Zo, we zijn weer thuis van een dagje Horse Event, dus bij deze even een topic voor diegen die dat leuk vinden

Silence en ik waren geselecteerd voor het meerijden van een rijtechnische clinic en vandaag was het zo ver.
De clinic werd gegeven vanuit NHB Deurne.
Vanochtend rond 9.00 waren we op stal.
Silence klaar gemaakt, net zoals de trailer.
Moet zeggen dat de zenuwen aardig tekeer gingen op dat moment. Eigenlijk was het best spannend

Het laden was gelukkig zo gebeurd en al snel waren we op weg. Op dat moment verdwenen ook eigenlijk alle zenuwen en die zijn ook niet meer terug gekomen.
Rond 10.30 kwamen we aan in Deurne. Daar konden we de trailer parkeren en ben ik met pap gaan melden bij de ingang en even gaan kijken waar we met Silence heen moesten. Meteen even een stempeltje gehaald zodat de kaarten in de tas konden blijven de rest van de dag. Was allemaal super geregeld en duidelijk.
We hebben toen Silence gehaald en hebben hem naar zijn stalletje gebracht.
Onderweg werden we al meteen herkend

Dat was toch wel heel fijn dat we die hadden, aangezien we er nu echt een dagje uit van konden maken.
En heel fijn dat het stalletje zo mooi in orde gemaakt was.
Gelukkig vond Silence het allemaal wel best, was meteen lekker ontspannen en begon aan zijn hooi te knabbalen wat in zijn stal klaar lag. Dus we hebben hem lekker zijn rust gegund en zijn gaan kijken waar we precies moesten zijn.
Was eigenlijk allemaal heel duidelijk uitgelegd en doorgemaild dus veel moeite gaf het niet.

Toen we alles uitgevonden hadden zijn we zelf nog op Horse Event gaan rondkijken.
Even rondsnuffelen bij de clinics en shops. Allemaal lekker op ons gemakje dus en tussendoor af en toe eens gaan kijken bij Silence.
Maar die had het prima naar zijn zin.
Om 15.15 zijn we Silence klaar gaan maken voor onze clinic.
Rustig opgezadeld en naar de ring gestapt.
Silence vond het wel erg interessant, zo over het terrein van Horse Event lopen, maar was super braaf.
Bij de ring opgestapt en wat losgestapt.
En toen was het tijd voor de clinic.
Pap heeft zijn best gedaan op mooie foto´s en ik heb er een aantal uitgekozen.
Ik heb de clinic als zeer positief ervaren. Vond het op de eerste plaats super leuk, Silence gedroeg zich geweldig en we kregen tips waar we ook meteen mee aan de slag konden. Het fijne vond ik, dat er ook goede punten genoemd werden.
Het rijden zelf ging voor mijn gevoel ook erg lekker.
Ook diegene die de clinic gaf vond dat we in korte tijd erg veel resultaat boekte.
Ze was echt goed met ons allebei bezig en daardoor vond ik dat je ook echt lekker kon werken.
Uiteindelijk werd er nog aangegeven dat Silence als een zonnetje liep en die opmerking deed het echt voor mij

2 jaar geleden wilde ik met Silence naar Deurne, maar hij werd niet geaccepteerd omdat hij een pony is.
En als je dan met een pony, zo´n opmerking krijgt van Deurne.............dan maakt me dat toch wel even erg trots

Ook erg fijn dat je nog tips en huiswerk mee kreeg zodat je thuis weer iets hebt om fijn op door te trainen.
Ook na de clinic werd alles nog even doorgesproken.
Na de clinic Silence terug gebracht naar zijn stalletje en hem daar een lekker portie muesli en hooi gegeven.
Zelf zijn we ook nog een rondje gaan doen en toen gaan eten.
Daarna was het tijd om naar huis te gaan.
Nu eenmaal thuis kijk ik met ontzettend veel plezier terug op deze dag.
Ik heb een geweldige dag gehad, het was een hele leuke ervaring en uiteraard ben ik onwijs trots op Silence.
Dat hij zich zo super heeft gedragen.

Ik heb ervan genoten vandaag.
En uiteraard was dit niet mogelijk geweest als Horse Event alles niet zo goed had geregeld en alles zo goed aan ons doorgegeven had.
Super geregeld, mijn complimenten

Ik heb een aantal bokkers ontmoet en ook dat was erg gezellig.
Voor diegene die ik over het hoofd heb gezien of niet herkend heb......sorry

Nou, bij deze dan de foto´s. Ik heb ervoor gekozen om ze niet bij HAW te zetten aangezien het mij nu niet gaat om rijtechnisch commentaar, maar meer dat ik met jullie wilde delen hoe wij Horse Event ervaren hebben. Dus wacht even met commentaar, komende week komen er foto´s van de les, dan mag je weer

Even losstappen voor we de ring in mogen:

En even wachten voor we naar binnen kunnen:

En daar gaan we dan:

Even een introductie praatje met diegene die de clinic gaf:

En toen begon de clinic:

En toen waren we klaar, voldaan en erg trots op Silence:

Bedankt voor het bezoekje aan mijn topic.