Icesave

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Icesave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:39

Ik ben al 2 weken bezig om te proberen een rekening te openen bij icesave.
Nu kreeg ik een brief waarin stond dat ze me geen e-mail konden sturen. Mogelijk omdat mijn inbox vol was of ik een nieuw e-mail adres zou hebben.
Nou, mijn e-mail adres is nog altijd hetzelfde en mijn inbox is nooit zo vol. Ik verwijder regelmatig alles, ook uit de verwijderde items.

Nu heb ik ze een mail gestuurd, waarop ze in principe dus via de optie beantwoorden me zo een mail zouden kunnen sturen, maar dat was al 10 dagen geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Vandaag nog maar eens een mail gestuurd.

Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Kan het soms aan de virusscanner liggen dat sommige e-mails geweigerd worden?
In de Spamfighter kom ik geen berichten tegen van icesave, dus die houdt ze in ieder geval niet tegen.

Nickeltje

Re: Icesave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:45

Geen ervaringen mee.
Heb wel wat lastige communicatie gehad met de rabobank.
Ik doe ik geen zaken met kleine banken, dus misschien dat daar ook een stukje van dit soort kleine dingetjes in zit.
Al mijn rekeningen lopen bij een grote bank. Geeft me in deze tijden van onrust ook een iets veiliger gevoel dan een bank waar ik (zoals die waar jij het over hebt) nog nooit van gehoord heb...

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:56

Bij mijn hotmail adres deed Icesave het gewoon zonder problemen. Heb je alle gegevens al opnieuw gecheckt?

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:40

Nickeltje schreef:
Geen ervaringen mee.
Heb wel wat lastige communicatie gehad met de rabobank.
Ik doe ik geen zaken met kleine banken, dus misschien dat daar ook een stukje van dit soort kleine dingetjes in zit.
Al mijn rekeningen lopen bij een grote bank. Geeft me in deze tijden van onrust ook een iets veiliger gevoel dan een bank waar ik (zoals die waar jij het over hebt) nog nooit van gehoord heb...

**grinnik** Dan luister je niet zo vaak naar de radio Knipoog Er komen regelmatig reclames voorbij. Het is verder wel een "veilige" bank hoor, valt gewoon onder de garantiestelling van de Nederlandsche Bank, dus tot zo'n E 20.000 aan tegoed is altijd verzekerd. Juist alles bij 1 bank, hoe groot ook, kan een stuk onveiliger zijn als het om grote tegoeden gaat.

Maar goed, dit is een beetje off-topic Knipoog

Isabonny, waarom je keuze voor Icesave? Hun rente is best aantrekkelijk, maar ik ben een beetje bang dat een IJslandse bank met het geld wat ik daar zou wegzetten fijn de IJslandse walvisvaart zou gaan financieren en dat wil ik voor geen goud.... daarom ben ik er nog een beetje huiverig voor.
Ik ken wel iemand die er inmiddels een rekening heeft en dat gaat voor zover ik weet probleemloos met overboeken e.d. en die heeft in ieder geval geen communicatieprobleem gehad.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:43

Helaas heb ik inderdaad weinig tijd om naar de radio te luisteren of tv te kijken...
Ik zit zo'n 70 uur per week binnen in het ziekenhuis...

Ik vind trouwens wel dat je een goed argument hebt om na te denken over deze bank. Maar dat is waarschijnlijk bij meer banken wel zo, dat je niet helemaal goed weet naar welke doeleinden het geld gaat dat jij er neer zet...

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:24

ik heb ook pas geleden een spaar rekening bij Icesave geopend, maar ik kreeg netjes mailtjes en post van ze.

Ik ben Zeer tevreden met deze Bank!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:34

Icesave werkt bij ons prima. Wij hebben ons hotmail adres gebruikt om een account aan te maken.

