Heb ík weer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Heb ík weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:24

Eindelijk mocht ik dan naar de beëdiging van mn vriend, waar ik in december 2 jaar mee samen ben en die sinds november bij de marine zit. Hij heeft zn opleiding afgerond en is nu matroos tweede klas Lachen
De vorige keer mocht ik van mn ouders er niet heen toen er ook zoiets was, maar deze keer omdat het speciaal was mocht het dus wel. Netjes vrij gevraagd van school, en samen met zn broertje om kwart voor 7 in de trein gestapt gisteren.

We moeten er om 11 uur zijn, om kwart over 11 begon het. Het is ong. 3 uur reizen dus dan hadden we ruim te tijd.
Alles ging goed tot we in de trein naar utrecht zaten, en deze voor het station opeens vol in de remmen ging ?? We stonden 2 minuten stil, waardoor we de volgende trein hebben gemist Boos!
(lekker geregeld, 2 minuten overstaptijd ofzo!)
Dus hebben we bijna 3 kwartier gewacht op de volgende trein, dit bleek ook nog eens een stoptrein te zijn!
Wij onderweg de andere broer gebeld of hij het nummer van de ov-taxi kon opzoeken, maar dat was geen goed plan.
Eindelijk aangekomen op station den helder, het was nog 1,5 km naar daar waar we moesten zijn en het was al 5 voor 11!
Staan er 2 taxi's, dus die staan rustig te praten met elkaar die chauffeurs, wij lopen ernaartoe of ze ons met spoed even weg wilden brengen, nee dat kon niet, want ze zaten vol ??
Dus hebben we heel dat eind gerend, in de brandende zon met onze chique kleren en winterjassen (ik had inmiddels vlug mn hakjes verwisseld voor all-stars)

Weilanden en binnendoor-zandweggetjes hebben we getrotseerd met onze nette kleren, en om 5 over half 12 kwamen we er dan aan. Het was nog een eindje lopen naar het gebouwtje dus wij snel rennen!
We kwamen binnen, gingen heel stil zitten en toen werd er aan de mensen verzocht de zaal te verlaten Verdrietig

Hij heeft er dus in zn eentje gestaan, niemand die er voor hem was, dat vind ik nog wel het lúlligste van allemaal! Ik heb door het raampje van de deur staan kijken hoe de handjes geschudt werden en ik heb staan jánken!
Zn broertje nam me mee naar de wc om even rustig te worden, en toen kwam mn vriend aan en was het weer huilen..
Ik vind het zó erg, gelukkig hebben we wel de rest van de dag meegemaakt de rondleiding van m en alles gezien Lachen
Hij baalde wel, het was allang vergeven zei die, wij konden er niks aan doen.

Ik kon alleen maar denken; bedánkt NS (altijd gezever) , bedankt taxi-chauffeurs in den helder, dankjewel OK dan!
Een ding weet ik zeker; wij gaan de volgende keer mooi met de auto!

edit; foutje.

Jildau

Re: Heb ík weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:56

Woow dat is wel heel erg vervelend! Ach gut

Lekker van die taxi-chauffeurs ook. Maar lief dat je zoveel moeite voor hem deed om er toch nog te komen en dat zal je vriend vast ook vinden. Lachen

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:59

Wat vervelend zeg! Maar je kon er niets aan doen he, dat is altijd het nadeel van het openbaar vervoer. Je weet nooit hoe laat je aan zult komen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:01

Jeetje, da's balen zeg.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:06

Ben ik hier nu de enige die vind dat TS beter een trein vroeger had genomen? Je had maar 15min! Liever een uurtje te vroeg dan een uurtje te laat Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:19

Ik ben het wel met Armaris eens... Een kwartier speling op een reis van 3uur is érg weinig Lachen Maar desondanks erg vervelend Ach gut

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:34

het klopt mijn vriendin moest ook naar den helder met de trein, er bleek dat iemand aan de noodrem had getrokken.
Maar wat vervelend zeg.. volgende keer zou ik inderdaad gewoon voor de zekerheid een trein vroeger nemen Knipoog

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:36

ik snap die chaufeurs dan ook niet helemaal!
hadden jullie die al geregeld??

