Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucky_N
Berichten: 25
Geregistreerd: 15-07-08

Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 12:24

Voel me de laatste tijd erg hopeloos om het zo te zeggen. Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Ik huil de laatste dagen echt om niks. Ben al naar de dokter geweest, maar die konden me niet verder helpen behalve een paar medicijnen meegeven, maar heb niet het gevoel dat die nou helpen. Ben dit jaar een nieuwe opleiding begonnen. Klinkt misschien raar maar lig al dagen voordat ik naar school moet te piekeren en durf zelfs bijna niet meer naar school. Kortom ik weet niet meer wat ik moet of heb.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:26

Ik zou een goede haptonoom opzoeken en daar eens langsgaan. Of een anderssoortige therapeut, alles van je afpraten kan soms een boel doen en die kunnen je ook begeleiden zodat je weer lekker in je vel komt te zitten.

In ieder geval heel veel sterkte en de zon gaat echt weer schijnen.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:27

Je hebt ws gewoon even veel en veel teveel aan je hoofd gehad. Dus dat betekend een stapje terug doen en je prioriteiten aanpassen. Nu is even school belangrijk, maar neem buiten school om lekker je rust.

Britt19

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-09-08

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:27

als die opleiding je zo ongelukkig maakt,
zou ik stoppen!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:27

Ik zou naar de psycholoog gaan, snap niet dat je dokter daar geen verwijzing voor gegeven heeft

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:32

zou de dokter nog eens aan zijn jas trekken want vind dat hij/zij je wel makkelijk heeft weg gestuurd..

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:27

Gewoon even het riagg of een psycholoog bellen.
En veel praten, dat werkt vaak goed.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:33

Snap ook niet dat je gelijk medicijnen hebt gekregen. Ik loop nu al een paar jaar rond zo, en ben weggestuurd met een verwijzing naar het ggz, wachttijd 4 maanden en medicijnen willen ze me niet geven..
Vind dat je tegenwoordig overal wel erg makkelijk weggestuurd wordt Scheve mond

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:36

DeSa schreef:
Snap ook niet dat je gelijk medicijnen hebt gekregen. Ik loop nu al een paar jaar rond zo, en ben weggestuurd met een verwijzing naar het ggz, wachttijd 4 maanden en medicijnen willen ze me niet geven..
Vind dat je tegenwoordig overal wel erg makkelijk weggestuurd wordt Scheve mond

medicatie mag ook niet gegeven worden zonder therapie.. (maar goed ook!!)

Anoniem

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:38

Blijven doorgaan met wat je altijd doet is de beste remedie! En goed nadenken over wat je nou echt wil. Daarnaast leuke dingen blijven doen. En misschien eens langs de HA als het daarmee niet beter wordt. NIET aan je piekeren toegeven en al zeker niet dingen erdoor laten. Daardoor zak je alleen maar dieper de goot in. Lachen Succes!

Edit: Welke medicatie heb je gekregen?

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:00

als het niet gaat; want het probleem los je zo niet op natuurlijk, gewoon weer aan de bel trekken bij de HA en zeggen dat je in therapie wilt. Praten met iemand die helemaal onbevooroordeeld is, kan erg opluchten. Even de dingen weer op een rijtje zetten voor jezelf; wat vind ik leuk, wat vind ik niet leuk.
Kun je er met je ouders over praten?

Dunno

Berichten: 1536
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: kerkrade

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:03

probeer je dalijkse dingen te doen die je 'moet' doen... (man heb 'n hekel aan 't woordje MOETEN maar goed Scheve mond)
en idd nog eens even bij je HA aan de bel trekken en vragen of je bij 'n Psycholoog terecht kunt eventueel.. Medicatie lost niet op.. je schuift 't 'probleem' er daardoor alleen maar meer op

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:12

MoonChloe schreef:
medicatie mag ook niet gegeven worden zonder therapie.. (maar goed ook!!)


Ik heb een soort ervaring en ik heb wel gewoon medicatie voorgeschreven gekregen!? Zelfs nog een herhaalrecept en ik kreeg geen therapie...

