Wie heeft er verstand van zingen?*luisteren!*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:12

maar als je naar idols gaat willen wij natuurlijk een video van die alfevering he Lachen

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:18

Dat gaat alleen niet meer Carlos. Want Idols is al bijna afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:32

Als je het erg leuk vind om te doen dan neem je toch gewoon zangles!? Of je met zingen dan echt iets kunt verdienen daar komt heel wat meer bij kijken dan goed zingen alleen. Tegenwoordig wordt uiterlijk steeds belangrijker [dat zag je aan Julie van Idols] en een goede performance en uitstraling is heeeeel belangrijk.
Zingen kun je leren maar je moet absoluut muziekaal zijn. Mijn man heeft conservatorium drums gedaan en wilde vroeger nooit zingen. Nu zingt hij alle koortjes en doet voor sommige nummer ook de lead zang in zijn band. En eerlijk is eerlijk, het klink echt goed *LOL* [www.madhouseonline.nl]

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:48

Dennis v m schreef:
Dat gaat alleen niet meer Carlos. Want Idols is al bijna afgelopen.


is er dan geen 2de idols Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 21:00

Er komt dus een 2e Idols. Knipoog
Ik ben idd Duchess op de site, maar alle stukjes die ik in wil sturen zijn te groot... Boos!
Dus ik ga zometeen nog even proberen een korter stukje op te nemen.
Ik ben erg muziekaal van mezelf, heb vroeger zangles gehad en in musicals gespeeld, en een hele tijd viool gespeeld. Ik heb een muzikaal gevoel, ik zit bij mijn oma wel eens op haar keyboard, en dan kan ik zo een liedje uit mn hoofd spelen. (gewoon top40 nummers)
Ik ga dus, zoals ik al zei, binnenkort op zangles. Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 21:31

Oke, ik zat te twijfelen of ik dit wel durfde.. Maar ach boeien. Wel eerlijk vertellen of jullie het wat vinden of niet, hè! Kan wel tegen kritiek, heb liever dat jullie eerlijk zeggen dat het niet klinkt, dan dat jullie uit aardigheid zeggen dat het mooi is. Knipoog
www.pinkysplace.nl/bokt/xtina1.wav
Klik op de URL om het te horen. BIBBERRR.. Tong uitsteken
Pas op dat je niet doof wordt. Tong uitsteken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:37

Klinkt helemaal niet slecht, hoor! Ik denk dat je met een goede zangleraar (of lerares) best een heel eind kan komen... Ik zou alleen iets meer "gevoel" willen horen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 21:49

De text klopt bij een stukje trouwens niet maar dat had je vast wel gehoort. Haha! Haha toen was ik hem even kwijt...
Ik ga zometeen even een nieuw stukje opnemen en dan kijk ik Kim wel heeeeel liev aan of ze hem weer wil uploaden. Schijnheilig Als ie een beetje klinkt tenminste haha..

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:59

haha wat grappig om je stem eens te horen zeg! best vreemd als je iemand wel een beetje "kent" over internet of van foto's maar nog nooit een stem hebt gehoord ofzo Haha!
ik vind het best goed klinken, maar in het echt klinkt het toch anders dan zo over de computer? het klinkt zo een beetje bescheiden zeg maar maar dat kan ook zijn omdat het via de computer zachter klinkt ofzo

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 22:16

Ja het klinkt echt een heeeeel stuk zachter als ik het opneem!! Dat is nogal irritant. Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:54

Mijn mening weet je al, Beautiful vind ik echt heel erg mooi.
I'm alive & stronger iets minder omdat het 'gemaakt' klinkt. Maar ook zeker niet slecht.
Succes ermee en ik ben wel de eerste die een handtekening krijgt he }>

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:15

om heel eerlijk te zijn vind ik het niet echt mooi,
maar kan natuurlijk ook komen doordat je microfoon niet echt lekker was!
je hebt zal maar zeggen ook niet echt een ontwikkelde stem en zingt heel zacht!
hoe klinkt als je echt voluit zingt???

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:18

Hai... ben je er klaar voor want hier komt mijn opbouwende kritiek..

Allereerst wie ben ik om een oordeel te vellen??? Ik zing vanaf mijn 14 e hobbymatig, heb een jaar lang zangles gehad en zing een jaar of 2 bij het close harmony koor ' Panties en Bretels' http://www.panties-bretels.nl/

Je stem klinkt prima, maar er is nog een hoop te leren. ( gelukkig) Je hebt niet echt een eigen sound, maar dat hoeft ook niet altijd. ( heb ik ook niet)

Waar veel mensen last van hebben bij het zingen is 'valse lucht' Dat wil zeggen dat je er meer lucht uitlaat dan er nodig is. Dan klinkt het een beetje gemaakt hees. dat hoor ik ook bij jouw , MAAR dat kan aan de opname liggen. Een zangdocent helpt je hier in no-time vanaf.

Ook leer je dan om je holtes te gebruiken als klankkast en dan kun je veel hoger en harder zingen dan je ooit gedacht had.

