Sta eens stil bij de Ramp ...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Sta eens stil bij de Ramp ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:56

In de nacht van 31 januari op 1 februari 1953 braken de dijken door in Zeeland, veel mensen en dieren werden verrast door het hoge ijskoude (ong. 3-4 C schat ik) water.
Het water overstroomde 200.000 hectare
1835 mensen overleden
20.000 koeien
1750 paarden
165.000 kippen
2750 schapen en geiten
460 boerderijen werden weggeveegd van de aarde
1.400 boerderijen werden beschadigd

Waarschijnlijk zijn er nog meer mensen en dieren verdronken, die hebben een zeemansgraf gekregen, nooit werd hun lichaam terug gevonden.

De dieren verdronken in stal, vastgebonden in doodsangst bij elkaar, schreeuwen om hulp, om angst waarom?, sommigen konden zich losrukken en naar buiten zwemmen om daar het op te geven na uren lang in het koude water rondzwemmen.

Er is ook een baby geboren op 31 jan, en het is verdronken op 1 februari, het heeft geeneens een naam gekregen ...

Er zijn nog meer van die vreselijke verhalen, over mensen die mensen in doodsangst horen roepen, en dan ineens beseffen dat het stil is...

Ik woon in Zeeland, lees er vrij veel over in de krant, heb een paar boeken gelezen, het is bar geweest, daarom vraag ik jullie om er even bij stil te staan bij die vreselijke nacht 50 jaar geleden.
_________________


Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:02

dat lijkt me zooo erg om mee te maken Scheve mond

je bent gewoon alles kwijt Scheve mond

ik zal er bij stil staan misschien droom ik nog wel over Tong uitsteken Knipoog

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:25

Wat erg. Je raakt gewoon alles kwijt...... HEt zal je maar gebeuren!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:32

natuur rampen gebeuren dagenlijks, het is verschrikkelijk, maar als zoiets in een ander land gebeurt hoor je er niemand over.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:34

Er staan echt vreselijke verhalen in de krant vandaag... en het zijn dus eigenlijk 1836 mensen een baby die toen geboren is maar nooit is aangemeld dus niet officieel er was en ook overleden is...!

Nu de waterspiegel stijgt zullen wij onze dijken dan ook weer moeten verhogen om zo'n ramp te voorkomen?

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 08:18

Ik zag vrijdag al die beelden...
echt erg is dat,
ik hoop dat het nooit meer gebeurt...

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 08:45

Ik hoop ook dat het nooit meer gebeurt. Maar ik vind het goed dat er eindelijk over gesproken is. Een heleboel mensen (vooral de jongere generatie) weet niets van die ramp af, omdat er niet over gesproken is.
Aangrijpende beelden. En zoveel menselijk leed....

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, BLEXBot, Brittneyx, criollo_yess, DotBot, Firebug, gerlienke, Ginny135, Milando, mriek1990, Niika, Pellelilly, Roosch, s1993, Saranghea, Selina, Snippergroen, StalNollie, veerledec en 67 bezoekers