Dan staat even je leven op zijn kop..Dat ene telefoontje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Dan staat even je leven op zijn kop..Dat ene telefoontje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 22:54

Broer tegen moeders :
Mama, kun je me morgen naar me werk brenge?
Waarom?
Ehm auto en boom.. Boom is harder..

Sommige hier kennen het stuk wel achter in Dwingeloo, het Westeinde..

Hij kwam aan rijden met 60/70, maar omdat er een bocht aan kwam begon hij wat af te remmen (auto voor hem ook), en ineens schiet de auto naar rechts, schampte 2 bomen, en bij boom 3 lag hij er om heen gevouwen..
Hij belde, dus wij er direct heen, politie kwam langs maar was al weer weg, sleepdienst was net gearriveerd..

We kwamen aan, en je schetst dan een beeld in je hoofd van wat je denkt aan te treffen, deuk in de deur o.i.d... Nou het leek wel een slagveld.. Als er iemand naast had gezeten was die gene op slag dood geweest..

Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat hij niks heeft (op wat stijf en blauwe plekken na dan) Hele voorkant van de auto's ligt in stukjes, aandrijfas en al die rommel allemaal kapot, velg helemaal open gebarsten, vooruit kun je geen ruit meer noemen.. zij ramen van de auto er uit, de achterste zitten nog wat stukjes, voor is helemaal weg, deur is helemaal omgebogen naar boven in duizend stukjes. deur is ook nog naar binnen geklapt, Voorkant is van binnen en buiten kapot, Alles wat in het dashbord lag, lag bij hem op schoot..

Ik schrok zo, dat ik natuurlijk helemaal van slag was..Dus ben maar even weggelopen toen ze de auto op de sleepwagen deden, toen viel die helemaal uit elkaar..

Maar gelukkig..Auto's kun je vervangen een mensen leven niet.. Ik heb wel eens autos met een deukje gezien die het er niet levend van af brachten.. Nouja auto total loss rijp voor de sloop.

Dit WAS trouwens zijn auto.. (Heeft hij zelf gebouwd)

Afbeelding

Afbeelding
En boem..

Afbeelding

Afbeelding
Dit was/is zijn voorkant.

Dus morgen gaattie eruit halen wat er nog uit te halen valt (Papieren e.d. hebben we al mee genomenm en dan kan ik op de schroothoop.

Verhaal broer:

Ik reed vrij normaal, licht sportief maar niet vreemd ofzo, en kwam door een bochtje, ging ook prima. Toen zag ik al dat voor mij een auto aardig trager reed, en dus ging ik remmen, hij was nog ruim 100-150m voor me, en ik reed normaal, dus ik remde normaal/rustig waarbij de auto naar rechts trok.
Vanaf toen is alles erg snel gegaan, ik naar links sturen, al remmend nog, maar het scheen geen effect te hebben en ik zag de bui al hangen en de boom naderen.
Na rakelings langs 2 bomen gegleden te zijn was de derde toch scheepsrecht, en daar ging de crx, met mij erin, want ik was allang niet meer in controle.

Er was een grote klap, de gordel van chieltje (sparco -3punts) hielden mij recht in de stoel gedrukt (OOOH wat ben ik blij dat ik ze erin heb zitten!!!)
Het dashboard kastje vloog eruit, en de gehele inhoud vloog door de auto, en tevens tegen mijn gezicht.
Toen dit was gebeurd keek ik op, zag dat de ruit kapot was, overal lag glas, en op mijn schoot een schaar die in de dashboard kastje lag.... Eerst mezelf inspecteren, en dat leek in orde, ik zag de man die voor mij reed al omkeren, was uitgestapt en liep naar me toe, ik stapte ook uit.
Vroeg hoe het ging, en met mij goed geloof ik, zei ik.

Hij barst van de spierpijn nu natuurlijk, zal morgen nog wel erger zijn.. Maar pff wat schrik je dan zeg.. Ik was helemaal van slag, en nog steeds..

HouVanUtopia

Re: Dan staat even je leven op zijn kop..Dat ene telefoontje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:56

Jeetje Bloos!
dan schrik je echt wel!
STerkte gelukkig heeft je broer niets!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:59

Godzijdank heeft je broer niks!

Maar de wereld staat wel even stil ja, als je realiseert hoe dicht bij dat was geweest. Ik zou een fikse borrel nemen tegen de schrik!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:04

Jeetje mina. Gelukkig heeft hij niks inderdaad. Schrik je wel even van.
Onlangs een 'vriend' van me omgekomen in een ongeluk. Zit in een klein hoekje.. Ach gut

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 06:54

Elk ongeluk is even schrikken, maar gelukkig is je broer er verder goed vanaf gekomen. Alhoewel er vast nog wat spierpijn na zal komen.

