Jauke's Horse Event verslag

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Jauke's Horse Event verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 22:35

3 dagen Horse Event, 3 dagen waar ik naar toe geleefd heb, maar waarvan ik ook blij ben dat ze weer voorbij zijn :) Het was geweldig genieten!

Vrijdag kwamen we aan en omdat we er toch waren begonnen we om 11 uur met een klein gastoptreden bij de rassendemo van de friezen. Ik zou zonder zadel en met bitloos hoofdstel in een drafje binnen komen, stukje spaanse pas, compliment en dan nog wat vd vanaf de grond. Jauke bleek echter helemaal hyper, het leek tijdens het inrijden wel alsof 'ie ineens weer hengst was! Snuiven, met zijn hoofd schudden, alleen nog maar hard willen en als dat niet mocht continu meer beweging geven als ik wilde. Stil staan? Goh, hij kon ineens zo goed steigeren vond 'ie. Stappen? Dat moet sneller en anders in Piaffe? Drafje? Als het niet hard mag dan maar passage. Echt, zo had ik mijn kereltje nog nooit mee gemaakt. En het was ook echt geen angst, hij was gewoon hyper! Gelukkig deed hij geen echt gevaarlijke dingen en bleef hij stuurbaar, maar vreemd was het wel. De demo in draf binnen komen werd dus een passage en ook toen ik vanaf de grond verder ging was hij onwijs baldadig. Wel was 'ie enorm op me gefocust, meer dan ik had verwacht. Hij had gewoon echt zin in een feestje en dat moest ruig en hard!

2de demo was van de NVVR, ook daarin was 'ie nog helemaal hyper. Gelukkig had ik nu wel een zadel, en bit, maar dat maakte echt geen verschil. Het was wel grappig toen hij tijdens de demo een paar passen passage deed, publiek zwaar onder de indruk en ik maar roeien met de riemen die ik had :+ Ik kan hem continu remmen of gebruik maken van wat hij aanbood. En dat heb ik dus ook gedaan. Daar waar we normaal een compliment zouden maken heb ik hem maar laten steigeren en daar waar we eigenlijk op het blok zouden gaan staan mocht 'ie piafferen. Ook leuk toch :+

De laatste demo die dag was met Monya Erb en Lammert Haanstra, de fitte ruiter en houding en zit. Helaas was het paard zo fit niet meer ;) Alle energie was op en het rijden ging dus ook voor geen meter. Daardoor kon ik voor geen meter blijven zitten (is toch al een werkpuntje, Jauke zit sowieso niet makkelijk) waardoor we voor mijn gevoel niet goed uit de verf kwamen. Ik denk wel dat het goed was dat 'ie na al dat gespring in de ochtend nog even de benen kon strekken 's avonds.

Zaterdag ochtend nog even snel zonder zadel in Monya d'r demo houding en zit meegereden, piaffe en passage kon hij nog steeds maar nu op mijn commando ;) Hij kent er weer iets nieuws bij :D En daarna meteen door naar de NH-Cirkels voor mijn BOKT-demo!!! Ik had Yvonne Bijleveld (Licorne op bokt) gevraagd om te speakeren zodat ik mijn volledige aandacht bij Jauke kon houden. Gezien de baldadigheid van gisteren leek me dat geen overbodige luxe. Het was direct al gezellig druk en de demo ging op zich prima. Ik merkte wel dat Jauke snel zijn aandacht voor me verloor, ik moest hem continu weer vragen om op mij te letten. Iets wat voor het publiek misschien niet heel duidelijk was, maar ja, voor mij natuurlijk wel ;) Nog even gevraagd of er ook bokkers waren, leuk om te zien dat er nog best een heel aantal waren! :D

Na de Bokt demo deden we 's middags wederom de NVVR demo. Deze ging al vele malen beter als die van vrijdag! Er zaten minder fouten in en het liep goed, we konden gaan improviseren en hadden samen de grootste lol! Gewoon helemaal leuk dus!

