Omdat 2008 eigelijk een heel bijzonder jaar voor mij en Ordeal is geweest vind ik het leuk om hier een overzichtje over de maken. Eerst even wat achtergrond informatie voor de mensen die ons niet kennen. Ordeal is een 12 jarige NRPS merrie van Whinny Jackson x Kniazj ox. Ik heb haar gekocht toen ze 4 jaar was, net ingereden maar daar was ook alles mee gezegd. Het is een paardje met een bijzonder karakter, maar inmiddels zijn we dikke maatjes en vetrouwen we elkaar

In januari ben ik Ordeal bitloos gaan rijden, iets waar ik ontzettend blij mee ben en achteraf veel eerder had moeten doen. De eerste 2 dagen heb ik haar nog met bit gereden om haar stemming in te schatten, maar ik was al snel van het systeem overtuigd. Ze heeft sinsdien nooit meer een bit in haar mond gehad

Dit was de eerste keer dat ik haar bitloos reed, nog wat onzeker en terughoudend omdat ik bang was dat ze misschien wel gigantisch met me aan de kletter zou gaan

Een paar weken later in februari.

Ons eerste bitloze sprongetje

In een maart, ook weer wat dressuurfoto's.

April, even de uitgestrekte draf showen!

En ook weer wat gesprongen.

Eind april voor het eerst het land op!

Op 13 mei is mijn droom uitgekomen, ik heb Ordeal laten dekken!

In mei reden we mee met een (niet officiele) wedstrijd op de vereniging.

En in juni ook weer!

Juli

Augustus, ik heb met medebokkers Daffie en IvoIce het "Spiegelevent" georganiseerd om geld in te zamelen voor de aanschaf van dressuurspiegels. We hebben 2 supermooie spiegel kunnen kopen! Met Ordeal heb ik die dag een "kur op muziek" naar eigen invulling gereden.

September kan ik geen foto's van vinden

Oktober dus maar, Ordeal krijgt al een zwangerschapsbuikje!

November, ze begint echt dik te worden!

December

Voor ons was 2008 dus echt een bijzonder jaar waarin vooral de dracht van Ordeal en de overstap naar bitloos centraal stonden. Ik hoop dat we in 2009 mogen genieten van een gezond veulentje en na de dracht het rijden weer lekker op kunnen pakken!