Tigra is niet meer.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 23:57

Bedankt voor jullie lieve reacties...

Ik voel me zo gebroken, het huis voelt zo leeg zonder haar...

En weet je, het klinkt raar... ik hoorde haar net piepen... ik las m'n gedicht terug en toen hoorde ik haar... denk ik tenminste... ik denk dat ze niet wil dat ik verdrietig ben...... Verdrietig

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:01

Mayo,

Dat denk ik ook. Ik denk dat ze wil dat jij met een glimlach aan haar terugdenkt. Zoals zij ook met een glimlach nu naar jou kijkt. Maar huilen mag best hoor ! Huilen en over haar praten lucht op, dus blijf dat voorla doen

Astrid

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 01:07

Ik denk je te horen, ik denk je te voelen... maar telkens als ik opkijk ben je echt weg...

Ik kijk om naar m'n bed, het voeteneind waar je altijd lag... ik mis je drinkbak in de hoek... ik loop naar beneden om je te zoeken, ik weet dat je er bent... maar ik vind leegte... Ik kijk naar buiten naar je 'plekje' ik weet dat je daar bent, maar het voelt niet fijn... het is goed voor je, maar het is zo leeg...

Steeds vraag ik me af heb ik je te lang laten lijden? Toch zie ik ook steeds de dankbare blik die je me gaf toen je ging... en ik voel nog steeds hoe je je opdrukte en weer zakte... hoe je je strekte en hoe je ging... het lijkt zo onwerkelijk... waarom ben je zelf gegaan vraag ik me af... ik vind het fijn, maar waarom... was ik al te laat met je te laten gaan? En toch steeds weer die trouwe blik... ik mocht niet weggaan bij je vanmorgen, steeds probeerde je tegen me aan te kruipen... ik liet je niet alleen...

Steeds probeerde je op te staan, maar het lukte je niet... je wilde volgens mij nog niet weg... je vocht er tegen... toch ging je even later... waarom toen?...

Ik mag me dit niet afvragen, ik weet dat je dat niet wil... maar lieve meid, ik mis je zo en ik hoop dat je niet zwaar geleden hebt... als dat zo is, sorry... ik probeer m'n verdriet om jou een plekje te geven, maar ik ben de weg kwijt...

Wil je me helpen? Vertel me alsjeblieft dat ik je goed heb laten gaan... dat je het goed hebt nu... als ik straks ga slapen, kom je dan bij me? Ik wil met je praten... ik wil de zekerheid dat het goed is...

Egoïsme komt, ik wil dat je gelukkig bent bij de Rainbow Bridge, maar ik wil eigenlijk ook niet dat je ziel mijn zijde verlaat... ik wil je constant voelen, weten dat je bij me bent... maar dat is niet eerlijk...

Je hebt me langer gegeven dan dat je aankon... ik ben je dankbaar lieve meid, heel dankbaar... je hebt gevochten om mijn liefde te blijven voelen en jouw liefde aan mij te geven... ik ben je dankbaar...

Je hebt gevraagd of je mocht gaan... ik heb vannochtend voordat je ging gezegd dat het mocht... eerder al, maar toen wilde je zelf nog niet... het is goed zo voor jou... en mijn verdriet, lieve meid, maak je niet druk, het is heel groot, ik huil veel, ik mis je gigantisch, maar over een poosje zal het een plekje krijgen... nu voelt het helemaal niet zo, maar ik weet dat je me erbij zal helpen...

Ik weet dat jij over mij zal waken zoals ik over jou gewaakt hebt... ik zal je koesteren in mijn dromen en herinneringen... ik zal je nooit vergeten...

Ik hoop je straks in m'n dromen te zien... gelukkig en gezond... ik wil voelen dat het goed is... ik wil dat je weet dat je alles voor me was... ik heb je lief kleine meid...

Ik ga proberen naar bed te gaan, ga je mee?

Hopelijk tot straks bikkeltje van me... Verdrietig

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:39

Sterkte met het verwerken van dit verlies.

Je moet niet twijfelen of je het goed hebt gedaan zo, je hebt gehandeld uit liefde voor je hondje, en dan is wat je doet goed.

Het is erg moeilijk je maatje te moeten missen, maar bedenk dat je de tijd die ze had zo leuk mogelijk hebt gemaakt voor haar.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 13:17

Dank je voor je lieve woorden...
-----------------------------------------------------------------

Tigra, ik ben in bed gaan liggen, maar durfde niet te slapen, ik had vrees voor wat de nacht zou brengen, wat ik in m'n dromen zou zien... ik wilde je bij me hebben...

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij lag je bij me. Ik lag lekker warm onder de dekens en 1 hand ongeveer 10 cm naast m'n gezicht. Ineens werd m'n gezicht ijskoud en m'n hand niet. M'n gezicht werd zo koud dat m'n lichaam begon te rillen... volgens mij was jij dat... ik viel bijna in slaap en dacht je schim naast me op bed te zien, ik schrok... ik weet het niet, maar volgens mij was je er...