@mandymonica: ik zie zelf de relatie tussen financieringsinstelling en walvisvaart niet zo. Je weet ook niet waar de Rabobank allemaal achter de schermen financieert via beleggingen e.d. Voor mij is het een bank, die belegt in opties en dergelijke en heeft nu geld nodig om meer liquiditeit en een grotere zekerheid te creeeren nu al die Amerikaanse banken inklappen, vandaar de hoge rente. (Geven die Amerikanen ons toch nog iets goeds Knipoog) Het lijkt mij stug dat iedere Ijslander iets met walvisvaart te maken heeft.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 21:33

Tja, post heb ik dus ook gekregen, diverse bieven. Alleen eentje waarin stond dat ze me geen e-mail konden sturen, vanwege eerder genoemde reden. Raar, want iedere andere kan me wel gewoon mailen.

En waarom ik voor Icesave kies? Gewoon de hoogste rente! Nooit van gehoord? Haha! Sinds ik naar een bank met de hoogste spaarente op zoek ben gegaan en ik dus voor deze bank koos, hoor ik ze continu op de radio adverteren.

Walvisvaarders zullen heus niet alleen bij Icesave bank gaan om te lenen. Dat is heus niet de enige bank in Ijsland. Ik zie het bezwaar ook niet zo om daarom niet voor deze bank te kiezen. Wie weet aan wie de Rabo en ABN hun geld lenen; wil je misschien ook helemaal niet weten. Dan kan ik dus nergens meer mijn bankzaken doen Tong uitsteken .

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:23

Daarom bankier ik wat mijn spaargeld betreft ook grotendeels bij de ASN.... en probeer ik verder een beetje op te letten waar banken in investeren, voordat ik er mijn goeie geld er wegzet. Ik kies hoofdzakelijk voor "groene" fondsen.

De link tussen IJsland en walvisvaart is zo snel gelegd. Schepen zijn duur, dat moet op de een of andere manier gefinancierd worden. En zo heel erg veel banken zal een land als IJsland ook weer niet hebben, het aantal inwoners is immers klein.

Nee, tot ik ergens het tegendeel zwart-op-wit heb, zal ik mijn centjes daar niet zo snel neerzetten. De jacht op walvissen is té laag bij de gronds om daar ook maar de geringste mogelijkheid van medewerking uit te willen sluiten.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 00:16

mandymonica schreef:
Daarom bankier ik wat mijn spaargeld betreft ook grotendeels bij de ASN.... en probeer ik verder een beetje op te letten waar banken in investeren, voordat ik er mijn goeie geld er wegzet. Ik kies hoofdzakelijk voor "groene" fondsen.

De link tussen IJsland en walvisvaart is zo snel gelegd. Schepen zijn duur, dat moet op de een of andere manier gefinancierd worden. En zo heel erg veel banken zal een land als IJsland ook weer niet hebben, het aantal inwoners is immers klein.

Nee, tot ik ergens het tegendeel zwart-op-wit heb, zal ik mijn centjes daar niet zo snel neerzetten. De jacht op walvissen is té laag bij de gronds om daar ook maar de geringste mogelijkheid van medewerking uit te willen sluiten.

Dat het aantal inwoners klein is, wil niks zeggen over het aantal banken in een land. Googel maar een op bank iceland; ik kwam in 2 minuten tijd al 5 verschillende ijslandse banken tegen.
En als ik aan Ijsland denk , dan denk ik meestal aan Ijslandse paarden Haha! ...en daar zal ook wel eens in geinvesteerd moeten worden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 23:05

Tjonge jonge Rolleyes , , het blijkt dus dat ze geen mail gestuurd krijgen naar @home klanten. Ik heb dus een oud zonnet mailadres moeten gebruiken om uberhaupt mijn gebruikerscode te kunnen ontvangen. Waarom kan dat niet over de post?

