Dakloos.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Dakloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:18

KTC en jeugdzorg zijn er echt maar voor tot je 18e.
En zoals hierboven is genoemd zou ik ook niet voor het leger des heils gaan.
Als 18 jarige is er wel een instantie die verplicht is je te helpen maar weet niet meer hoe het heet ga het zodra ik zo tijd heb gelijk even voor je opzoeken.....

ik ben gewoon wie ik ben, en als je dat niet hebben ken, blijf ik lekker toch wie ik ben
*klik*voor mijn [o]beestenbende


Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Dakloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:22

KTC en jeugdzorg zijn er echt maar voor tot je 18e.
ze maken wel uitzonderingen, en anders kunnen hun je evt verder doorverwijzen

is niet tijdleijk plek bij een familielid totdat je inkomen hebt een een kamer gevonden hebt?

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Dakloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:29

MoonChloe schreef:
Chocotof schreef:
Urgentie krijg je tegenwoordig alleen nog maar als je
huis is afgebrand of om andere nare gevallen er niet meer staat.
Of als je doodziek of zwanger bent.

En geloof me, ik probeer al 1,5 jaar om urgentie te krijgen.
Ik voldoe aan alle regels om urgentie te krijgen alleen moet je
bij ons 28 jaar zijn en dat ben ik niet. Dus de komende 8 jaar moet ik zelf maar uitzoeken hoe ik aan onderdak kom..

Een vriend van mij, 24 jaar.. Pa wou zijn appartement niet meer betalen.. kreeg meteen urgentie en 1 week later had ie een andere appartement. (in amsterdam zelfs)


Dan heeft ie echt geluk gehad.

Ik ben al vanaf 1 juli 2007 huisloos..

Whoever said money can't buy hapiness didn't know where to buy a pony.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dakloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:56

Hier in de omgeving weet ik wel wat adressen en instanties, in Amsterdam en Dordrecht ook, pb maar als je ze wil hebben.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Dakloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:48

UWV en de Gemeente, die kunnen je iig helpen en ook doorverwijzen naar de juiste instantie's.

Of ga in dienst, dan heb je een kamer op de kazerne, volgt een opleiding én je hebt meteen al een inkomen.
Je kan binnen defensie zóveel kanten op dat je ook als je daarna buiten defensie wil werken je met je behaalde diploma's ook in de burgermaatschappij een goede baan kan vinden Lachen

Sterkte!

@chocotof, wat een ***situatie voor jou zeg! Je zou bijna zwanger raken om aan een huis te komen Scheve mond Kan me iig voorstellen dat dat gebeurd! Jij ook sterkte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Re: Dakloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:44

zelf heb ik geen vertrouwen meer in alle instanties, sinds 2004 ben ik dakloos geweest en geen enkele instantie heeft ook maar iets voor mij gedaan!

en waarom? als je dakloos bent sta je nergens ingeschreven, als je niet ingeschreven bent, krijg je geen baan, geen uitkering, kan je niet naar school gaan en willen instanties je niet helpen! leger des heils is wel gratis maar daar kun je pas vanaf savonds 10 uur tot ochtends 8 uur terecht.

zzelf heb ik veel bij instanties geprobeerd maar ben totaal niet geholpen! het is dat ik een lieve broer heb waar ik bijna 5 jaar bij heb gewoont anders kon ik dus mooi straat slapen!

en ts: als je echt niets kan vinden meld je bij anti-kraak bijv: ad hoc. dan krijg je meestal binnen een 2weken/maand een huisje voor ongeveer 100 euro per maand


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, corinec, goesju, HighFly_, Moon_light94, MoSt81, nicole_floor, TessaxQuincy en 183 bezoekers