Ik kan me niet bewust herinneren of ik je in m'n dromen heb gezien, maar ik weet wel toen ik wakker werd had ik het gevoel dat alles 1 grote nachtmerrie was, dat het allemaal niet gebeurt was... toen realiseerde ik me dat je echt weg was... ik wilde je bijna roepen, maar je was er niet... met tranen in m'n ogen ben ik opgestaan en gaan douchen...

Toen ik naar beneden liep miste ik je mand onder aan de trap, je drinkbak in de keuken... het huis was leeg...

Lieve meid, kom je snel weer bij me? Verdrietig

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:37

Wat erg voor je dat je haar nu al moet missen. Heel veel sterkte met het verdriet om je maatje.
Je bent er letterlijk tot haar allerlaatste moment voor haar geweest, daar zal ze je dankbaar voor zijn.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:06

O nee he...zo snel al!!!
Heeeeeeel veel sterkte!
x Marianne

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:13

Heel veel sterkte.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:29

Ook ik zit hier met tranen in m'n ogen achter m'n computer.
Heel veel sterkte Mayo, ze heeft een mooi leven gehad en zal altijd bij je blijven, in jou hart en hoofd!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:46

zo, eerst effe de tranen weggeveegd. Huilen Huilen

Wat kan je het mooi verwoorden wat je voelt. Verder is alles af gezegd dus wat kan ik er nog aan toevoegen, iedereen die dit ooit heeft meegemaakt herkent heel veel in jouw stukjes, ik wel iig. Het is net zoals Joep van 't Hek eens zei: de liefste gaan eerst................
Het is gewoon soms niet eerlijk. Nou sterkte ermee en probeer het een plekje te geven in je leven, hoe moeilijk ook op dit moment.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:07

ik lees t nu pas, ben de hele week weggeweest. Wat verschrikkelijk dat Tigra er nu niet meer is... Maar ze heeft het super bij jou gehad en jullie met elkaar Lovers
sterkte

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:28

ook ik zie bijna niet meer wat ik schrijf.
Heel mooi geschreven en heel veel sterkte voor de toekomst

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:41

ze zal je altijd dankbaar zijn.
heel erg veel sterkte met dit verlies.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 18:09

Bedankt voor alle lieve reacties, ik lees ze vaak door... het helpt...

Verder weet ik 't echt even niet meer Verdrietig

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:20

Lieve Mayo
Heel veel sterkte, tijdens da LAN vertelde je me nog hoe het nou met haar was, helaas is ze er nu niet meer.
Probeer je te herinneren hoe ze was in haar goede jaren en hou die gedachte vast *knuf*

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:25

lieve mayo,

wat verschrikkelijk dat ze er niet meer is. ben er stil van.
met tranen in mijn ogen heb ik je stukjes gelezen. jouw lieve meisje is er niet meer. het doet pijn, maar het is goed zo.
Tigra heeft nu geen pijn meer. maar ze zal altijd bij je zijn, in je gedachten en vooral in je hart.

heel veel sterkte, meis.

dikke *knuf*
x

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:54

Verschrikkelijk voor je...heel veel sterkte

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 04:52

Bedankt...

Het is nu 2 dagen geleden en het went niet... Telkens heb ik het gevoel dat ze nog lichamelijk bij me is... Dat ze even weg is voor een wandeling of dat ze ligt te slapen achter de bank... Ik moet mezelf steeds terugbrengen tot de realiteit dat ze er niet meer is...

Ik voel zo'n intense pijn wanneer ik het me realiseer, ik huil nog veel en toch heb ik rust... Maar die rust klopt niet, het hoort niet... ik hoor totaal een wrak te zijn... dat ben ik ook, maar niet 24 uur per dag..

Hoe kan ik er nu aan wennen dat het zonnestraaltje in m'n leven niet meer bij me is... het lukt me niet... de rust komt waarschijnlijk het meest doordat ik het gewoon niet geloof dat ze weg is... het voelt niet alsof ze weg is en ondertussen weet ik het dondersgoed...

Ik huil m'n ogen rood... m'n hart voelt alsof er duizenden naalden in steken... het voelt zo leeg... alsof je lichaam krom trekt van een intens leeg gevoel... ik lig het liefst in m'n bed... telkens de hoop dat ze bij me komt...

Ik kwam net thuis en toch het gevoel dat er een blafje komt, dat ze staat te kwispelen bovenaan de trap... dat ze met een ondeugende blik m'n plekje op bed inpikt... je aankijkt met d'r ondeugende oogjes met witte randjes van 'ik doe toch niks?' en dan alsof ze gniffelend een stukje opschuift om vervolgens in je armen weg te kruipen zoals altijd... samen in slaap vallen... 's ochtend bovenop je springen om je wakker te maken, kwispelend dat ze wil spelen en knuffelen... ze was zo lief... als ik haar aankeek was het een en al liefde... ze was een bron van liefde... iedereen die haar kende voelde dat... ze stal iedereens hart met d'r lieve koppie en oogjes...