Zing deze stukken ook eens zonder het bandje mee te spelen, je gehoor verdoezeld een heleboel dingen als je meezingt, als je alleen zingt moet je het helemaal alleen doen. Moeilijk, maar het loont altijd! Probeer dan gelijk eens wat van jezelf erin te leggen, een noot anders te zingen of zelfs een tweede stem bij het bandje te zingen, dat geeft je meer zelfvertrouwen en trefzekerheid en intonatie gevoel.

Tot slot... uitspraak... je engels is erg goed, maar ik hoor nog een vrij harde T bij then en je Pain is iets teveel peen . Waarschijnlijk iets teveel mierenneukerij, aangezien je 15 bent.

Je stem gaat waarschijnlijk veranderen als je ouder wordt, wat dieper en zwaarder, maar als je nu al lessen neemt zul je daar weinig van merken.

Blijf oefenen, blijf genieten! En neem zangles! En stel dezelfde vraag aan je zangdocent. ( En bedenk dat een carriere in de muziek een keiharde baan is, met veel werk dat echt niet leuk is soms en de kans erg klein is dat je komt waar je wilt zijn)

ZO... volgens mij kan ik zo in de jury van idols...maare je vroeg erom en ik bedoel het echt opbouwend!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 23:24

Thanks! Heb ik zeker wel wat aan.
Ik zing nogal heel hard, maar de computer neemt het ontzettend zacht op.
Ik hoor van iedereen die me hoort zingen dat mijn timing goed is, maar mijn ademhaling heel slecht. En dat is ook zo, dat merk ik heel goed. Soms weet ik gewoon niet wat ik met mijn ademhaling moet. Haha!
Ik zing echt gewoon ontzettend graag en wil daar dus ook wat mee doen.
Dus dat word binnenkort zangles nemen.
Bedankt voor je kritiek dapperdier!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:26

Het klinkt inderdaad ook een beetje inhoudend. Ik zou zeggen, ga eens zingen!! Gewoon, lekke met volle borst, dat al je volume eruit komt. Ook met een zacht nummer. Luister maar naar Christina die doet dat ook.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:30

Ik had een hele andere stem verwacht, leuk om je stem eens te horen Haha! Ik vind dat je een mooie stem heb en met een aantal zanglessen zal het nog beter worden, je zingt idd wel zuiver. Vind het echt goed

Haha ik en me vriedin hebben onzelf een opgeniomen nou dat was echt vreselijk om aan te horen, maar volgens mij maakt de computer het ook nog wel iets minder mooi Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 23:32

Ja dat is echt erg! In het echt klinkt het veel anders als je het opneemt hoor haha. Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:38

LMsWinnetou schreef:
Het klinkt inderdaad ook een beetje inhoudend. Ik zou zeggen, ga eens zingen!! Gewoon, lekke met volle borst, dat al je volume eruit komt. Ook met een zacht nummer. Luister maar naar Christina die doet dat ook.


Ze zegt toch dat de microfoon het niet goed doet. Daar komt ook nog eens bij dat Cris nogal lekker hard schreeuwt. Haha!
Ik vind het helemaal niet slecht maar zangles kan geen kwaad (ok ik val in herhaling Schijnheilig ) Maar ik doe het je niet na hoor dus laat ik verder maar zwijgen Lips are sealed !

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:44

is trouwens ook niet een makkelijk nummer!
het is heel hoog en schreeuwerig! ik haal het niet!
maar idd, als je zingen echt leuk vind, neem zangles..(krijg je ook meteen een goede ademhaling Tong uitsteken)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:50

je moet in ieder geval proberen om je geluid niet laag te houden, maar met een open keel duidelijk zingen. hmmz moeilijk beschrijven, ik weet pcie shoe het moet, maar niet hoe ik het moet zeggen..

Diep inademen en dan proberen je adem vast te houden, dus wanneer je zingt niet gelijkertijd met de woorden je lucht uit je longen persen, maar hou het vast. Ga als je zingt goed rechtop staan, beide op de grond, rucht recht enz.

Het klinkt niet verkeerd alleen wel met een ruis. Daar is aan te werken zoals al eerder werd gezegd. De ruis ontstaat dus doordat je je adem te vroeg loslaat en te hoog houdt. In je buik moet je hem voelen!

pfoe k hoop dat je het een beetje snapt! Is erg moeielijk om uit te leggen!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:56

Klinkt goed idd! Alleen iets meer kracht en gevoel erachter en je bent klaar voor Idols 2!! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 15:16

Ik heb nu een liedje opgenomen, wat ik echt met volume en kracht gezongen heb.
Daardoor is de kwaliteit heeeeel slecht. Denk dat mn pc het geluid niet aan kon. Haha!
Ik wilde hem op listen2me.nl zetten, daarvoor mag je max 40 seconden zingen. Ik heb 33 sec. opgenomen en nog is ie te groot. Verward

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:19

Ik wil hem horen!!!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:53

Waaaah nath! Dat jij dat bent zeg , ik vind het wel goed! Heb echt alleen nog nooit geweten dat jij kon zingen Verward Met een beetje hulp kom je er zeker wel! en dan wordt jij idol 2004 !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:39

Ik heb ook een microfoon en die doet het ook ... maar hoe moet je het opnemen dan?