Ben jij bang om dood te gaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Ben jij bang om dood te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 22:35

Nou ja titel zegt denk ik wel genoeg.

Ben er wel benieuwd naar eigelijk Lachen


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:42

Verschrikkelijk bang, echt heel erg! Ben er de laatste maanden heel veel over na aan het denken, komt denk ik ook omdat we veel dieren laten inslapen enzo op mijn werk, je wordt er toch elke keer weer mee geconfronteerd!

Af en toe droom ik ervan en zoals laatst droomde ik dat ik Nappie moest laten inslapen Huilen

Prima probeert me altijd duidelijk te maken dat het allemaal niet zo erg kan zijn, maarja ik kan gewoon niet anders denken, ik probeer het wel maar het lukt gewoon niet. Bang, heel erg bang Huilen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:45

Nee, op de een of andere manier helemaal niet. Ik ben wel bang voor wat daarna komt, maar het dood gaan zelf kan me echt zeer weinig schelen. Ik zie alleen de practische problemen zoals wat met paarden enz..

Haha!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:48

voor het dood zijn zelf eigenlijk helemaal niet,
maar wel hoe ga ik dood?? als je b.v een ongeluk krijgt of je stikt of verdrinkt.. maar als ik dood ga van "ouderdom" lijkt het me niet eng.

.....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:50

Van de ene kant wel en van de andere kant ook weer niet, ik ben wel bang om dood te gaan en mijn vriendin en familie zo achter te laten... maar van de andere kant.. als ik dood ga dan heeft het zo moeten zijn, al hoop ik niet dat dat al op jonge leeftijd gebeurd Verdrietig

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 22:50

Nou ik heb juist wel problemen met het niet denken aan hoe ik dood zal gaan....

Als ik dan het nieuws ofzo kijk en zie wat er allemaal gebeurd, nou zo'n dood wil ik nooit hebben hoor! ik wil lekker als een ouwe taart achter de geraniums in mijn slaap dood gaan, en anders niet Haha!

Voor wat er daarna komt ben ik helemaal niet bang!! i

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:53

Helemaal niet.. Verward Raar he? Lijkt me eigenlijk wel lekker rustig.... Verward

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:54

Berdientje schreef:
Helemaal niet.. Verward Raar he? Lijkt me eigenlijk wel lekker rustig.... Verward

Ja mij ook Verward eigenlijk niet dat ik nu meteen dood wil ofzo maar bang nee niet echt Verward

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Zonneschijn
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:21

Heb een tijd toen ik wat jonger was, er wel veel over nagedacht hoe het zou zijn als ik dood zou gaan en dan vooral niet het doodgaan zelf maar daarna, wat er na de tijd met me zou gebeuren, in welke belevingswereld ik terecht zou komen en die dingen.

Nu niet meer, kom toch niet achter het antwoord voordat ik dood ben.

En het doodgaan zelf, lijkt me vooral pijnlijk (behalve in je slaap), maar ben niet bang voor het moment dat het ooit eens een keer komt, meer voor in welke omstandigheden.
Maarjah, ik zie wel wat er op me afkomt.
Je kan er toch niks aan veranderen.
Laatst bijgewerkt door Zonneschijn op 01-02-03 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoe zwaar het leven ook is, na regen komt zonneschijn...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:24

Ik ben niet echt bang om zelf dood te gaan. Klinkt raar, maar ik ben er erg rustig onder.
Ik weet gewoon zeker dat er 'iets' is na de dood. En ik weet zeker dat dat iets goeds is...

Waar ik bang voor ben, is dat anderen dood gaan. Daar ben ik eerder bang voor dan voor mezelf....

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:25

Ik ben eigenlijk nu heel erg bang dat er iets met mijn partner gebeurd. Hij zit in Afghanistan en ik ben vreselijk bang dat hem wat over komt, ik wordt er gek van......

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:26

Ik ben er echt niet bang voor, klinkt heel simpel.
Wel vraag ik me af, wat erna zal komen, of je nou voor niets je leven hebt geleefd en daarna het *poef* *weg* is of dat er nog iets na komt..
Dan denk ik meestal, nouja, ik heb dan al een heel leven achter de rug, het zal heus niet lastiger zijn, het komt sowieso, of je het nou wilt of niet, bang zijn maakt het niet minder erg Lachen
Ik zou alleen niet graag in een auto-ongeluk sterven, of lang moeten lijden, dat je echt gewoon voelt dat je weggaat, dat lijkt me wel rottig, maar nog steeds niet eng.. dan reken ik er maar op dat je daarna geen pijn meer hebt en gewoon rust Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:46