Daar de laatste demo om 3 uur klaar was Jauke na het laatste programma uit z'n stal getrokken om nog even los te gooien. Voor een paard wat normaal de hele dag op de wei staat is zoveel op stal natuurlijk best even wennen. De andere 2 NVVR demo-ers hadden toevallig hetzelfde idee dus we kwamen elkaar daar toevallig tegen. De paarden hebben eerst nog een tijdje als knuffelpaard voor naar huisgaand publiek gediend terwijl wij stonden te wachten tot er een cirkel vrij kwam en vervolgens de paarden samen in 1 ring gegooid. Toch leuk, 3 dieren die nog nooit bij elkaar gestaan hebben en het gaat gewoon meteen super! Wat vooral erg grappig was was dat ze direct met z'n drieen naast elkaar gingen staan en een rondje liepen, zoals de paarden van Pignon :)) Dus wij erbij gaan staan, beetje armen zwaaien en net doen alsof het zo hoort, Pignon voor beginners :+ :)) Helemaal grappig! Vervolgens, van het één kwam het ander en al snel lag Starwin met mijn hulp op zijn knie, zat Chantal op een steigerende Jauke, reed ik op Starwin zonder iets in het rond en was ook Yvonne op haar paard geklommen met alleen een touwtje. Gewoon met 3 mensen en 3 paarden, lol met je knol, grote paardruil en ontzettend veel plezier! En... publiek :+ Mensen bleven echt nog staan kijken, zelfs het Monty Roberts Team had lol om onze fratsen, net als Emiel Voest. Heerlijk hoor, zo lekker ontspannen met je knollie bezig zijn aan het einde van zo'n drukke dag~!

Zondag ochtend Jauke nog snel even in de cirkels, even laten lopen, kans gegeven om te rollen en lekker geknuffeld. Binnenkomend publiek bleef alweer staan om te zien hoe Jauke mij al liggend uitgebreid terug knuffelde vanwege zijn sokkenmassage :))

1 uur hadden we pas de eerste demo, de NVVR demo. De paarden begonnen de bedoeling te begrijpen en het werd er alleen maar leuker op. Paarden kende elkaar ook beter en hadden steun aan elkaar, vooral het paard van Yvonne, die voor het eerst mee was naar een dergelijk evenement. Top toch, dat ook de dieren elkaar zo kunnen steunen!
Vervolgens om half 4 met Jauke naar de bokt stand, bitlooshoofdstellen model spelen. Hij had er helaas niet zo'n zin in, maar ik denk achteraf ook dat het beter was geweest om hem met zijn kont tegen een "blinde muur" te parkeren omdat ik het idee had dat hij zich opgedreven voelde door de mensen die hem van achteren naderde. Da's dan weer een leerpunt.
Half 5 de laatste demo van HE, dressuur in Vrijheid met het Balingehof. We mochten nog 1 keer doen waar we echt goed in zijn, VrijheidsDressuur :D Lekker spelen. Ullrich en Leandra deden ook mee en vooral Ullie vond het helemaal geweldig. Hele weekend had hij hard moeten werken bij de Balingehof demo's en nu mocht hij eindelijk lekker spelen en lekkers verdienen. Maar ook Jauke was in zijn sas! Vooral omdat het blok ook mee was! Dat heeft zo'n onweerstaanbare aantrekkingskracht op hem. Heel grappig want dan loopt hij er weer naar toe, sta ik achter hem. Issie bezig om erop te klimmen en ineens zie je hem denken... Waar is het vrouwtje? Draait zich dus weer om naar mij met een gezicht van "kom nou?! We gingen toch op het blok?! O:) " Genieten is dat hoor, dat 'ie dan toch weer terug komt telkens, maar ook dat hij eigen initiatief toont en zelf dingen probeert, ik hou wel van paarden die nadenken! :D

Na de demo lekker op stal en dan is het opruimen geblazen. Eerst Balingehof geholpen de stand leeg te ruimen even bij Jauke langs en van daaruit Yvonne geholpen het eea naar haar auto mee te nemen. Terug bij stal nog even met Annemarie van de Toorn gekletst die mij complimenteerde met de boktshow, erg leuk! Yvonne komt met haar paard aanlopen om te gaan laden en ligt al compleet in een deuk "eh Daan, volgens mij wil de jouwe ook naar huis! :+ " Kijk achter haar en wie loopt daar op zijn dooie akkertje??? Mijn fries! Je had z'n kop moeten zien! Hij was zo intens tevreden met zich zelf! God was 'ie trots :+ Thuis loopt 'ie ook eigenlijk altijd los en hij vond duidelijk dat dat hier ook best al kon :+ En hij was ook echt op weg om met zijn nieuwe vriendin samen naar huis te gaan. Ik moest zo enorm lachen! Gewoon ook echt mijn eigen schuld, thuis gaat de stang van de stal stug in opening dus ik schuif hem er altijd tegenaan, komt 'ie daar los geen probleem. Hij staat er dan toch alleen maar even om te eten, gaat daarna weer naar de wei. Hier de stal dus ook niet goed dicht gedaan :o Hij vond het overigens echt niet aardig van me dat ik hem toch nog even terug op stal zette met de deur dit keer wel dicht :)) Maar echt, dat hoofd, jongens, zo trots op zichzelf, prachtig!