Maar enig idee hoe het kon dat de auto tijdens het remmen zo naar opzij trok?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 06:57

Gelukkig is je broer er goed vanaf gekomen.
Een vriend van mij had minder geluk helaas en kon het niet navertellen. Aan de straat te zien is het een misselijk stuk om te rijden (donker, gladde stenen). Is er al iets bekend hoe het kon gebeuren of wordt daar geen verder onderzoek naar gedaan?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:07

Poeh zo heeft mijn zusje laatst ook met de auto tegen een boom gezeten.... ik schrok me wild (grote zus meteen helemaal boos, je hebt toch niet te hard gereden Clown ). Zusje was er eerst heel stoicijns onder maar de volgende dag belde ze toch dat ze een beetje knikkende knietjes had, of ik dr naar haar werk wou brengen.
Wel zonde van de auto van je broer, stoer ding. Maar goed, dat valt te vervangen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 07:30

Ja gelukkig is het deze keer goed afgelopen, de gene die vorige maand op deze weg tegen een boom zat kon het niet na vertellen.. Er gebeurt heel veel op die weg..

Ze hebben gister avond op de sleep wagen wat langs het voorwiel kunnen kijken, en de hele boel is afgebroken, (moeilijke woorden haha), waarschijnlijk is er in de bocht wat geknapt waar door hij zich niet meer kon corrigeren..

Hij is wakker, beetje spierpijn e.d. maar nog niet blauw o.i.d. Had het erger verwacht..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:54

Dat komt nog wel. Lachen Hij zal wel zo stijf als een hark zijn. En sowieso de 'schrik' zelf komt ook nog. Dan ga je er nog eens over nadenken. Zeker als er vorige maand iemand op diezelfde weg is overleden door een ongeluk. Ach gut

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:56

poee.. das niet niks
gelukkig is het met hem dan goed afgelopen
sterkte Ach gut

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:10

je broer heeft vast een engeltje bij zich gehad, gelukkig maar!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:18

Tja, het soort auto laat mij al zien dat het ook anders zou kunnen liggen. Wanneer je een Honda CRX koopt doe je dat niet om rustig mee te rijden, de twee "pijpen"' achterop... Ik betwijfel of er wel iets "geknapt" is...

Ik heb zelf ook zo'n ding gehad, volledig omgebouwd en wel...Langzaam rijden zit er niet in..

De chaos is ook aangericht doordat er helemaal geen kreukelzone in deze uit zit... Hierdoor klapt de auto volledig in elkaar op zo'n moment...

Edit: Gelukkig is je broer er op deze wijze vanaf gekomen, het had ook anders kunnen wezen.....

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:21

Binckydenice schreef:
Tja, het soort auto laat mij al zien dat het ook anders zou kunnen liggen. Wanneer je een Honda CRX koopt doe je dat niet om rustig mee te rijden, de twee "pijpen"' achterop... Ik betwijfel of er wel iets "geknapt" is...

Ik heb zelf ook zo'n ding gehad, volledig omgebouwd en wel...Langzaam rijden zit er niet in..

De chaos is ook aangericht doordat er helemaal geen kreukelzone in deze uit zit... Hierdoor klapt de auto volledig in elkaar op zo'n moment...

Edit: Gelukkig is je broer er op deze wijze vanaf gekomen, het had ook anders kunnen wezen.....

Moest ik ook meteen aan denken. Vooral na de nadruk die je broer in het verhaal legt op het 'normaal' rijden. 'gewoon normaal, licht sportief'. We weten natuurlijk allemaal wat hiermee bedoelt wordt. Ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde gezegd hebben Knipoog
Mooie auto zeg, doodzonde. Maar wat een ontzettend geluk heeft je broer gehad!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:25

Jeetje, dit moet je leven wel gaan veranderren!

Sterkte ermee Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:28

Phoe, letterlijk geluk bij een ongeluk dat je broer niets mankeert... Bloos!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:18

Jeetje dat is schrikken zeg! En wat zonde van zijn auto... Gelukkig is een auto vervangbaar en heeft hij jouw broer heel goed beschermt.

Ik hoop dat jullie snel weer een beetje van de schrik bekomen zijn, sterkte ermee Ach gut

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:27

Hou er dan wel even rekening mee dat een crx een oude auto is. De meesten zijn van tussen 89 en 91 en erg roestbestendig zijn ze niet. Wij hebben een Scirocco gehad, uit 89. Ook bekend als auto waar je niet langzaam mee rijdt en ook die viel zomaar uit elkaar. Begon ook enorm te trekken in bochten. Oorzaak: Gescheurd chasis. Tot halverwege de bodemplaat. Dit kwam door het net even verkeerd uitdraaien van de uitrit. Dus ook niks geen gekke dingen.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:35

Bienotje schreef:
Maar enig idee hoe het kon dat de auto tijdens het remmen zo naar opzij trok?

