Het einde van Tigra nadert... ;(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Het einde van Tigra nadert... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 19:39

Ooit als klein pluizenbolletje in huis gekomen. Mijn hondekindje. Tigra werd haar naam. Ze had alles wat een ideaal hondje moest hebben voor mij, niet te groot, blond, lief koppie, enorm lief en leuk speels karakter. En niet te vergeten een hart als goud.

Ik kan me nog herinneren dat ze nog kleiner was dan de colafles waar ze altijd mee speelde of de slob-sok waar ze uitgebreid op lag om de bal erin maar vast te kunnen houden in haar nog te kleine bekje. Hoe hard ze gleed toen we de vloerbedekking hadden vervangen door parket. Hoe gestoord ze spurt-aanvallen kreeg en dan als een gek door de kamer heen racete.

Hoe ik haar altijd natspetterde als ze boven in de badkamer kwam kijken als ze me hoorde, al was het alleen maar om even een kroel te halen. Toch altijd even spetteren, wegrennen en toch weer terugkomen om zo de hele riedel maar te herhalen.

Je in bad doen, altijd weer te vroeg je vacht uitschudden, gevolg: Mayo onder... je lieve trouwe oogjes... je blijdschap als je klaar was met föhnen. Je ontplofte teddyvacht wanneer je je nog eens extra uitschudde...

Rennen in het bos, zo hard als je kon, het kon je niet gek en hard genoeg zijn. Springen tussen de graspollen, het liefst degene die hoger dan jou waren.

Nu ruim een jaar terug, je was een paar maandjes 7. Het bleek, je was ziek. Je zou nooit meer beter worden. Je had nog maar kort te leven. Lymfeklierkanker. Een sprankje hoop van een lang gelukkig leven met jou werd bij me weggehaald. Je kreeg chemo. Je knapte op. Je leefde weer, je straalde weer, je was weer het fanatieke zonnetje in huis. Je had weer zin in het leven.

Eind mei je lymfen waren weer slecht. Half juni, de medicijnen sloegen niet meer aan. Je had nog 10 tot 12 weken te leven. Je kreeg alleen nog Prednisolon.

Je was sterk, bent nog steeds sterk, je bent mijn kleine bikkel. Waarschijnlijk was het onze tijd nog niet uit elkaar te gaan, je leefde door. Je was vrolijk, knuffelde nog erg graag, was steeds in voor een wandeling.

Sinds een paar weken gaat het bergafwaarts met je. Je bent nu een paar maandjes 8. Je hebt veel overgegeven. Diarree. Benauwd. Telkens weer zorgden we ervoor dat je, mijn lieve kleine schat, je beter voelde, Telkens weer kwam je er bovenop. Telkens leefde je weer op.

Vorige week donderdag ben ik met je naar het bos gegaan. Je lievelingsbos. Je piepte wel op de heenweg, maar minder hard dan normaal als je de route herkent. Je was wel flink aan het kwispelen. Uiteindelijk werd je gepiep harder naarmate de parkeerplaats naderde.

We zijn lekker rond gaan wandelen. Ik had m'n rugzak bij me met wat te eten en te drinken voor je en natuurlijk je bal. Je bent er zelfs nog 2x achteraan gerend. Je was een stoere bikkel kleine meid. Je hield het het nog net geen half rondje vol van wat we normaal liepen samen. Ik liet je drinken, wat eten en even uitpuffen. Dankbaar keek je me aan. Ik weet het zeker je lachte. Je sprankelde van genot. We liepen terug, voldaan huppelde je naast me. Wel vermoeid, niet heel fanatiek, maar je bleef goed bij me.

We liepen terug naar de auto. Ik merkte toen pas echt hoe je aftakelde. Het lukte je bijna niet om de auto in te komen. Dit had ik nog nooit zo gezien. Je gleed zo weg met je pootjes. Je had de kracht niet om je op te drukken. Ik tilde je op en legde je op de bank. Je was moe, je ging liggen, je sliep.

De dag erna. Kliniek. Andere medicijnen, kijken of het nog iets zou helpen. Want vorige week was je hele nek tot het spaansbenauwde opgezwollen. Ik had je bijna laten gaan. Maar ik kon het nog niet, sorry... Toen heb je medicijnen gekregen en je knapte op.

De medicijnen die je nu krijgt doen je niet zoveel. Zelfs het traplopen lukt je niet meer. Je gaat achteruit. Je ligt maar. Je kijkt me aan, je vraagt om een knuffel. Je loopt naar je drinkbak. Je drinkt. Je gaat zitten en kijkt naar je bak, dan sta je weer even op, je drinkt weer wat. Je kijkt me aan. Ik zie geen gelukkig meiske.

Je komt naar me toe omdat ik chips in m'n handen heb. Maar je wilt het niet, je vraagt er wel om, maar het is denk ik gewenning dat je dat doet.