Maar nu het volgende: ik kan nog STEEDS NIET inloggen op de site en dus ook mijn eigen gegevens niet inkijken!
Ik weet zeker dat ik de gegevens goed heb ingevoerd; ik heb het wel 10 keer geprobeerd. Wachtwoord had ik genoteerd, gebruikerscode gewoonweg gekopieerd uit de mail en nu krijg ik de melding: wachtwoord of gebruikerscode is verkeerd.
Maar weer een mail gestuurd.

k wil wel graag hoge rente, maar ik vind het langzamerhand een beetje griezelig worden. Wat als ik zometeen geld overmaak naar deze rekening en ik kom niet meer bij mijn eigen gegevens? Bij wie moet ik dan aankloppen en hoe kan ik mijn geld dan terugboeken? Je krijgt nl. geen bankpasje of iets dergelijks. Je kunt het nergens afpinnen. Het gaat echt alleen per internet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:48

Wij hebben als bedrijf ook problemen gehad met @home emailadressen.

Maar goed, tja icesave... ik heb me ook aangemeld, maar ik ga het toch niet doen. Op één of andere manier heb ik er toch niet zo'n goed gevoel bij. Dan maar wat minder rente...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:46

en??
naar aanleiding van de berichten in de media vandaag.. blijven jullie bij icesave??
als het uberhaupt nog mogelijk is om je geld daar weer weg te halen...

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:47

oeps... ik hoop dat het uiteindelijk niet gelukt is om de rekening te openen!

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:48

hierover is nu net iets op het nieuws geweest( heb alleen niet zo goed geluisterd Clown ) maar er waren idd meer klachten over.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:00

Icesave valt onde Lansbanski (als ik het goed schrijf) en die staat onder curatele van de IJslandse overheid. Ik denk dat de post van Figora daarop slaat Vork

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:10

Fjuh... blij dat ik niks gestort heb...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:31

figora schreef:
oeps... ik hoop dat het uiteindelijk niet gelukt is om de rekening te openen!

Haha! Nee gelukkig niet!!
Ik was al aan het twijfelen toen ik zag dat je nu ook bij de ABN AMRO voor 5,2% 1 jaar vast kunt sparen. Op dit moment vertrouw ik meer op de ABN Amro die in feite een beetje van ons allemaal is Haha! , dan op een buitenlandse bank.

Ben toch echt blij dat ik er niets op heb gestort. Want dat kon uiteraard wel, want ik had al een rekeningnummer. Ik kon alleen maar niet inloggen. En als ik niet kan inloggen, dan stort ik al helemaal geen geld ergens op.
Ik las ook later de volgende link en dan zie je toch dat het allemaal wel eens tegen zou kunnen vallen om aan je geld te komen als de bank zelf in liquiditeitsproblemen komt. Ze schorten dan gewoon je betaalopdrachten op. Dus je komt ghewoonweg niet aan je geld! http://www.nrcnext.nl/geld/geldblog/art ... inder_safe

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:07

Komt er nog iemand op? Na al diverse keren iets van een kwartier te hebben gewacht ben ik bijna ingelogd, mja.. wil eigenlijk bij mijn geld komen! Schijnheilig
Maar zullen wel meer mensen zo denken, aangezien ik net op tv hoor dat de bank gevallen is.. Clown

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:08

Haha! hier dus ook niet... best frustrerend....

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:10

Ja beetje wel ja! Wil eigenlijk mijn geld eraf halen namelijk! Vork
Hoe ver ben jij al met inloggen? Vork Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:13

de gebruikscode en het ww... en dan blijft het stil..

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:19

Aah, herkenbaar! Met 2 laadstreepjes, maar het worden er niet meer.. Nagelbijten / Gniffelen
Hoe lang ben jij al aan het wachten? Ik een kwartier! Haha!
Maar ik denk dat ik het straks opgeef...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:30

ik heb het vanavond al een paar keer geprobeerd, maar kom niet verder. ik geef het voor nu ook even op.. morgen probeer ik wel weer.
succes verder!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:32

Ik ook niet! Probeer het morgen weer!
Succes idd iedereen verder!