Hier een overzichtje van het rijden van mij en Spicy.
Er is in dit jaar veel gebeurt, nare dingen maar ook leuke dingen. Het ging steeds beter, vallen hoorde daar ook bij.
De eerste paar keren vond ik het nogal eng. Ik ben van een C pony naar een E pony gegaan. Spicy was echt nog heel on ervaren dus hij kende niks.
1. Op 4-2-2008. Eerste keer op Spicy (was er meteen al afgevallen). Spicy was nog niet van mij.

Hele tijd niet gereden. (Wel iemand anders er op om verder in te rijden.)
2. Op 2-6-2008. Tweede keer op Spicy. Hij begon al wat streekjes te krijgen.

3. Op 7-6-2008. Derde keer op Spicy. Ik vond hem nogal sterk, hij ging vaak de kant op die ik niet wilde. Ik leerde hem al steeds beter kennen. Was er ook al weer afgevallen.

4. Op 9-6-2008.Vierde keer op Spicy. De draad om de bak in de wei was weg, het rijden ging best moeilijk en hij liep steeds de bak uit. Was er toen weer afgevallen.

28-6-2008. Spicy werd van mij!!
5. Op 2-7-2008. Eerste keer op Spicy thuis rijden. Hij was erg braaf, gaf een goed gevoel.

6. Op 14-7-2008. Spicy voelde zich al weer thuis, hij kreef veel streken. Hier had hij iets nieuws ondekt, de hele tijd aangalopperen of zijn hoofd omhoog gooien en de benen nemen. Er af gevallen.

7. Op 24-7-2008. Deze les liep hij best fijn. Ik had echt vertrouwen in hem dat het goed zou komen. Allebij zijn we vooruit gegaan.

8. Op 3-8-2008. Eerste keer rijden zonder les. Het was wel even wennen dat er niemand in de bak stond die aanwijzingen gaf. Ik had toen wel fijn gereden.

9. Op 6-8-2008. De eerste keer op een vreemd terrein, op de club. Spicy gaf niks om het vreemde terrein.

10. Op 18-9-2008. Spicy en ik voor het eerst op buitenrit! Het was een klein buitenritje maar hij was heel erg braaf. Hij vond het heel erg leuk. We hadden echt genoten.

11. Op 25-10-2008. Onze aller eerste wedstrijd HC. Hij liep toen echt super. We werden 4e met 192 punten.

12. Op 8-11-2008. Het rijden ging toen echt super. Ik had veel geleerd. Onze band was erg sterk.

Tussendoor hebben wij ook wel gereden maar daar zijn geen foto's van. Ik heb al veel streken van hem achter de rug. Als ik wilde op stappen maakte hij zich bol en begon te bokken, daardoor ben ik er vaak afgevallen. Maar we blijven nog gewoon vrolijk door rijden.
Op 14-11-2008 kreeg Spicy een wond. Hij heeft lang stil moeten staan, hij vond het maar niks. Sindsdien heb ik niet meer gereden tot 2 weken terug. Ik heb nu weer 2 keer op Spicy gereden.
Ik pak het allemaal weer rustig op en ik hoop dat we snel weer op niveau zijn!