Nu moet ik het missen... ik kijk veel naar d'r foto's en dan voel ik liefde en daarnaast intens verdriet en tranen in m'n ogen om te weten dat ik haar nooit meer in m'n armen zal hebben in dit leven... hopelijk in m'n dromen... nooit duurt zo lang...

Waarom voelt verdriet om haar zo leeg... waarom maakt het me zo koud... niks is meer hetzelfde... ik ben zo moe... 't gaat gewoon niet zo...

Ik weet heel goed waarom ze moest gaan en ben haar zo dankbaar dat ze zelf heeft gekozen om in m'n armen te gaan... ik weet nu wel helemaal zeker dat m'n keuze de juiste was... maar de tijd ging te snel... ik had nog een paar uur voordat het zo was en ineens was het veel sneller voorbij... ik zal de plek waar je gestorven bent onderweg nooit meer op dezelfde manier kunnen zien... Wanneer ik er rij voel ik een steek in m'n hart, daar ben je gegaan... het zal nooit meer hetzelfde zijn...

Oh lieve Tigra, waarom is het zo moeilijk... ik hou zo van je en ik mis je zo... ik hoop echt dat ik je nog vaak mag voelen... je bent een straaltje zonlicht waar ik niet zonder kan... je bent m'n hart... Verdrietig

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 02:05

Het gaat nog steeds beroerd helaas... het went niet... het is zo ontzettend leeg hier... ik heb wel wat foto's afgedrukt en in een lijstje gedaan, het lukt wel al iets beter om er met alleen een glimlach en een hoop liefde naar te kijken... De vriendin van m'n zus heeft een hele mooie fotocollage als testprint gemaakt, ze laat het binnenkort afdrukken bij een drukkerij op A3 formaat, echt super van d'r...

Ik heb ook een herdenking op www.hondengedichten.com laten plaatsen in de 'herdenkingsweide'. Wel een mooi iets...

Van het weekend was het echt zwaar, ik speelde altijd met haar in de sneeuw, nu kon ik alleen toekijken hoe de sneeuw als een dekentje over haar grafje kwam te liggen. En hoe andere mensen met hun hondje in de sneeuw speelde... het brak...

Het voelt alsof ik helemaal de weg kwijt ben, ik vul m'n dagen, maar hoe? Ik ga als een zombie door en heb geen besef van alles wat er om me heen gebeurt, het is alsof ik stil sta en alles om me heen doorgaat... het klopt niet... niet zonder haar bij me...

Ik mis Tigra gigantisch...

----------------------------------------------------

Met mijn hart in mijn hand reik ik naar de zon
Denk ik terug hoe mijn leven met jou begon

Met een glinstering in je ogen, mag ik bij jou leven?
Ben jij degene die mij alle liefde gaat geven?

Samen uren verstrengeld, ik en jij
Onze hartjes als 1, je hoorde bij mij

Je was mijn lach, mijn kracht, mijn wezen
Je was alles wat men in mijn hart kon lezen

Je was mijn vreugde, mijn genot, mijn kind
Je was degene door mij bemind

Je was mijn glinstering in mijn ogen, je hebt me al je liefde gegeven
Ik ben er trots op dat ik met jou mocht leven

Je leeft nu voort in mijn hart en niet meer aan mijn zij
Maar nog altijd, lieve Tigra, hoor je bij mij

Ik veeg de stromende tranen van mijn wangen
Ik heb nog steeds het intens verlangen

Om je te zien, om je vast te hebben, om je te kroelen
De eeuwige warmte om je bij me te voelen

Als ik mijn ogen sluit ben je bij mij
en lopen we over de eeuwige weides zij aan zij

Met mijn hart in mijn hand reik ik naar de zon
En denk ik met een liefdevolle glimlach aan hoe jouw leven bij mij begon

Ik ben je dankbaar voor alle liefde, kleine meid
Nu is het helaas de dood die ons scheidt

Maar jouw hart leeft in mijn hart, je ziel aan mijn zij
Nog altijd, lieve Tigra, hoor jij bij mij

----------------------------------------------------

Verdrietig Lovers Verdrietig

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:42

Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle bovenstaande reacties.
Je hebt je verdriet en pijn heel erg mooi in woorden omgezet, heel knap dat je dat kan. Is ook al een klein deel van je rouwproces.

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:40

jeetje meis !
heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel sterkte ermee...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 18:30

Bedankt.... heb er verder weer even geen woorden voor....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:52

heej meis ik vind t echt zo erg voor je... Ik vind t al knap van je dat je erover kan praten.
*dikke knuf*

kimmie_tje

Berichten: 74
Geregistreerd: 03-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:25

Heel veel sterkte
K weet hoe t is om een hond/kat kwijt te raken
Je komt er boven op
Maar je zal haar nooit echt vergeten..
Ze zal altijd bij je blijven
XxX Kimmie_tje Verdrietig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:07

Kimmie-tje, dit is al een erg oud topic..... Tigra is helaas al meer dan 3 maanden niet meer.

Welkom op Bokt trouwens ! Knipoog