Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:nav het geslachte schaap zeker??
je kan dit makkelijk even op google zoeken als je zo geinteresseert bent
Charr_Gwen schreef:Jolliegirl schreef:nav het geslachte schaap zeker??
je kan dit makkelijk even op google zoeken als je zo geinteresseert bent
Ja en je kan ook op internet lezen dat het slachten van een schaap hoort bij het Offerfeest en niks te maken heeft met de Ramadan.
Je kan het op internet opzoeken (de datum) maar daar staan ook verschillende data op.
krak schreef:ja idd door het verhaal van het andere schaap.
wij hebben 5 schapen, de een nog tammer dan de ander, indien mogelijk nog tammer dan onze honden...
vorig jaar zijn er meerdere mensen komen eisen! dat ik een van onze schatjes aan hun zou verkopen. no way hosé, zij zijn onze huisdieren en zullen nooit of te nimmer worden geslacht!
er zijn toen heel veel schapen gestolen in de buurt, omdat er door blauwtong veel schapen 'te weinig' waren... ik heb toen, en nog veel schapeneigenaars hier in de buurt ook, nachten gewaakt bij mijn schapen. een schaapeigenaar in de buurt, heeft zo s'nachts mannen kunnen betrappen, die zijn schapen wilden stelen.
de ramadam is wel voorafgaand aan het offerfeest.
heb uiteraard eerst op google zitten zoeken, maar de datums liepen van september, tot juni volgend jaar... ben ik dus niks mee want ja he, zo kan ik een gans jaar op wacht gaan staan...
krak schreef:Kackenjill, geloof me vrij, het waren wel degelijk moslims die hier aan mijn deur kwamen eisen dat ik een van mijn schapen aan hun verkocht. het waren wel degelijk moslims die betrapt zijn door mede schapen eigenaars hier in de buurt.