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:00

Ja dat is balen .. maar je weet toch wel van tevoren dat de kans dat je je trein redt met 2 minuten overstaptijd niet erg reeel is ??

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:00

Ze had toch veel meer speling? Als ze kwart voor 7 vertrokken was en het was 3 uur reizen.. Dan is het toch kwart voor 10? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:03

Balen... Maar waarom nam je dan een stoptrein?

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:36

Jildau schreef:
Ze had toch veel meer speling? Als ze kwart voor 7 vertrokken was en het was 3 uur reizen.. Dan is het toch kwart voor 10? Knipoog

Nee hoor want doordat de eerste trein 2 minuten vertraging had en ze de aansluiting niet meer haalden is alles misgegaan. Tenminste dat is hoe ik het begrijp Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:52

pfoe das echt vervelend zeg Ach gut

en kun je zelf ook niet aan doen Bloos

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:35

Tja ik ben het met een aantal van bovenstaande reacties eens dat je gewoon een trein eerder had moeten nemen.....

Ik heb regelmatig in de trein gezeten die van utrecht naar den helder gaat (en volgens mij is dit altijd dezelfde trein die een gedeelte als sneltrein en dan een gedeelte als stoptrein rijdt maar goed) en je weet dus precies hoelang je erover doet. Vanaf utrecht is het nog ruim een uur en drie kwartier. En ze gaan om het half uur.
Dus als je er nu om 5 voor elf was (zal wel 10:56 geweest moeten zijn) dan was je er met de eerdere trein om 10:26 geweest. Als jij vervolgens nog 40 minuten moest lopen dan was je dus sowieso te laat gekomen.

Enne dan heb je wel lang gelopen over die 1,5km Haha!
Dat kan toch veel sneller?

Hoe dan ook een les voor een volgende keer: zorg dat je op tijd vertrekt!
Want ook met de trein van een half uur eerder was je dus te laat geweest. Ik zorg zelf altijd dat ik ruim een uur langer plan voor een reis zodat ik zelfs bij vertragingen en dergelijke niet in de stress hoef te schieten.
Vooral als je moet overstappen zou ik er altijd vanuit gaan de je de aansluiting mist als je daarvoor maar 2 minuten hebt.

Maar goed het is wel vervelend natuurlijk maar ik hoop dat je hiervan hebt geleerd en zelf de volgende keer beter plant ipv te spreken over "die stomme NS" etc Knipoog

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:55

Ze zegt toch dat het drie uur reizen was en het begon om 11 uur.
Dus als alles op tijd was gegaan, was ze er om kwart voor 10 geweest. Dan had ze nog 5 kwartier gehad. Ruim op tijd lijkt me.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:29

@ Misterlady: haar verhaal klopt ook in dat oogpunt niet want als ze normaal gesproken 5 kwartier over had gehad, hoe kan het dan dat als ze 1 trein mist toch veel te laat komt? Want die trein kwam volgens haar "bijna drie kwartier" later (volgens de ns elk half uur maar goed), nou dan heb je toch nog steeds een half uur over Knipoog

Het maakt mij verder niet uit hoor maar als je 5 kwartier speling had dan moet het missen van 1 aansluiting totaal geen probleem zijn. Dan had je nog wel 2 treinen kunnen missen (is 1 uur vertraging).

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:35

Mij lijkt het ruim voldoende, als je voor een reis van 3 uur zo'n beetje vierenhalf uur uittrekt. Kennelijk was die stoptrein dan ook wel heeeeel langzaam? En gingen er weinig treinen tussendoor?