Joto schreef:
ik naar links sturen, al remmend nog, maar het scheen geen effect te hebben

Vrij logische fout hier. Remmen en sturen gaan niet samen. Zonder LSD (Limited Slip Differential) ga je dan geheid de fout in. Ik heb het zelf ook gehad. Volgende keer rem loslaten en koppeling intrappen als je wil sturen.

Succes in ieder geval met het herstel. T ziet er niet best uit, dus hij heeft geluk dat hij er zo uit komt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:57

Ik begreep anders uit het verhaal. Tijdens het remmen hoort een auto niet uit zichzelf opzij te gaan. De reactie van de bestuurder daarop (al remmend tegensturen naar links) lijkt me een gevolg. Geen veroorzaker, alhoewel die actie inderdaad averechts gewerkt kan hebben. Knipoog

Ik krijg er alleen een beetje mijn kriebels van dat er (voor mijn gevoel) iets met de auto niet in orde was. Dat in combinatie met ´heeft hij zelf gebouwd´. Bloos

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:00

Naar een kant trekken als je remt kan inderdaad ook een probleem zijn van remverschil.
Maar goed, is nu toch niet meer achter te komen.

Zelf gebouwd hoeft ook niet per direct een probleem te zijn.
Ik heb ook een auto uit elkaar liggen die ik helemaal aan het op-bouwen ben. Geloof mij, daar is niks mis meer mee zodra die de weg op komt Knipoog

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:17

Een ongeluk gaat zo snel dat je echt niet de tijd hebt om na te denken welke actie het beste is. De actie die de broer van TS deed (goddank is ie er nog!) is de eerste actie die je doet. Je reactie is namelijk dat je je snelheid omlaag wilt hebben: dus rem je. En andere reactie (gelijktijdig aan de eerst genoemde) is dat je die bomen wilt ontwijken: dus stuur je naar links. Tegen de tijd dat je beseft dat het niet helpt zit je al tegen boom 3. Dus gaan zeggen wat hij wel had moeten doen is enigszins nutteloos. Aangezien ik niet denk dat de broer dit opnieuw wil beleven en alleen goed getrainde coureurs kunnen in zijn noodsituatie na denken en hun automatische reactie (remmen en tegensturen) uitschakelen en ombouwen naar de betere reactie (rem los, koppeling gebruiken, tegensturen). Daarbij is neit gezegd dat de auto van de broer dan beter had gereageerd. Als inderdaad iets aan de auto defect is gegaan is elke reactie vrijwel nutteloos.

Ik heb zelf het geluk gehad met een ernstig ongeval dat ik deze automatische reactie had (ik moest WEL remmen en tegensturen! om de trein van rechts te ontwijken hetgeen helaas niet volledig lukte en ik er toch nog tegenaan knalde. Gelukkig stuurd ik dus tegen: naar links. En werd afgeketst ipv dat ik eronde kwam) en niet dat ik verstijfde. Wat dat ziet de politie ook vaak gebeuren en is vaak nog de meest voorkomende reactie: Oh help! Wat nu! en men doet niks meer. Zo vertelden zij mij. Ik ben er dus nog dankzij remmen en tegensturen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:26

Is ook een vooroordeel inderdaad, leliev Knipoog

Maar ik ken er ook wel een paar die graag geld in uiterlijk vertoon van de auto steken, maar onderhoud toch wat minder prio geven. Liever even banden wisselen uitstellen tot vlak voor de APK als íe er echt niet meer mee doorkomt bv. Of zelf verlagen, staat dan mooi maar op één of andere manier zit er dan toch iets niet helemaal pluis met de wegligging.

Het zijn de uitzonderingen die zo´n vooroordeel oproepen. Maar hoeft inderdaad zeker niet het geval te zijn. Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:37

Jeetje wat is dat schrikken zeg! Bloos!
Maar hoe kan het dat de auto de andere kant op trok.. Is geen achterwiel aangedreven auto toch? Lach er rommel op de weg misschien?

Pff gelukkig heeft hij niks! Echt heel veel geluk gehad zeg..
Jammer van die mooie auto.. Die is nu helemaal total loss.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:41

Dit soort wegen zijn erg mooi,maar een beetje gras,een beetje modder:glijbaan!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:47

Maar goed dat er beschermengeltjes zijn.

Wat een droge opmerking van je broer over die boom en auto.

Zo ken ik ook een vrachtwagenchaffeur die zijn baas belde, omdat zijn linkerspiegel stuk was en ze hem konden ophalen. Baas: nou ja met een gebroken spiegel kun je toch nog wel rijden?
Tja beetje moeilijk, want de vrachtwagen ligt erop Clown

Sterkte voor je broer!