vraagje over astma en een waterbed?spoed

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

poppetje

vraagje over astma en een waterbed?spoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 16:02

Ik kan een waterbed krijgen maar ik zit nog wel met een vraagje!
Kan men in een waterbed slapen als men astma heeft?
Heeft iemand toevallig astma en een waterbed en wat zijn jou ervaringen?

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:12

IK heb geen astma maar wel een waterbed. Waterbedden worden juist aangeraden voor mensen met astma omdat de tijk wasbaar is. Dus je kan twee tijken nemen en die om de beurt of buiten hangen als het koud is of wassen. Zo kunnen er nooit zoveel organismes in komen als in ieder ander soort matras. Succes, en het slaapt heerlijk is net nog een topic over geweest!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:18

Ik heb wel astma maar geen waterbed Haha! Maar zover ik weet lijkt me dat een waterbed erg geschikt is omdat de huismijt daar veel minder in kan gaan nestelen dan een gewone matras.

Tevens zou je van die speciale hoezen kunnen bestellen. Als jouw huisarts daarvoor tekent dan krijg je deze gratis opgestuurd. Elke astmapatient heeft recht op deze hoezen (voor om de matras, kussen en dekbed) 1x in de 10 jaar. Zeker aanvragen dus!!

Succes! (p.s ik weet niet of het een bed is waar je makkelijk onderdoor kunt stofzuigen, want daar zou ik dan de voorkeur aangeven. En dat op een vloer met zeil of zo, zit jij weer goed Knipoog )

Op zoek naar de zon!!!

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 16:19

tja mijn man noemt het een stofnest,maar ik zie dat niet hoor.Ik heb eerder het idee dat juist een gewoon bed meer een stofnest is.(wij hebben een bed met velourse ombouw)
Ja dat topic had ik ook gezien trouwens maar ik geloof niet dat ik iemand iet heb horen vertellen over astma dus moest ik de vraag opnieuw stellen.
Ik kan dus wel wat hulp gebreuken voor advies of het nu beter of slechter is voor astma dan een gewoon bed.

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 16:23

Dimple ik had jou bericht nog niet gezien.
Wat jij zegt klinkt erg logisch,maar schrik niet als ik zeg dat wij een velourse stofje om onze ombouw hebben(gewoon bed) en ook nog eens vloerbedekking.
Ik zie ook echt niet dat een waterbed niet goed is voor astma,maar goed mijn man heeft astma en ik niet.Hij zegt dat hij niet in een waterbed kan doordat hij het een stofnest noemt,vandaar dat ik de vraag hier stel of dat echt zo is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:25

De zijkanten van de waterbedden komen tot op de vloer, dus normaal gesproken (bij een rechte vloer) komt daar geen stof onder. En ja ik zou dus geen velours kiezen, ik heb voor een goed matras met de meest gewone houten ombouw gekozen al 14 jaar geleden. En het is nog allemaal in prima staat!! Haha! Knipoog Dromen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:31

Haha! Haha! Ik moet wel een beetje om je verhaal lachen Poppetje..........Jullie slaapkamer is een stofnest, niet jullie bed Haha!
Echt waar, als jouw man last heeft van astma is zo'n velours ombouw en ook nog eens vloerbedekking op de vloer funest!!! En dat meen ik!

Laat je goed informeren door je huisarts, maar ik weet wel zeker dat als jouw man klaagt over zijn benauwdheid dat jullie eerst je slaapkamer moeten saneren.

Wellicht dat je kan kijken op de volgende site www.allergologie.nl

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik heb vanaf mijn geboorte al astma en heb er dus veel ervaring mee (helaas) Ben in december nog helemaal binnenstebuiten gekeerd Gaaaap

Op zoek naar de zon!!!

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 16:38

je hebt helemaal gelijk dimple,ik lach met je mee Haha!
Daarom vind ik het ook zo raar dat hij tegen mij durft te zeggen dat hij geen waterbed wil ivm de stoffen.
Ik denk namelijk wel dat het scheelt.
Ik denk zelf dat wanneer we dit bed(met velourse stofnest Haha! ) inruilen voor dat waterbed dat het dan een stuk minder stoffig is.
Maar daarom vroeg ik ook om ervaringen he.
Volgens mij heb ik gewoon een raar mannetje Tong uitsteken

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:05

Ik heb astma.......... En ik heb geen waterbed meer. Maar ik weet uit ervaring dat dat makkelijk kan. Ik zou niet weten waarom het niet kan. En idd als het heel erg stoffig is kan hij ook daar last van hebben. Dat heb ik als ik last heb van astma vaak......

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:06

poppetje schreef:
Volgens mij heb ik gewoon een raar mannetje Tong uitsteken

Nou, dat zal wel meevallen, maar uit ervaring spreek ik als ik zeg dat mannen de astma graag eens gebruiken wanneer het hen uitkomt Knipoog

Waarschijnlijk is hij veel te gehecht aan zijn eigen bed en is ´bang´ voor het onbekende nieuwe bed }>

Dat zou toch even mooi dom zijn als jij nog gelijk hebt ook nog he! Tong uitsteken

Op zoek naar de zon!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie