Maar om toch even mooi te laten zien hoe hij gegroeid is in die tijd dit topic.
In augustus ging een droom in vervulling. Na jaren paarden bijgereden te hebben kwam er een eigen paard. Ik had mijn zinnen op een haflinger gezet en bij de 3e was het raak. Het werd Jim. Haflinger, 3,5 jaar oud, ondeugend maar eerlijk.
Dit is een foto van het proefrijden.

Toen hij kwam was hij nogal onder de indruk. Waar hij vandaan kwam kon hij niet op de wei en hier ging hij meteen in de wei met tinker Jordy. De leider van de groep waar hij in zou komen.
Dat klikte meteen en op dag 2 stonden ze er zo bij toen ik bij stal aan kwam

De eerste keer rijden was een succes. Waarschijnlijk was Jim zodanig onder de indruk dat hij niets durfde. De 2 keer gingen we namenlijk bokkend door de bak

Trotse eigenaar

Na 5 weken stond hij er zo bij. Buik en billen worden aardig gekweekt

Na 2 maanden ging ook het longeren super. Van een strakke en stijve pony veranderde hij langzaam aan in een rustige en ontspannen pony.

En na 2 maanden reden we dan ook zo rond.
Ondertussen begon hij met een wintervacht aanmaken. Hij begint bij de voorkant en werkt zo langzaam aan door naar achteren. En als je er dan een zadel op legt is dat een heel raar gezicht

Een nieuw zadel is ondertussen ook nog aangeschaft. Zowel beter passend voor hem als voor mij. Hier heb ik helaas nog geen foto's van.
Inmiddels begonnen we steeds meer maatjes te worden.

En in januari 2009 ziet hij er zo uit. Rustig, op zijn plek en helemaal naar zijn zin. Conditioneel is hij een stuk verbetert en hij is mooi in model.
Mijn knappe haflinger

Meer foto's staan hier: [ITP] Prachtige foto's van haflinger Jim in sneeuwlandschap