TS, ik vind het heel vervelend voor je, wat een teleurstelling. Wat ik alleen niet begrijp is dat 'de mensen werden verzocht de zaal te verlaten'. Is dat omdat jullie te laat waren of mocht er sowieso niemand bijzijn of hoe zit het? Want als je door het raampje van de deur hebt gekeken, was het dus nog niet afgelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:36

Hoe zou jij het vinden als je een taxi hebt gereserveerd, je komt aan en je taxi is weg omdat er andere mensen tussendoor in weg zijn gebracht en als gevolg daarvan kom jij te laat op je afspraak omdat jouw taxichauffeur zich niet aan de afspraak hield?? Die taxi's waren dus waarschijnlijk gereserveerd en daardoor konden ze jullie niet wegbrengen. Verder vind ik ook dat je iets meer tijd uit had kunnen trekken. Blijft natuurlijk wel flink balen dat je er niet bij was.. Ach gut

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:38

Oh ik herken dit Bloos
Maar dan op de avondwake van de oma van mijn vriend toendertijd... Ik kwam te laat, kon het niet maken om toen nog naar binnen te gaan dus ik ben daar gaan zitten en heb me toch zitten huilen... Vond het verschrikkelijk.
Maar hij had me toen gezien en kwam naar buiten om me op te halen Tong uitsteken Uiteindelijk was het vet lief, maar op dat moment kon ik wel door de grond zakken.

En dus de volgende keer langere reistijd plannen Haha! (doe ik ook zelden trouwens, stom is dat Tong uitsteken )

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:19

Balen zeg clau! Scheve mond
Maarja wel fijn dat je nog bij de rest kon zijn enzo Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:57

Balen zeg.... Maar je hebt er wel alles aan gedaan om er alsnog te komen. Ik denk dat dat voor je vriendje ook heel wat waard is.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:27

Armaris schreef:
Ben ik hier nu de enige die vind dat TS beter een trein vroeger had genomen? Je had maar 15min! Liever een uurtje te vroeg dan een uurtje te laat Lachen

nee ben het helemaal met je eens! Vind het gewoon stom dat kan je van te voren toch bedenken dat als er iets tegen zit je te laat zult zijn.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:35

Nou, op ns.nl kun je dus je reis plannen, en dat hebben we ook gedaan, vind t alleen zo raar dat ze gemakkelijk maar een trein met 2 minuten overstaptijd ertussen plannen.
Oke, het is dan wel tegenover de trein waar je uitstapt, maarja Scheve mond

We hadden inderdaad eigenlijk vroeger moeten vertrekken, maar anders waren we er echt heel erg vroeg geweest, en we hadden iets van; nu sluit het een beetje aan.

Hij vond het inderdaad heel fijn dat we er uiteindelijk toch gekomen zijn, maar vond t wel flink balen.

@Sientje; dat was omdat het afgelopen was, daarna werden er nog handjes geschudt door de korporaals, sergeanten ed. en kregen ze ook de diploma's en ander papierwerk uitgereikt.
Wij moesten dus naar het zaaltje ernaast waar koffie met cake klaarstond Knipoog

@Kaj; het was idd de trein die als sneltrein naar alkmaar gaat en de voorkant gaat dan door als stoptrein, dat kan niet anders Knipoog maar hij was erg traag en had ergens bij schagen geloof ik ook nog een paar minuten langer stilgestaan dan de bedoeling was. En de 1,5 km kan idd sneller, maar de kazerne ligt midden in een 'ster' (slootjes) dus we moesten helemaal omlopen naar de ingang. Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:38

Armaris schreef:

Helemaal mee eens, maar daarbij wil ik ook even reageren op de taxi.
Je zegt dat ze vol zaten, maar ze stonden rustig te praten.
Denk jij, dat als een taxi niet geboekt is, ze dan geen klanten mee nemen? Je kan hier over nooit zomaar zeggen dat ze je niet wouden helpen. Aangezien ze misschien wel op hun klanten stonden te wachten.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:40

Beetje raar alleen dat ze toen wij kwamen in hun auto's stapten en wegreden.
weet natuurlijk niet hoe het precies zat, maar het kwam op ons nogal raar over Clown