Mama, kun je me morgen naar me werk brenge?
Waarom?
Ehm auto en boom.. Boom is harder..
Sommige hier kennen het stuk wel achter in Dwingeloo, het Westeinde..
Hij kwam aan rijden met 60/70, maar omdat er een bocht aan kwam begon hij wat af te remmen (auto voor hem ook), en ineens schiet de auto naar rechts, schampte 2 bomen, en bij boom 3 lag hij er om heen gevouwen..
Hij belde, dus wij er direct heen, politie kwam langs maar was al weer weg, sleepdienst was net gearriveerd..
We kwamen aan, en je schetst dan een beeld in je hoofd van wat je denkt aan te treffen, deuk in de deur o.i.d... Nou het leek wel een slagveld.. Als er iemand naast had gezeten was die gene op slag dood geweest..
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat hij niks heeft (op wat stijf en blauwe plekken na dan) Hele voorkant van de auto's ligt in stukjes, aandrijfas en al die rommel allemaal kapot, velg helemaal open gebarsten, vooruit kun je geen ruit meer noemen.. zij ramen van de auto er uit, de achterste zitten nog wat stukjes, voor is helemaal weg, deur is helemaal omgebogen naar boven in duizend stukjes. deur is ook nog naar binnen geklapt, Voorkant is van binnen en buiten kapot, Alles wat in het dashbord lag, lag bij hem op schoot..
Ik schrok zo, dat ik natuurlijk helemaal van slag was..Dus ben maar even weggelopen toen ze de auto op de sleepwagen deden, toen viel die helemaal uit elkaar..
Maar gelukkig..Auto's kun je vervangen een mensen leven niet.. Ik heb wel eens autos met een deukje gezien die het er niet levend van af brachten.. Nouja auto total loss rijp voor de sloop.
Dit WAS trouwens zijn auto.. (Heeft hij zelf gebouwd)

En boem..

Dit was/is zijn voorkant.
Dus morgen gaattie eruit halen wat er nog uit te halen valt (Papieren e.d. hebben we al mee genomenm en dan kan ik op de schroothoop.
Verhaal broer:
Ik reed vrij normaal, licht sportief maar niet vreemd ofzo, en kwam door een bochtje, ging ook prima. Toen zag ik al dat voor mij een auto aardig trager reed, en dus ging ik remmen, hij was nog ruim 100-150m voor me, en ik reed normaal, dus ik remde normaal/rustig waarbij de auto naar rechts trok.
Vanaf toen is alles erg snel gegaan, ik naar links sturen, al remmend nog, maar het scheen geen effect te hebben en ik zag de bui al hangen en de boom naderen.
Na rakelings langs 2 bomen gegleden te zijn was de derde toch scheepsrecht, en daar ging de crx, met mij erin, want ik was allang niet meer in controle.
Er was een grote klap, de gordel van chieltje (sparco -3punts) hielden mij recht in de stoel gedrukt (OOOH wat ben ik blij dat ik ze erin heb zitten!!!)
Het dashboard kastje vloog eruit, en de gehele inhoud vloog door de auto, en tevens tegen mijn gezicht.
Toen dit was gebeurd keek ik op, zag dat de ruit kapot was, overal lag glas, en op mijn schoot een schaar die in de dashboard kastje lag.... Eerst mezelf inspecteren, en dat leek in orde, ik zag de man die voor mij reed al omkeren, was uitgestapt en liep naar me toe, ik stapte ook uit.
Vroeg hoe het ging, en met mij goed geloof ik, zei ik.
Hij barst van de spierpijn nu natuurlijk, zal morgen nog wel erger zijn.. Maar pff wat schrik je dan zeg.. Ik was helemaal van slag, en nog steeds..

). Zusje was er eerst heel stoicijns onder maar de volgende dag belde ze toch dat ze een beetje knikkende knietjes had, of ik dr naar haar werk wou brengen.
Hij zal wel zo stijf als een hark zijn. En sowieso de 'schrik' zelf komt ook nog. Dan ga je er nog eens over nadenken. Zeker als er vorige maand iemand op diezelfde weg is overleden door een ongeluk.