Kenmerken van bevolkingsgroepen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:44

er is ook in Mexico dacht ik een familie die helemaal behaard is, maar dat zal wel te specifiek zijn.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:56

Maar Margreet, het klopt toch dat mensen met sikkelcelanemie immuun zijn voor malaria?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 14:33

Niet alleen bij mensen die echt sikkelcelanemie hebben (homozygoten), ook de dragers (heterozygoten) zijn relatief resistent tegen malaria.

Bij mensen met sikkelcelanemie hebben de rode bloedcellen (hemoglobine) een net iets andere vorm. Bij dragers heeft minder dan de helft van de rode bloedcellen deze afwijkende vorm.
De malariaparasiet huist in rode bloedcellen, maar op de afwijkende vorm kan hij geen vat krijgen.

Nogal korte uitleg, niet compleet, kan er wel een hele verhandeling over schrijven, maar heb meer te doen Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:41

Is het ook niet zo dat mensen die rond de Middellandse Zee wonen (daar bestaat een meer deskundige term voor, maar daar kan ik even niet opkomen) nagenoeg altijd zwart haar hebben? Denk aan bijvoorbeeld Spanjaarden en Italianen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:22

Leuk onderzoek, Margreet. Ik leer een hoop Haha!

Mijn vriend heeft een een test gedaan bij Pharma, waaraan alleen donkere mannen mee mochten doen, omdat die iets hadden wat blanke mannen niet hebben. Laat ik nu niet meer weten wat dat is Ik zal kijken of ik de formulieren kan vinden. Het is volgens mij wel iets wat nog niet genoemd is.
Sorry, aan mij heb je ook niet veel *LOL*

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:24

Amerikanen zijn meestal groot en lui, en elke zondag morgen kan je voor de TV vinden: Amerikaanse Voetbal kijken Lachen

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:07

Indianen hebben bijna geen lichaamsbeharing, en ook (vrijwel) geen baard en snor. Aziaten zelfde verhaal.

Waar ik ook gelijk aan moest denken is dat bepaalde afrikaanse stammen beter zijn in hardlopen (lange afstand), door hun bouw en een andere opbouw van de spieren, de verhouding rode en witte spiervezels is anders.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:39

Ik kan je alleen nog aan een paar ziektes helpen die je waarschijnlijk al hebt *LOL* Heb morgen namelijk een tentamen en dat gaat deels over de demografie van (Chronische) ziekten Haha!
Heb verder vandaag echt geen inspiratie, maar zal even voor je nadenken Haha!

Die resistentie tegen malaria bij dragen van het gen voor sikkelcelanemie is trouwens één van de redenen dat het gen relatief veel voorkomt.
Dat hebben ze me iig vertelt bij celbiologie Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:26

Joden hebben een grotere neus en zijn (eigelijk) nooit blond. Engelsen verbranden altijd in de zon omdat ze een bleke huid hebben. Ze hebben trouwens ook een standaard grotere condoom (1 cm) dan andere europese landen. Eskimoos hebben haast nooit kanker.
Burmesen hebben geen geld voor de tandarts, maar hoeven dat ook niet, omdat ze eigelijk nooit gaatjes hebben en altijd een bijzonder goed uitziend gebit hebben als ze niet op beetlenuts kauwen. Dat van het gebit: ze eten nooit zoetigheid. Ook wordt de bevolking daar langer naar mate je verder naar het noorden trekt(en de paarden groter). Dit komt doordat de engelsen en de nederlanders aan het burmese spoor hebben gewerkt (en aan de bridge over the river quai). Meer weet ik ff niet.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:36

Een hele simpele: oost-aziaten hebben spleetogen Knipoog

Verder zijn Maori's in Nieuw Zeeland veel groter (langer en steviger) dan de 'importbewoners' uit Europa.

Leuk onderwerp trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:40

De Engelse ziekte bij Britten Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 22:27

Mensen met rood haar zijn gevoeliger voor pijn...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 22:52

Klopt Steef, en ze hebben ook meer verdoving nodig , maar komen meestal slechter uit de narcose.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:01

En Aziaten zijn gemiddeld een stuk korter dan Europeanen (qua lichaamslengte dan Knipoog )

Brabanders kunnen een stuk beter tegen sterke drank dan mensen uit het Gooi.
Het is nog niet wetenschappelijk bewezen, maar volgende week zondag wordt dat keurig aangetoond Vingers aflikken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:02

Prima schreef:
Ze hebben trouwens ook een standaard grotere condoom (1 cm) dan andere europese landen.


Dat heb je netjes gezegd Prima Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:00

Oscar schreef:
En Aziaten zijn gemiddeld een stuk korter dan Europeanen (qua lichaamslengte dan Knipoog )

Brabanders kunnen een stuk beter tegen sterke drank dan mensen uit het Gooi.
Het is nog niet wetenschappelijk bewezen, maar volgende week zondag wordt dat keurig aangetoond Vingers aflikken


Gelukkig maar, want drank in het Gooi is duurder! Ik denk dat het komt omdat er in brabant minder leuke dingen te doen zijn! Knipoog