Nu lucht ik ook even mijn hart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Nu lucht ik ook even mijn hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:37

Ja nu ook ik hier om mijn hart uit te storten.

Zondag heb ik 6 maanden met mijn vriend. Vandaag hadden we ruzie (zoals hij dat noemt). Ik voel me vandaag niet op en top lekker, aangezien gister mijn verstandskiezen getrokken zijn. Hij zou vanavond bij mij slapen. Ik heb hem vanochtend gesmst dat ik nog niet wist of hij wel kon komen. Dit omdat hij het vies vind (mijn mond) en me niet eens normaal een kus kan geven.
Vervolgens heeft hij zich hier op ingesteld en heeft ‘tegen zichzelf gezegt dat hij niet vandaag bij mij zou slapen’.
’s Middags na school is hij wel even langs geweest, om te praten. Hierbij vertelde hij dat hij school niet meer zo ziet zitten en met zijn ouders wil gaan overleggen om naar de landmacht te gaan.
Hierdoor voelde ik me een beetje, ja hoe moet ik het zeggen? In de steek gelaten ofzo, ik kan het niet precies omschrijven.
Uiteindelijk heb ik hem gevraagd om ’s avonds te komen slapen, maar nee dat wilde hij niet want hij had zich daarop al ingesteld.

Later had ik hem een sms gestuurd, dat als zijn beste vriend niet langskwam, hij best langs kon komen. Deze sms heeft hij niet gehad en toen ik het later zei barstte de bom los. Op een gegeven moment ging hij offline heb heb ik hem een berichtje gestuurd van ‘jongen ga lekker bij de landmacht, fiets dat half jaar’. Ik weet dat ik beter niet had kunnen doen maar op dat moment..

Heb hem gebeld, maar hij neemt niet op ‘omdat zijn gevoel dat zegt’ en zegt dat onze relatie aan een zijden draadje hangt (die niet zo sterk is). Hij is zat van ruzies (ik noem dit nog niet echt ruzie, maar hij wel, het is maar hoe je het ziet). Ik ben nu wel in zijn woonplaats en ben echt in staat om na zijn training naar zijn huis toe te gaan, maar ik denk dat dit ave rechts gaat werken en ik het nu beter kan laten rusten.

Het lucht wel op om het zo even op een rijtje te zetten zeg maar..

TurboTinker

Re: Nu lucht ik ook even mijn hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:39

Ik zou voor jezelf even je gedachtten goed op een rijtje zetten.
Wie ben je, wat wil je, wat verwacht je? en past hij daarbij?

En idd laat hem maar ff. Hij laat vanzelf wat horen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:40

Ik snap het al niet als hij je mond vies vind? Wat vind ie vies dat je kiezen zijn getrokken?
Waarom barste de bom bij hem toen je tegen hem zei dat hij best langs mag komen?
Beetje raar, ik snap het eignelijk niet echt.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:42

Volg je gevoel... Dat is het beste advies wat ik je kan geven... Sterkte met deze situatie en met je mond.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:45

@ Micha; die wonden bloeden nog na en kunnen apart smaakje/geurtje geven. De bom barstte omdat ik aan het doorzeuren was volgens hem en daardoor alleen al niet meer wilde komen.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:46

Dan is ie wel heel moeilijk als ie niet eens bij je wilt slapen, en dat ie zo boos wordt op een voorstel.. Nagelbijten / Gniffelen

Sterkte

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:46

Hmm, ik vind het een beetje kinderachtig van je vriend. Hoe oud is ie?
Ik snap best dat je wat bozig reageert hoor Ja zou ik ook hebben gedaan.
Laat hem maar even, en denk rustig na wat je wilt.
Ik heb dat trouwens ook vaak als ik ruzie met mijn vriend heb ik nogal stomme dingen ga zeggen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:47

Ik zou hem even alleen laten, zodat hij even kan afkoelen...
Ik zal zeker niet naar hem toe gaan, dat gooit waarschijnlijk alleen maar olie op het vuur; hij moet gewoon even afkoelen Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:49

tjah, als je vriend bij de landmacht wilt moet jij zijn wensen respecteren, heb het gevoel dat sindsdien je dat hoort hem uit zn tent loopt te lokken om een zware discussie met hem aan te gaan... laat hem eventjes met rust.. zodat jij ook op gang kan komen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:49

