Politie, wat heb je eraan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:20

Tije heeft niet leren schrijven op school
Trouwens Tije ik vind je redenaties echt helemaal nergens op slaan Lips are sealed
Als jij jezelf dood wilt rijden met die stoere scooter van je moet je dat vooral doen, maar je brengt ook andere mensen in gevaar, die er niet om hebben gevraagd doodgereden te worden. Misschien iets om over na te denken???? Boos!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:11

Gaat volgens mij nu "nergens" meer over?? Verward
Jammer te zien dat sommigen erg slecht nederlands kennen...effe een paar seconden meer tijd voor nemen. Knipoog

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:27

kennen of kunnen ?
ik moet toch maar ff bij loi.nl kijken

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 13:03

Ik ben dan geen puber (zelfs verre van dat Haha!) maar ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de politie er in eerste instantie is om maar bonnen uit te schrijven.

Ik heb ook het gevoel dat ze eerst maar eens wat aan dat vreselijk lage percentage onopgeloste misdrijven moeten doen dan een beetje bonnetjes uit lopen te schrijven.

Hoe verklaren jullie dat dan, politievoorstanders Knipoog ?

Ik heb 2 inbraken meegemaakt en je voelt je echt machteloos en nog zeer onveilig ook. Slachtofferhulp bestond toen nog niet en ik heb er echt wel angst aan overgehouden.
Als dan nog zo'n agent zegt tegen mij: goed dat je hem niet tegen bent gekomen want hij had wel maat 47, nee, dat geeft mij echt een 'veilig' gevoel!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 13:50

Zelf vind ik dat de politie wel optreed. Heb een paar jaar terug aangifte gedaan van schennis en die man(eerder zijn auto) was al aardig bekend. Alleen ze misten steeds het ontbrekende stukje kenteken. Die man is dezelfde dag nog aangehouden. Hij bleek ook nog eens 2 verkrachtingen op zijn geweten te hebben. Nu zal hij inmiddels alweer vrij rond lopen en misschien wat therapie krijgen,maar zijn straf heeft hij al uitgezeten.

Vorigjaar kwamen we 'savonds thuis en stond er een auto op ons pad zodat wij onze auto niet op het erf konden parkeren. Heel vreemd allemaal... Wij de politie gebeld en wat bleek de auto hoorde bij de visite van een paar huizen verder op. Reden: ja ik kon mijn autotje nergens kwijt. En ze wilde hem nog niet eens gelijk weg halen,want ze ging zo wel naar huis. Ja het was half 3 'snachts en ik wilde ook wel naar bed toe. Ze heeft dat kleine ding(fiat panda) wel verwijderd en ik kon de auto weer op ons pad neer zetten en rustig gaan slapen.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:45

Fitzroy schreef:
Ik heb ook het gevoel dat ze eerst maar eens wat aan dat vreselijk lage percentage onopgeloste misdrijven moeten doen dan een beetje bonnetjes uit lopen te schrijven.

Hoe verklaren jullie dat dan, politievoorstanders Knipoog ?


Volgens mij is het risico dat je door een verkeersongeluk gewond raakt of komt te overlijden groter dan dat je slachtoffer wordt van een misdrijf...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 01:20

Miran, dat ligt maar net aan de regio waarin je woont Scheve mond

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:48

Toch nog mijn mening over de politie.....
Zelf heb ik nog geen dingen meegemaakt waarvoor we de politie nodig hadden (gelukkig maar...). Maar ik heb inmiddels totaal geen respect meer voor ze. Dit komt vooral doordat ze zich zelf totaal niet aan de regels houden. Als je 4 km te hard rijdt krijg je wel een bekeuring, maar zelf rijden ze wel altijd te hard. (Dat meen ik serieus.... ik ben de afgelopen maanden erg veel onderweg geweest, en ik heb nog nooit een politieauto netjes zien rijden. Altijd veel te hard, linkerbaan en zigzaggen.... Dit doen ze trouwens ook binnen de bebouwde kom, waar je 50 mag rijden ze gerust 80. Ja, de politie mag dat natuurlijk wel he).
Wat ik ook een aantal keren heb gezien, is dat ze, als het licht rood is, snel even hun sirene en zwaailichten aanzetten, door het rode licht rijden en vervolgens sirene en zwaailicht weer uitzetten...
Verder heb ik het iee dat als ze zich vervelen of niets te doen hebben, ze zelf maar 'zaakjes' gaan opzoeken. Zo hebben wij bij ons in het 'uitgaanscentrum' altijd politie rondlopen op vrijdag- en zaterdagavond. Mijn broertje, die lekker aan het stappen was en wat gedronken had, had nog een praatje met ze staan maken. Om een uur of 1 ging hij een broodje kopen, en toen hij bij de balie stond werd hij door twee politieagenten besprongen, geboeid en afgevoerd. Reden???????? (Er zijn getuigen van hoor). Niemand weet het. Volgens de politie 'openbare dronkenschap'. Vreemd he, dat er, midden in het uitgaanscentrum op zaterdagavond, dronken mensen rondlopen. Je zal toch echt in de openbaarheid moeten komen, als je naar huis toe wilt...
Mijn broertje vroeg waarom hij was opgepakt, hij kreeg als antwoord dat hij zijn mond moest houden. Toen hij boos werd,stopten ze midden op de weg, gaven hem een stoot in zijn gezicht en knepen zijn keel dicht (en jawel...mijn broertje was geboeid!!!). De volgende ochtend is mijn broetje naar de dokter gegaan voor een medische verklaring (hij had blauwe plekken op zijn keel en polsen). Er is trouwens wel aangifte gedaan van mishandeling, maar ja, begin daar maar eens aan als gewone burger tegen de politie.
Een paar weken later stond er een oproep in de krant. Er was iemand op precies dezelfde manier 'aangehouden' door de politie, of er getuigen van waren, deze mensen wilden ook aangifte doen.
Vreemd he, dat je respect voor de politie dan verdwijnt.....