We zijn maar snel onze eigen spulletjes gaan inladen, Jauke had duidelijk gemaakt dat 'ie graag naar huis wilde ;) En voor ons werd het ook wel tijd :j Een heel weekend alweer voorbij, een tof, super tof en gaaf weekend! Maar wat is het ook weer lekker om weer gewoon te doen ;)

Als het goed is zijn er, iig van de boktdemo, erg veel foto's gemaakt. Ik zou het super, super leuk vinden om deze te zien! Dus als je foto's hebt van 1 van de demo's dan please let me know!!! Thanks alvast!!!

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:52

Leuk verslag! *D

Sorriso

Berichten: 4895
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:58

Leuk verslag zeg, je klinkt echt super leuk tov Jauke :j.
Volgens mij was het echt een topweekend voor jullie!

polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:06

het wordt tijd dat er foto's geplaatst worden ;)

Sorriso

Berichten: 4895
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:11

Beter nog; filmpjes :D.

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jauke's Horse Event verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 23:13

Ik hoop iig op nog heel veel foto's maar in een ander topic heb ik deze iig al wel voor de liefhebbers! :D

HorseyDude schreef:
Voor iedereen die Jauke in actie wil zien: http://s202.photobucket.com/albums/aa43 ... le/Amable/ Alle foto's kosteloos beschikbaar gesteld door ikke! :D

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:16

Klinkt als een heel leuk weekend :D

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:33

Leuk verslag Amable +:)+ !
Ook leuk om de foto´s van HorseyDude er bij te zien :) .

Edit: typfout verbeterd :o !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 14-09-09 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt

gillian

Berichten: 4449
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:53

Leuk verslag Daan!!
Vond het echt super dat ik met je mee mocht!! *D
Heb een heleboel foto's, zal ze van de week even op een sticky zetten voor je ;)

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Jauke's Horse Event verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:54

Wat een leuk verslag, Jauke is echt een topper he, geweldig wat jullie samen doen

licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:07

Hee Daan, het was gaaf, op naar volgend jaar, dan gaan we ons "Pignon voor beginners" maar 'ns overdoen :D . Enne, ik hoop dat Jauke z'n lijntje van vrijdagochtend houdt met Joy, dan kan hij z'n VD-kennis chanellen, want nu Joy bewezen heeft showpaard te zijn gaat ze natuurlijk nog véél meer leren!

__Martine__

Berichten: 1803
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:19

Leuk verslag!
Ik was zaterdag op Horse Event en heb je Bokt-demo en die van de NVVR. Beide errug leuk! Het plezier straalde er gewoon vanaf! *D Heb ook van allebei nog wat foto's, maar geloof dat alleen die van de NVVR nog een beetje toonbaar zijn.

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jauke's Horse Event verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:26

Thanks mensen! Jauke is idd zeker een topper! En ik heb nu al zin in volgend jaar Yvonne!

Ik wil ze iig heel erg graag zien Martine, altijd leuk!!! :D

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:51

Wat een leuk verslag! :D Jeetje, we kwamen nét te laat, had je erg graag willen zien!
Nou, je geeft vast nog vaker een show weg, komen we je zeker bewonderen én foto's maken! :j

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:07

Ik had jullie gezien met de NVVR-demo in de fokkerijwereld en in de longeerpiste! :D

Echt SUPER +:)+!

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jauke's Horse Event verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:38

Thanks!

Jammer dat jullie net te laat waren Eva, maar idd, we zijn nog wel vaker publiekelijk te bewonderen :+