 vertelde een vriendinnetje van me dat hij niet bestond, maar ze kon hemel aan aarde bewegen en zeggen wat ze wou, maar sinterklaas die bestond! Nee, de kerstman bestond niet nee, toen ze dat als argument gebruikte, maar sinterklaas wel!

Mijn ouders hebben 't me in groep 6 verteld (wat laat schijnt te zijn) en toen ik 8 was heb ik een pony met sinterklaas gekregen en toen waren mijn woorden 'sinterklaas gunt me dat tenminste wel' m'n moeder had bijna medegedeelt dat die niet bestond :P maargoed, de eerste zin die ik zei toen ze me vertelde dat sinterklaas niet bestond was 'hebben jullie me polly dan gegeven?' :oo

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:32

Wahaha toen we op vakantie waren. M'n vader ging me weltrusten zeggen en toen vertelde hij dus dat ik al die jaren bij hem op schoot heb gezeten :') .
Nooit gemerkt _O- .
Ik moest alleen maar lachen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:58

Avond voor Sinterklaas toen ik 6 was...
Mamma had alles op tafel staan om in te pakken
En ik kwam doodleuk naar beneden wandelen om 10 uur s avonds... := Toen moesten ze het wel uitleggen :+

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:04

door [PF] Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

nee grapje,
ik was met mn zus boven bij me neef en toen deed die de kast open en zei, kijk hier bewaart mama de cadeautjes voor sinterklaas.
toen geloofde ik het niet meteen, maar toen later zei me moeder dat ze mij een geheim moest vertellen van 5 dec en dat ik het niet door mocht vertellen. toen ging bij mij het lampje wel branden

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:12

Ik vermoedde het al een tijdje, met name door klasgenoten en toen ben ik eens goed gaan opletten en maar aan mijn ouders blijven vragen waarom deze sinterklaas andere handschoenen aanhad enz. En toen mijn broertje op 5 december ziek thuis was en de zak met cadeautjes toch in de computerkamer bleek te liggen terwijl hij niets had gezien, werden natuurlijk ook de nodige vragen gesteld. Mijn ouders werden er zo gek van dat ze het mij toen een keer hebben verteld.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:18

Ik hoorde het op school, mensen zeiden dat Sinterklaas niet echt was. Toen vroeg ik het thuis aan mijn ouders of dat waar was en toen vertelde ze het :+

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:29

Door mijn vader. De kerstman was toen op tv en zag paar kinderen die daar in geloofde. Dus ik: haha die man is nep.

Waarop me vader zei: net zo nep als sinterklaas
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 31-12-18 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:33

Mijn broer vertelde het mij toen ik mijn schoentje wilde zetten bij de schoorsteen. Ik was wel verbaasd, maar het een en ander viel wel op z'n plek. :+

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:37

Op school zat ik bij sinterklaas op schoot om te vertellen wat ik graag wilde krijgen, maar toen zag ik dat een behoorlijk stuk van zijn baard los zat. Dus toen trok ik eraan. (was nogal een k*t kind haha). De hele klas was over sinterklaar heen toen

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:59

Ik merkte op een gegeven moment op dat het handschrift van Sinterklaas wel erg op dat van mijn moeder leek en dat had ik haar ook verteld :+ maar ik vond dat niet gek en zocht er verder niks achter, totdat de volgende dag een getypte brief in mijn schoen lag. Ik vertelde mijn moeder dat Sinterklaas niet hetzelfde lelijke handschrift wil hebben als zij _O- toen Sinterklaas weer uit het land was heeft ze me alles verteld en vielen de puzzelstukjes in elkaar

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:26

Ik zat in groep 4, was toen dus 8 jaar en ik heb een zus die toen in groep 5 zat, zij is bijna 22 maanden ouder dan ik.
Van groep 5 tot en met groep 8 maakten ze op school ieder jaar surprises voor elkaar en toen ze het vertelden had ik al zoiets van... nouja is goed, ik wist het ergens al wel een beetje denk ik

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:59

Dit topic heeft al net zo’n lange baard als sinterklaas zelf :+ Dat mensen het nog kunnen vinden :?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:11

Bij mij weet ik het niet meer := Mijn broertje geloofde het niet en heeft het op internet opgezocht :+

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:19

Mijn moeder was op de computer aan het lezen over 'het ware verhaal' van sinterklaas en ik was dat nieuwsgierige aagje dat over haar schouder mee ging lezen. Denk dat ik al een onderbuik gevoel had toen ik vroeg of hij wel bestond want ik was er echt koel onder :+

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:32

Dit herinner ik me nog zo goed..

Ik zat aan tafel een kleurplaat te kleuren voor een kleurwedstrijd.. ik was toen een jaar of 8.
Op een gegeven moment keek ik naar de sint, en ik dacht, hij bestaat niet! Dus ik heel voorzichtig tegen mijn ouders "volgens mij bestaat sinterklaas niet" daarop kreeg ik de opmerkin "oh hoezo dan?" Met daarop het antwoord "gewoon dat denk ik"
Toen kwam de aap uit de mouw..

En het erge is.. ik kon sinterklaas niet meer normaal aankijken want tja, hij was nep..

En toen riep hij mij tijdens de uitslag van de kleurwedstrijd naar voren, ik had gewonnen!
Ik voelde me best akward toen..

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:37

Het is mij gewoon verteld, maar ik zei dus doodleuk:'Ja ik had al zo'n vermoeden, want al die Sinterklazen zijn zo anders :Y) '