Je gaat liggen op het parket. Je hebt wat verhoging, je hebt het warm. Je kijkt me aan, ik zie leegte, verdriet. Gelukkig geen pijn, maar ook geen geluk... Ik voel de vraag naderen van je... vraag het maar kleine meid... als je wil gaan dan mag dat... ik kan het niet... je bent mijn hart kleine meid... ik weet dat 't moet... ik ben al je crematie aan 't regelen... maar de stap... Ik mis de kracht, ik mis jouw kracht... de dag komt dat je me aankijkt en zonder woorden zal je het vragen... Baasje, mag ik gaan? Dan zal ik zeggen dat het mag.... in mijn armen zal je gaan... samen zullen we gedag zeggen... gedag is alleen ben ik bang sneller dan ik aankan...

Tigra, lieve kleine meid, bikkeltje, ik hou van je en ik wil alles voor je doen om je te houden, maar juist daarom weet ik dat ik je binnenkort nu voor echt zal moeten laten gaan... Je laatste adem zal ik voelen, op m'n gezicht, mijn lichaam en in'm'n hart... je krijgt een mooi plekje in het bos, telkens als ik er kom zal ik je vreugdepiepjes horen en aan je denken met een lach... ik wil het niet, ik wil je niet laten gaan, maar samen zeggen we gedag....

Afbeelding
Afbeelding
Huilen Lovers Huilen

Sorry voor het lange verhaal....
Laatst bijgewerkt door Mayo op 29-01-03 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:42

hey mayo...

Krijg kippenvel als ik je verhaal lees....
Zoveel liefde... zoveel pijn......

Ik snap hoe je je voelt.....
je kent me niet persoonlijk maar vanaf hier geef ik je een hele grote knuf Lovers

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:42

Sterkte Mayo.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:44

Sjees....dat is idd wel erg.... Verdrietig
He meid Sterkte....moch je om een babbeltje verlegen zitten....zeg het maar....

Geef Tigra maar een dikke knuffel van mij!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:49

heel veel sterkte mayo ik heb het metv tranen in mijn ogen gelzen.
Ik weet hoe vrolijkz e kan doen zoals op ZH.
vind het echt vresleijk voor je

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:52

Heel veel sterkte, ook van mij.

:D

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:53

Heb gewoon tranen in mijn ogen van je verhaal.
Heel indrukwekkend.
Veel sterkte en geef Tigra een knuffel Scheve mond

Het leven is een gebakje!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:55

De tranen staan me in deogen bij het lezen van dit bericht. Heel veel sterkte, je kan me altijd pben!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:02

ik heb de tranen in mijn ogen staan....

wat vreselijk...veel sterkte de komende tijd Verdrietig

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:43

Hey meis.... ik vind dit zo ontzettend erg om te lezen, de beslissing die je moet nemen is vreselijk, maar je weet zelf wat het beste voor haar is. Ze zal altijd bij je blijven, waar je ook bent. Heel veel sterkte lief!

*knuf* Verdrietig

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 21:03

Bedank mensen, lieverds....

Ik kom net terug van stal, ze ligt maar te liggen, ze kwispelt, ze kijkt me liefdevol aan... maar toch zie ik de blik dat de dag nadert... ik mis het geluk in haar oogjes... toch even als ik haar kroel, maar toch...

Telkens weer de tranen in m'n ogen... wanneer houd de tranenstroom toch op? Verdrietig

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:08

je hebt dat laatste jaar nog zo bijzonder gemaakt voor jullie tweetjes, je hebt tijd genomen en gekregen om afscheid van elkaar te nemen en dat afscheid duurt altijd veels te kort.
veel sterkte de komende tijd.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:15

Mayo, wat vreselijk voor je, ik weet zelf ook hoeveel een hondje kan betekenen, en moet er echt niet aan denken dat de mijne zou moeten gaan. Ik zal aan je denken, dit is echt vreselijk, maar ook het beste...

Knuf,
Steefje...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:18

Een brok in mijn keel, en tranen branden achter mijn ogen...

Als je van haar houdt...dan laat je haar gaan. Niet te lang uitstellen...Het zal zeer doen, maar het is het beste voor haar...

Sterkte en heel veel kracht toegewenst...

Je suis Charlie.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:29

Mayo, heel veel sterkte.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:33

dit hebben wij vorig jaar met onze hond gehad, hij ging vanb de een op de andere dag heel erg achteruit. Hij waqs 10, maar altijd heel gezond en aktief geweest.
Hij bleek na een aantal foto's een vergroot hart te hebben en ook vocht in de longen. Verschillende medicijnen hielpen niet meer, vocht was weg gehaald, maar was al weer heel snel terug.
Tot twee keer toe was hij al bijna thuis overleden zop benauwd. Dat we de dierenarts er zelfs thuis bij hebben gehad.
Toen hebben we net 2 dagen na zijn 10de verjaardag in laten slapen.
Zijn verjaardag was dus ook al niet leuk, hij deed niets meer. Lag daar maar. Terwijl hij normaal gek op cadeaupapier is, en om dat dan kapot te maken.
Hij hoeste dus alleen maar heel erg en had het heel erg benauwd. Hij lag onder twee dekens omdat hij zo koud was, met twee warmte kruiken.