Ik ben er helemaal niet bang voor. Eerlijk gezegd zou ik er niet eens moeite mee hebben als ik op dit moment zou komen te overlijden. Zou het erg vinden voor familie en vrienden, maar ikzelf zou er geen problemen mee hebben. Don't worry people, ik ga geen gekke dingen doen Knipoog
Ik maak me soms weleens zorgen hoe ik dat ga...iedereen hoopt natuurlijk op een snelle, pijnloze dood.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:57

Ik ben er niet bang voor, in ieder geval niet om dood te gaan als ik oud ben, voorlopig wil ik nog lang niet dood en zou het heeeel erg vinden als ik nu op mijn sterfbed zou liggen oid.
Als ik eenmaal oud ben en mijn tijd is gekomen ben ik niet bang om dood te gaan, dood hoort nou eenmaal bij het leven...Lachen
Ben absoluut niet bang dat er na de dood iets engs is ofzo..(de hel bijv.) het lijkt mij een vredig iets en niet iets om bang voor te zijn dus.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:04

Ik ben niet zozeer bang om dood te zijn, maar bang voor de eventuele Paniek voordat ik dood zou gaan.

Ik heb hier ook heel lang moeite mee gehad en durf veel dingen daardoor niet. Het is bij mij begonnen nadat mijn ex-schoonvader overleed na ruim 8 maanden ziektebed (kanker) en dus al die tijd wetende dat hij dood ging. Ik woonde ook bij hem in huis en was erbij toen hij overleed. Wat overigens rustig was omdat hij al in een coma geraakt was.

Mijn angst wordt nu wel minder, maar is er nog altijd alleen niet meer dagelijks (en eerder ook meerdere keren per dag).

Ik ben ook ontzettend bang om familie/partner te verliezen.
En maak me zorgen om de beesten als ik weg mocht zijn. Ik heb speciaal daarvoor een kleine levensverzekering zodat degene die voor de paarden/honden moet zorgen in elk geval wat geld heeft.

Ik ben trouwens echt heel erg jaloers op mensen die helemaal niet bang zijn, en er zelfs vrede mee zouden kunnen hebben. Oh, wat wou ik dat ik "de knop" in mijn hoofd om zou kunnen zetten om ook zo te voelen.

(verder ben ik overigens heel nuchter, believe it or not Haha! )

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 09:55

nee ik ben er niet bang voor, maar mischien komt dat wel door mijn werk, daar gaan regelmatig mensen dood. En vaak is de dood een verlossing.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:12

Ik weet niet echt of ik er bang voor ben... Ik weet wel dat er 'iets' is na de dood, maar wat...

Ik heb wel een tijd gehad dat ik echt bang van dat mijn vader of moeder dood zou gaan... Ik was helemaal in paniek...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:33

Ik ben niet bang om dood te gaan, maar hoop wel dat het zonder lijdensweg kan...
Het lijkt me vervelender voor nabestaanden dan voor mezelf eigenlijk...Knipoog Maar ik geloof ook in reïncarnatie dus dan kom je nog een keer terug Haha! Misschien is dat al wel mijn vijfde leven en heb ik dus al een paar keer kunnen oefenen...Dan weet ik natuurlijk ook onbewust al dat het niet eng is.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:34

Nee

Ik ben alleen wel bang om te vroeg dood te gaan.
Maar de dood zelf lijkt me niet eng.

waste
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:03

De dood is voor mij op dit moment helemaal niet eng, ik zie de dood op dit moment ook meer als een bevrijding...
Ik wíl niet graag dood, ik wil leven, maar niet op de manier waar ik nu mee bezig ben. Ik zie de dood op dit moment als uitweg voor mijn problemen, maar ik hoop dat ik de dood over een tijdje niet meer zo in de ogen hoef te kijken...

I can make it trough the rain,
I can stand up once again, on my own!
And i know that i'm strong enough to make it trough the rain!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:10

nee.
Je hebt er niks aan, om er angst voor te hebben, heel simpel Knipoog
Ben eerder bang dat me ouders, vrienden (of Tos) te vroeg overlijden.
klinkt egoïstisch, maar zelf merk je niks van als je dood bent...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:12

ik ben wel nieuwschierig hoe mijn begarvenis eruit zou zien, en wie er zouden komen......freaky he?

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:47

Ik vind het ook niet eng.
Ik denk wel dat er iets is na de dood, alleen ik zou echt niet weten wat.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:19

Ik vind het helemaal niet eng. En tsjah ik denk dat er wel leven na de dood is wrom weet ik niet! raar hé!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Vietjuh
Berichten: 259
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 13:33

ik ben best wel een beetje bang!! vooral om dat je daarna NOOIT en dan waarschijnlijk ook echt NOOIT meer te leven kom!! maar dan denk ik altijd aan dat ik heb MOGEN leven en dat er nog heel veel leuke jaren komen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 137 bezoekers