Mijn conclusie: An de politie heb je helemaal NIKS

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 15:02

Ik vind het wel echt ontzettend kinderachter van de politie dat als je ff op de stoep fietst op het dorp naar de fietsenrekken dat je dan een bon krijgt nu keek ik heel lief en zei dat ik het niet meer zal doen, maar een vriedin heeft er wel 1 gehad, hebben ze niets beters te doen?

Verder zullen ze wel goed werk doen hoor en sommige dingen heb ik ook wel veel respect voor dat ze dat doen, bij verkeers ongelukken, met de nabestaande praten enz.

Verder kan de politie natuurlijk niet overal tegelijk zijn. Maar elke dag zoveel agenten op het dorp vind ik echt onzin. Daar gebeurt echt nooit wat.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:39

wodan schreef:
Vorigjaar kwamen we 'savonds thuis en stond er een auto op ons pad zodat wij onze auto niet op het erf konden parkeren. Heel vreemd allemaal... Wij de politie gebeld en wat bleek de auto hoorde bij de visite van een paar huizen verder op. Reden: ja ik kon mijn autootje nergens kwijt. En ze wilde hem nog niet eens gelijk weg halen,want ze ging zo wel naar huis. Ja het was half 3 'snachts en ik wilde ook wel naar bed toe. Ze heeft dat kleine ding(fiat panda) wel verwijderd en ik kon de auto weer op ons pad neer zetten en rustig gaan slapen.


Dit heb ik ook al eens gehad, maar dan word ik ook hardnekkig;
Ik zet in zo´n geval m´n auto er gewoon achter Haha! !
Die mensen belden op gegeven moment ook de politie, want ze konden mijn oprit niet meer af en "ze wisten niet van wie die auto was die er achter stond". Dus werd er ´s nachts om half 4 bij mij aangebeld of dat "toevallig" onze auto was. Jawel, maar omdat ik op m´n eigen grondstuk, niet eens in m´n eigen garage kon Lips are sealed , moesten die mensen de komst van de politie zelf betalen Haha! ! Tja... sh*t happens *LOL* !

LefdaL

Berichten: 31
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: hoenderloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 01:16

ok zal ik eens vertellen wat ik vandeweek meemaak.

ben ik op mijn werk met een volvo c70 bezig om een nav. systeem in te bouwen, kom ik er achter dat het airback lampje brand van de auto, denk ik laat ik een aardig zijn en even langs de daeler rijden om dit te
resetten. Lachen

dus wat doe ik: groene palten(handelaarskenteken) erop en scheuren naar die dealer. kom ik op de snelweg erachter dat mijn kentekenplaat er af vliegt(deze zit vast met 2 magneten) en die vliegt over de snelweg.
stoppen kan niet want het is veel ste druk en dus bel ik de politie(handelaarskenteken is heel belangrijk, i.v.m. vals rijden onder zo'n kenteken) in de auto om aangifte van verlies te doen. wordt ik na 500 meter door een blinde politie auto van de weg gehaald omdat ik zit te bellen, en dan zegt die.. g.dver..mme zijn agent ook nog eens omdat ik niet de goede papieren van de auto heb dat ik daar ook een bekeuring oor kan krijgen. zeg ik tegen hem, ik ben net mijn groene platen verloren en zit nu bij je collega aangifte te doen. hier heb je hem even... blablabla verder enb krijg mijn tel. terug. gaat hij gewoon door met schrijven. ik helemaal wit heet van woede en zeg dat hij hier nog meer van hoort. bij terug komt op de zaak ik meteen naar de wacht commadant gebeld en mijn hele verhaal verteld. eerst rustig en toen toch wel met enige dwang opgelegt dat als hij er niet heel snel werk van maakte ik er zelf werk van ging maken. 15 min. later kreeg ik een telefoontje dat mijn bekeuring voor bellen was verscheurd en ik geen bekeuring kreeg voor niet het goede kenteken bij met te hebben, zo zie je maar weer, waar een wil is, is een weg. allen vind ik het gewoon stom dat ik zoveel moeite er voor moet doen om 140 euro in mijn zak te houden......

p.s. met dank aan die aardige wachtchef die het toch maar weer even geregeld heeft.

p.s.p.s. ga maar eens wat boeven vangen, in plaats van onschuldige burgers lastig vallen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!