Toen hebben we dus maar besloten om hem in te laten slapen. En hem lekker mee naar huis genomen en jier in de tuin begraven naast de cavia, vis en konijn.

Maar wij hebben ook nog toen hij nog een beetje beter was naar de hertjes geweest in het bos. Heeft hij nog even geblaft, want hij was toch wel de baas, en wilde dat nog even laten zien. We zijn toen ook maar even geweest, maar je zag hem wel nog lekker genieten, dit was meer om afscheid te nemen.
Daarna weer lekker in de auto gelegt, bij mij op schoot, onder een dekentje.

Ik wens je veel sterkte met deze moeilijke beslissing.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:39

Sorry, ik moet eerlijk bekennen. Ik ben begonnen met het lezen van je verhaal, maar ik kon het niet af lezen....Ging gewoon niet...

Zo gevoelig, en voor mij erg confronterend...Want die dag komt er ook voor mij....Gelukkig zal die dag niet snel komen...Maar je weet van te voren dat ie er komt....En als je dan zoiets leest, komt het toch eigenlijk dichtbij....

Ik wens je ontzettend veel sterkte....geniet nog even van elkaar...zoals jullie altijd gedaan hebben...!!

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:02

Één van de moeilijkste dingen om mee te maken, ik zou er niet aan moeten denken..
Geniet nog van haar, nu het kan, maar gun het haar ook om niet te lang pijn te hebben..
Weet even niets meer te zeggen, zo'n indrukwekkend verhaal..
Heel veel sterkte, denk eraan, ze heeft een mooi leven gehad!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:16

Mayo, wat vreselijk. Ik weet echt niet wat ik moet schrijven, want je opbeuren of zeggen 'het komt wel goed' is niet eerlijk.
Wat heb je het ontzettend mooi opgeschreven. Ook ik voel de tranen branden.
Heel veel sterkte.

זכור

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:59

Ja hoor, ook ik zit hier te huilen om je verhaal. Wat heb je dat egweldig verwoord. Heel heel veel sterkte, ik weet maar al te goed wat een dier, al lijkt me het zo onbetekenend, voor je kan doen.... het vredriet is heel groot, maar na een tijdje, leef je verder met deze herinneringen, deze en nog veel meer...en zal ook jij weer lachen... om je lieve hondje... die niet meer bij je mocht blijven, maar stralend op jou neerkijkt van boven.... Veel liefs en een dikke knuffel.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:18

Jeetje ik huil ook, omdat ik heel goed weet hoe je voelt, wij hebben het thuis vorig jaar ook meegemaakt.
Ik vond er wel troost in het feit dat onze hond geen pijn meer had, maar het was heel banketstaaf, omdat de oorzaak waarschijnlijk had te maken met een mishandeling van iemand of een aarijding.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:22

Kippenvel op m'n armen en tranen in m'n ogen. Mayo, wat heb je dit mooi beschreven. En wat een vreselijke gedachte om te weten dat jouw lieve Tigra er binnenkort niet meer zal zijn.

Geef je kleine pluizebol een dikke knuf van mij en vertel haar dat ik aan haar denk. Dat ze een fantastisch maatje voor je is en dat altijd zal blijven, omdat ze voortleeft in jouw hart en in jouw gedachten. Heel veel sterkte meis, ik leef met je mee en ben ergens heel blij dat ik niet zo'n moeilijke beslissing hoef te nemen als waar jij nu voor staat...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:25

Heel veel sterkte Mayo!

Wat heb je dit ontzettend mooi onder woorden gebracht, het is echt helemaal voor te stellen... Liefs!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:53

Meis.. kop op! Heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen en kreeg er de rillingen van. Hopend voor je dat Tigra ineens weer beter wordt. Wetend dat dat niet realistisch is. Tigra is een schat van een hond! Een echte knuffel! En jij.. bent een schat van een meid! Jullie verdienen beter!
Sterkte meis....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:05

Tjee meid... ook ik hou het niet droog hier achter m´n schermpje Verdrietig !
Ik heb helaas nog maar kort geleden meegemaakt, hoe het is als je de beslissing voor je dier moet nemen, dat verder leven een kwelling zou zijn..
Ik ben het met Cas. eens, als je van haar houd, laat je haar gaan...
Het zal moeilijk worden, héél moeilijk, maar je zal ook haar dankbaarheid zien, als je haar begeleid op deze laatste weg!!
Héél véél sterkte!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Birgit__, Cerosa, DieL_Zor, L_Flo, Paardennamen, purny, spookyskippy, TessaxQuincy, Zoolgangster en 58 bezoekers