Klinkt alsof je vriend vooral op zichzelf ingesteld is en jij stelt jezelf steeds bij om de boel te lijmen.
Ik weet niet of hij altijd zo is, maar ik vraag me af of hij er wel aan toe is om een relatie te hebben.
Houdt hij er geen rekening mee dat je verstandskiezen trekken niet echt lekker is en een beetje steun dan welkom is?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:51

_Micha_ schreef:
Hmm, ik vind het een beetje kinderachtig van je vriend. Hoe oud is ie?
Ik snap best dat je wat bozig reageert hoor Ja zou ik ook hebben gedaan.
Laat hem maar even, en denk rustig na wat je wilt.
Ik heb dat trouwens ook vaak als ik ruzie met mijn vriend heb ik nogal stomme dingen ga zeggen.

Hij is 18, ik ben zijn eerste vriendinnetje. Dus hij weet ook niet echt hoe het is, zeg maar. Dat kan ik ook begrijpen en qua dat ben ik ook best vergevingsgezind. Alleen hij is zóó koppig!

@ xDramaQueen; Nee, ik heb hem niet geprobeerd de tent uit te lokken. We hebben het daarover gehad en rustig besproken. Ik heb tegen hem gezegd dat hij beter eerst nog verder kan kijken. Bijvoorbeeld een dagje met mij mee te lopen op het HBO (communicatiesystemen, sluit op zich wel goed aan op zijn huidige MBO ICT (nu niveau 3) of een andere opleiding.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:52

je vriend iets anders aan praten vind ik not done hij moet er mee leven.... mensen mogen ook helemaal geen dromen hebben tegenwoordig.. er is vast wel wat te regelen als hij bij de landmacht gaat Ja het is niet zo dat je hem voorgoed kwijt bent..

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:53

xDramaQueen schreef:
je vriend iets anders aan praten vind ik not done hij moet er mee leven.... mensen mogen ook helemaal geen dromen hebben tegenwoordig.. er is vast wel wat te regelen als hij bij de landmacht gaat Ja het is niet zo dat je hem voorgoed kwijt bent..

Jij maakt er wel een mooie boel van; ik heb alleen gezegd dat hij dat ook kan doen. Als hij uiteindelijk bij de landmacht wil, doet hij dat heus wel.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:56

dat hoop ik, zou toch niets fijner zijn als hij iets doet wat ie graag wilt..
maar we gaan offtopic laat hem maar even met rust, ook geen sms, want zo ga je jezelf opfokken als hij niet reageert en vrouwen gaan dan dingen zeggen die ze niet willen Haha!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:57

Volgens mij he, maar misschien ben ik heel stom. Als de vriend van de TS zijn droom de landmacht was. Had hij dat toch wel meteen gedaan? Of iets wat er opleek?

Als je opleiding even niet leuk is, is het heel makkelijk om te zeggen ik stop( zo was mijn vriend ook) En de TS praat hem helemaal niets aan.
Ts: heeft hij het al veel vaker over de landmacht gehad?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:58

_Micha_ schreef:
Volgens mij he, maar misschien ben ik heel stom. Als de vriend van de TS zijn droom de landmacht was. Had hij dat toch wel meteen gedaan? Of iets wat er opleek?

Als je opleiding even niet leuk is, is het heel makkelijk om te zeggen ik stop( zo was mijn vriend ook) En de TS praat hem helemaal niets aan.
Ts: heeft hij het al veel vaker over de landmacht gehad?

tuurlijk niet... de directeur van de rabobank heeft misschien ook wel eerst in een shoarmatent gestaan voordat hij bedacht dat hij véél liever directeur wil worden. Ja

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:00

Ja hij heeft ook al die tests gedaan, maar was gezakt voor het fietsen.

