Alle pony's op een rij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Alle pony's op een rij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:58

Hallo,

Ik dacht laat ik ook maar eens mijn geschiedenis van paarden plaatsen haha. Ik ben ongeveer op mn 6de begonnen met paardrijden. Begonnen bij een club voor mensen met een handicap. Daar mocht ik met veel plezier rijden op Ans en Werner. Helaas moest deze club stoppen. Zij kregen geen subsidie meer en moesten daarom stoppen.

Afbeelding
Ans

Afbeelding
Werner

Ondertussen kreeg ik Bernhard. Hij was al lekker bejaard en kon eigenlijk alleen maar stappen. Maar dat maakte mij totaal niet uit! Ik was al lang blij dat ik zo n mooie pony had haha. Helaas overleed hij en heb ik een nieuwe pony gekocht . Rakker!! Rakker was mijn eerste pony waar ik mee naar een club ging met mensen zonder een handicap! Ik was super trots en heb zelfs nog wedstrijden met hem gereden in de B dressuur en we hebben zelfs nog een parcourtje gesprongen in de B waar we 5de van de 6 werden haha.

Afbeelding
Jammer genoeg werd ik te groot voor hem en hebben we ereprijs gekocht . Ereprijs was echt een dikke dondersteen als je maar even ontspande gooide ze mij er af ahah. Ze had het precies door. Maar dat geeft niet we hadden de grootste lol samen. RAkker die we hebben gehouden overleed helaas op zijn 16de hij had een hartkwaal wat wij niet wisten. Maar ondertussen ging alles gwoon door met . Ereprijs. We hebben flink wat wedstrijden gereden en hadden al 15 winstpunten in de B dressuur. Jammer genoeg vertikte ereprijs om te gaan wijken. Dus tegen de tijd dat ik er af moest hebben we nog net 1 proefje in de L kunnen rijden.

Afbeelding

Daarna kreeg ik Kelly. De allerlieste pony die ik tot nu toe gehad heb. Ik heb zoveel van haar geleerd! Echt giga veel. Ze kon al zoveel dingen van zich zelf wat wij eigenlijk niet verwacht hadden. Toen ze bij ons kwam was ze erg druk en vervelend. Maar na veel vertrouwen te hebben opgebouwd. Liep ze als een terelier. Ze kon eignelijk al heel veel. Wijken en achterwaards was meteen de normaalste zaak. Echt onvoorstelbaar. Ik hoefde maar vna de kant af te gaan en ze begon al met wijken. Jammer genoeg vond ze de B proefjes niet echt leuk. Zoals gebrokenlijn en vltes. Alleen maar saai haha. Helemaal mee eens maar daar zul je toch eerst winstpunten moeten halen haha. Maar dat is helaas niet gelukt ongeveer 5 winstpunten met haar gehaald. Onderlinge wedstrijden op de club mochten we gelukkig in de L1 starten en dat ging super. Zo kregen we wel de winspunten haha. Jammer genoeg ben ik te groot voor haar geworden en moeten we haar verkopen.

Afbeelding

Nu hebben we Casper en Roy ook nog! Zij staan nu ook te koop. Ik heb ze een keer op internet gezien en wilde ze zo graag kopen. Ze stonden in een hele grote groep!! Maar zij sprongen er echt uit! 2 rood bonte hengstjes. Mn pa had toch weiland over dus hupsakee. Daar waren ze dan. Na een poosje merkte ik toch dat ik steeds minder tijd voor ze had. Dus nu staan ze te koop. Als je dieren hebt moet je er ook tijd voor hebben vind ik.

Afbeelding
Casper

Afbeelding
Roy

3 jaar terug heb ik Marijke gekocht!! Ze stond in ene groep van 3 hengsten en zij sprong er meteen uit.
Nu rij ik op Marijke een 3 jarige fries. Nou ja in mei wordt ze al 4 jaar!! Ze is vorig jaar in augustus voor het eerst bereden en het ging . echt super! e heeft geen 1 keer gebokt en het ging echt super!. Ze is verder super braaf. Maar ze moet nog veel leren. Omdat ik met 1 been niet veel kan is het voor haar nog een beetje moeilijker maar dat komt vast goed. ! keer in de week heb ik met haar priveles en 1 keer in de week een groepsles en het gaat steeds beter.

Afbeelding

Afbeelding

Een hele paarden geschiedenis. Maar ja wel leuk om even te vertellen

Groetjes Linda

xJasmijn

Re: Alle pony's op een rij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:46

wat leuk om te zien dat jij zo van een klein paardje,naar een grote stoere Fries ebnt gegaan! :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:46

Hahah ja dat is wel een hele verandering hahha. Maar ik heb altijd gezegd als ik ooit geld verdien dan koop ik een fries paard haha.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:00

Ja idd, op de eerste foto zit je op een best wel ukkepukkerige knol en op de laatste foto zit je vol glorie op een grote Fries!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 20:43

hhaha dankjewel!! Leuk om te lezen. mijn droom was ook zodra ik geld ging verdienen ging ik een fries kopen hahah.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:42

kan alleen geen foto inscannen van bernhard wel erg jammer maar dat komt vast nog wel als ik hem heb gescant zal ik hem plaatsen haha

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:10

Leuk verhaal!
Maar, mag ik weten wat voor handicap je hebt?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 08:31

Ik heb spasme aan mn rechterkant dus mijn rechterbeen en rechterarm. Ik kan verder wel lopen maar geen lange stukken en ik waggel een beetje.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:04

Ik vind het echt knap van je dat je lekker rijd enzo en heb bewondering voor je dat je zo goed met je handicap kan omgaan! sommige mensen geven het al snel op maar jij niet echt leuk om te zien!! :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 23:38

Hoi hoi, nee ik geef niet zo gauw op. ik had nu ook echt zin om een jong dier te gaan rijden. En ze pakt het allemaal erg goed op. gelukkig en zo went ze ook alleen aan mij. ik kan niet zoveel druk op mn beugels uit oefenen of haar goed been geven maar we redden het prima met zn twee