Ook ik was éen van de gelukkige die uitgekozen was een clinc mee te rijden op Horse event 2009.
Gisteren was het dan zover, vrijdag hem even geknot en gewassen dus meneer zag er netjes uit!
Rond 9:15 vertrokken we van huis af, rond 10:30 kwamen we aan in Deurne, we hebben Blue naar zijn stalletje gebracht waar hij het overigens heel leuk vond

Toen kwam Jan Koks waar de clinic van was even naar me toe om wat dingen te vragen: mijn naam, de leeftijd van de pony, wat voor'n niveau we reden en mijn problemen.
Hij controleerde nog even het zadel en hoofdstel maar dat lag allemaal prima.
Mijn problemen die ik had aangegeven waren de zijgangen, dat dat vaak niet helemaal goed ging. Hier bedoel ik dus de Schouderbinnenwaarts, Travers en Appuyementen mee. Aangezien we daar toch voor aan het trainen zijn is het wel fijn om die mee te nemen. In de clinc zelf ging het heel fijn. Eerst nog even wat lang en laag losgestapt toen rustig aangedraafd wat schakelingen gereden en een beetje gegalopeerd en daar hetzelfde in gedaan. Hij vond het allemaal prachtig die vele mensen.

Toen ik aan de beurt was ging hij eerst was loswerken, ik moest schakelingen vooruit rijden in draf en galop en moest hem laten halsstrekken. Nou dat ging allemaal super, met halsstrekken mocht hij nog wat meer het neusje eruit brengen maar dat deed ie eindelijk weer een keer fijn. Toen aan de slag gegaan met schouderbinnenwaarts, de 1e x was hij op teveel sporen, ik heb de neiging om meer in te zetten dan nodig is. Ook bleef hij hangen in de schouderbinnenwaarts, ik kon hem niet controleren dus ik moest steeds 3 passen SB en dan weer rechtrichten. Daarna wat Travers gereden en wat appuyementjes maar hij vond dat hij dat goed deed, soms mocht het iets scherper maar dat is een kwestie van herhalen.
Ik vond de clinic érrug leuk!

Nog informatie voor de geïnteresseerde:
Naam: Blue Shadow
Leeftijd: 15 jaar
Klasse: M1 dressuur - M2 startgerechtigd
Ik weet dat ik eigenlijk iets te groot voor hem ben

1. In zijn stalletje

2. Vóór de clinic

De clinic zelf:
3.

4.Iets doorbuigen

5. Galopje

6.

7.

8. Het Halsstrekken.

9. Klaar en mijn topper belonen!

10. Nog een foto met Jan!

Als iemand nog foto's heeft gemaakt ofzo van ons kan je die altijd sturen, is hardstikke leuk!

Bedankt voor het kijken!