Autisme-spectrum-stoornissen + sherborne? HELP :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Autisme-spectrum-stoornissen + sherborne? HELP :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 16:46

In verband met mijn taak van orthopedagogiek ben ik opzoek naar informatie over Sherborne therapie en autisme-spectrum-stoornissen.

Op internet vind ik meestal wel informatieve sites enzo Haha! , maar ik moet het op een verstaanbare manier uitleggen aan 15 personen die er quasie niets van afweten (ikzelf weet er dus ook niets van af).
Ik zoek dus mensen die mij evt. hun ervaringen willen meedelen.

Een zoontje of dochter met austime: wat doet hij als andere spelen? "Vreemd" gedrag dat hij vertoont? ... echt concrete voorbeelden dus.

Voor sherborne therapie ben ik vooral nog opzoek naar foto's en eventueel iemand die de therapie zelf ongergaat of geeft of ... weet ik veel Lachen die mij dus even een beetje uitleg kan geven.

Dankjewel moest iemand me hier even mee kunnen helpen Lachen.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:00

Misschien dat ik je een beetje op weg kan helpen...
Ik heb vorig jaar een jongetje in de klas gehad met een (lichte) vorm van autisme.
Als je wilt dat ik je er wat meer over vertel moet je me maar even pb'en.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:07

Bij mij in de klas zit een meisje met Autisme. Ze is echt een lief meisje en is ook heeell erg slim. Ze doet Havo 5 en is een jaar jonger dan mij (ze wordt volgend schooljaar pas 17). Ze zeggen altijd dat je autisten hebt met een fotografisch geheugen of met een geheugen van een klein kind. Zij is er duidelijk 1 als de eerste. Je ziet op het eerste gezicht niks aan haar dat ze Autistisch is ofzo. Je merkt het wel aan de manier waarop ze praat. Ze praat vaak heel hard en luid en vraag je of ze wat zachter wilt praten dan begint ze te fluisteren bijvoorbeeld. Ze praat ook meestal heel kinderlijk vind ik. Ze vat alles heel letterlijk op. Wanneer er iets verandert op school. Bijvoorbeeld als er uren uitvallen of worden verzet dan raakt ze in paniek, want dan klopt haar dag niet meer. Ze heeft regelmaat nodig vooral. Zoals ik al zei: ze neemt alles letterlijk. Als je aan haar vraagt bijvoorbeeld: Wil je even een gum gooien. Dan gooit ze de gum met een slingerworp naar je toe. Een ''normaal'' mens doet dat dan met een onderhands worpje, maar zij doet dat dan echt met een harde gooi weetjewel.
Verder weet ik eigenlijk niet wat ik nog verder moet vertellen. Wil je nog meer weten, mag je me pben! Succes ermee

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:31

Um je mag me wel pb-en met wat je wil weten. Mijn broer is autistisch.

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:36

Je mag me altijd ff pb. Ik heb een half jaar stage gelopen bij verstandelijk gehandicapten. Op de afdeling waar ik stage liep woonden 3 mannen met een autistische stoornis. Ik heb er daarom ook erg veel over opgezocht enz. Dus als je wat wat wilt weten pb me maar..

groetjes