@ DQ; klopt, maar ik zit een beetje met zondag in mijn maag, want dat wil ik wel graag vieren. Als er dan nog wat te vieren valt Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:02

het is nu donderdag, dan pak je het zaterdagmiddag weer op Ja anderhalve dag is lang zat Ja

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:03

Doe ik dat; ik ben echt zo'n persoon van ik heb nu ruzie, en nu wil ik het oplossen en hij is echt zo van nu hebben we ruzie over een week of wat hebben we het er wel weer over. (Dit weten we ook van elkaar hoor Lachen )

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:05

Als je vriend (en dan waarsch ook nogal onverwachts) zegt dat die bij de landmacht wil snap ik best dat je schrikt! Dat is natuurlijk ook niet leuk. Laat hem er maar eens overna denken, wie weet is het even een moment dat die zoiets in zijn gedachten heeft, als het echt zo serieus is kom je vanzelf achter zijn beslissing.
Dat je stomme dingen zegt als je boos bent is heel normaal hoor, dat heb ik ook heel vaak gehad bij me ex (we hadden 2 jaar) en we hadden ook regelmatig ruzie. Tijdens een ruzie zei ik dan vaak banketstaaf dingen, maar pas ermee op; dat kan meer kapot maken dan dat je bedoeling is. Bij ons werd het er iig niet beter mee.

Daarbij vind ik het idd een beetje vreemd dat hij niet wil langskomen omdat ie het vies vind dat je kiezen zijn getrokken. Ook al geeft het een narige geur/smaak, dat zal die voor je over moeten hebben, hij zou er dan juist voor je moeten zijn als jij daar behoefte aan hebt. Dat die boos word als jij het nogmaals voorstelt om langs te komen vind ik ook nogal vreemd...
Laat het even bezinken en kom allebei even tot afkoeling, scheelt een hele hoop. Ga niet na hem toe na de training, dat zorgt miss alleen maar voor een grotere ruzie. Morgen weer een nieuwe dag en als jullie dan allebei wat rustiger zijn kun je nog altijd met elkaar praten. Praat met elkaar op een rustige manier, miss dat je het dan ook meteen over zijn beslissing van de landmacht kunt hebben? Het lijkt mij namelijk nogal logische dat je zoiets wel even overlegt, of het er iig goed met elkaar overhebt. Als het echt zijn grote droom is moet je dat accepteren en het hem gunnen.
Ach, jullie komen er vast wel uit. Praat iig goed met elkaar, bij mij en me ex is dat fout gegaan omdat wij nooit met elkaar praatte.

Als ik en mijn ex ruzie hadden wou ik ook altijd meteen dat het opgelost werd. Ik ging dan expres banketstaaf dingen zeggen zodat hij wat terug zei. Ook per sms en tel, maar dat maakte hem uiteindelijk alleen maar bozer; ik kreeg dus juist het tegenovergestelde van wat ik wou.

Succes ermee

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:06

Misschien laat ie morgen al wel weer iets horen?
Mijn vriendje wil ook meestal als ie boos is even met rust gelaten worden. Vervelend, maar dan slapen we er een nachtje over en de volgende dag bel ik hem/stuur ik een smsje om zijn stemming te peilen en dan kunnen we meestal wel praten. Of hij heeft al een smsje gestuurd omdat hij inzag dat hij fout was.
Het komt echt wel goed meid Ja dat van die zijden draad zal hij ookwel gezegt hebben omdat hij boos is/was.

haha _Inga weetje zeker dat je niet mijn vriendje hebt?

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:07

Laat het even rusten.. Ik denk als je hem nu op gaat zoeken dat het idd averechts werkt..
(En miss heeft die dat smsje niet gehad, want er is storing bij Hi.. Als hij of jij die provider heeft tenminste Knipoog)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:10

@ Moelie; hij wilde zelf wel eerst blijven slapen, maar dat heb ik zelf een beetje afgehouden, nadat ik de vorige keer ook te horen kreeg van 'wil je omdraaien, je ruikt niet zo lekker'. Nja dan kan hij toch net zo goed thuis slapen, als ik niet eens lekker bij hem mag liggen. Gelukkig praten we wel veel hoor, maar op zulke momenten dus even niet.

@ _Micha_ ; wat voor smsjes stuur jij dan om zijn stemming te peilen?

@ jennifer14; nee we hebben beide orange

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:17

Oeh dat is wel een banketstaaf opmerking Nagelbijten / Gniffelen

Ehm, ik vraag gewoon direct of hij nu wel wil praten. Daar schiet ik het meest mee op. Of ik bel hem gewoon even, gewoon vragen hoe het gaat, en dan gewoon even over gister beginnen of vragen of je langs kan komen.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:20

Ja ik kwam ook een keer van de manege en toen op een gegeven moment 'Ga weg, je stinkt' hij wist er de volgende ochtend niets meer van.