@ TS; ik kon geen goede instantie vinden i.v.m. wachttijden, niet teruggebeld worden etc. en toen kreeg ik de tip om naar vrij gevestigde psychologen in mijn woonplaats te zoeken. Ik had binnen een week een afspraak, behandelplan en kon er meteen terecht. Let er wel even op dat je zorgverzekering hem dekt, dit is vaak voor 6 tot 8 keer. Ik vond het de moeite waard! Sterkte Ach gut

@ DeSa; heb je inmiddels wel therapie? Anders raad ik het je het bovenstaande aan!

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:16

Misschien ook een idee om eens langs een natuurwinkel te gaan. Ik heb daar homeopatische druppels opgehaald toen ik in dezelfde situatie zat en dat heeft mij zoveel ondersteuning geboden dat ik er zelf bovenop ben gekomen.
Ik wou niet naar een psycholoog toe en ook geen medicijnen. Vandaar toen mijn keuze.

Heel veel sterkte en als je wilt mag je altijd een pb sturen.

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:18

Miepie1980 wat zijn dat voor druppels? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:21

Princesje schreef:
MoonChloe schreef:
medicatie mag ook niet gegeven worden zonder therapie.. (maar goed ook!!)


Ik heb een soort ervaring en ik heb wel gewoon medicatie voorgeschreven gekregen!? Zelfs nog een herhaalrecept en ik kreeg geen therapie...

Dat gebeurt helaas veels te vaak.. Maar ik weet ook niet voor hoe lang het was en wat voor medicatie?

iig antidepressiva mag niet zomaar worden gegeven..

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:24

misschien kan je bij gaan houden in een soort van dagboekje wat je nu echt dwars zit. waardoor je huilt, wat je van je opleiding vind. heb je het te druk gehad? Zit je tegen een burn out aan? Waar haal je nog wel voldoening uit?

Het ligt eraan hoe erg het is, maar als je echt nergens meer zin in hebt en om de haverklap moet huilen, zou ik een time out nemen.
Even niks meer hoeven, alles komt daarna wel weer. Inderdaad hulp zoeken.

Ik heb dit ook een periode gehad, maar bij mij had het een duidelijke oorzaak. Heb bij een psycholoog gelopen, maar heb medicatie geweigerd (Ik weet hoe moeilijk je daarvan afkwam). Verder het rustig aan gedaan en leuke dingen gedaan. Het opschrijven hielp mij ook veel, maar het heeft wel een maand of 4-6 geduurd voor ik er een beetje bovenop was.

Sterkte!

Dunno

Berichten: 1536
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: kerkrade

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:32

MoonChloe schreef:
Dat gebeurt helaas veels te vaak.. Maar ik weet ook niet voor hoe lang het was en wat voor medicatie?

iig antidepressiva mag niet zomaar worden gegeven..


Zeg jij iets, m'n HA die ik eerst had toen ik bij me vader woonde, schreef mij toch gewoon klakkeloos AD voor en de keer daarop ook.. Verder kijken deed hij niet.. Hoppa lossen we wel op met AD

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:35

Het mag gewoon niet maar als jullie het toch al hebben gehad kan ik daar ook niks aan doen Knipoog

iig heb vaak genoeg gezien dat het niet werkt en het vaak slechter gaat dan voorheen zonder medicatie.

Solaria_Liz

Berichten: 2136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:37

Ik zou er eerst proberen achter te komen wat er aan de kant is.
Er is vast een reden waarom jij je zo voelt. ALs je de oorzaak weet, kan je daaruit verder gaan zoeken naar een oplossing

Dunno

Berichten: 1536
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: kerkrade

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:05

MoonChloe schreef:
Het mag gewoon niet maar als jullie het toch al hebben gehad kan ik daar ook niks aan doen Knipoog

iig heb vaak genoeg gezien dat het niet werkt en het vaak slechter gaat dan voorheen zonder medicatie.


Klopt, je neemt vaak alleen de symptomen weg en niet de oorzaak...
Heb 1x de AD gehad.. Heb 't meteen vervloekt (was toen 'n hummeltje van 13/14) heb 't daarna ook niet meer gehaald Knipoog en m'n HA wat ik nou heb heeft 'm ook vervloekt hoor Knipoog

Anoniem

Re: Weet niet meer wat ik momenteel met mijn leven moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:46

Zou om een verwijsbriefje gaan voor de psycholoog Lachen
Misschien dat er iets is wat je onbewust dwars zit..