"ergernissen" dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"ergernissen" dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:28

Ik bezoek regelmatig diverse dierentuinen en kan me daar eigenlijk regelmatig storen aan het gedrag van sommige bezoekers.

Laatst in Blijdorp: Tijger ligt in het nachtverblijf (achter glazen ruiten) te slapen.
Kindje: Mama, hij doet niks...
Moeder: "bam bam bam" op de ramen meppen....
Joh, laat dat beest, is mijn idee dan.

Laatst in Ouwehand in het beren/wolven bos.
Wolven zijn behoorlijk actief, dus geweldig om te zien (vind ik dan)
Vrouw: Kom laten we door lopen, ik vind die wolven maar niks (kan natuurlijk), laten we naar de beren gaan, die zijn veel liever... (euhm, beren zijn niet lief, en als ik MOET kiezen kom ik toch liever een wolf tegen dan een beer denk ik zo Knipoog )

In Beekse bergen waren jonge tijgertjes geboren, die om 13.00 uit hun nachtverblijf zouden komen.
Echt waar, tientallen fotograven met statieven en telelenzen heel de mikmak, verschanste zich om 1200 uur al voor die ruit, waardoor er echt dus niemand meer omheen kon kijken, allemaal voor dat ene perfecte plaatje...
Zouden die dat boek ook gelezen hebben? Over dat jochie wat Remi heet....

Dan, wat ik ergens wel weer grappig vind, ouders die zgn weten waar ze het over hebben.
Ligt er een kaaiman rustig te soezen in zn verblijf, kindje: Papapapapa Knipoog wat is dat?
papa: Dat is een baby krokodil..... Gestoord

En dan dat mensen kennelijk nog steeds Bokito mega interesant vinden, niet normaal hoe druk het nog bij dat verblijf was Knipoog

Of kinderen weg trekken als Maraboe's dode kuikentjes te eten krijgen... Waarom mag een kind dat niet zien? Is gewoon de natuur, toch?

Waar kunnen jullie je aan "ergeren" ?

poes

Re: "ergernissen" dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:33

Dagje Antwerpse Zoo midden in de zomer Haha!
1 keer en nooit meer!

'Mama mama mama kijk een AAP!'
Domme mama: 'ja lief he'

Het is een luiaard....

En het bordje hangt voor je neus...

'MAMA MAMA MAMA kijk die enge vleermuis es!'
Domme mama nr 2 (bloedjeserieus) tegen andere domme mama: 'ja als dat in je haar vliegt... krijg je er nooit meer uit'
domme mama's en kids in koor: IIIEEWWW

Zucht.

Dat je als ouder niet veel van dieren afweet, tot daar. Maar de zoo is dan net de plek om op zijn minst es iets te proberen bijleren en NIET om je kids even dom te maken.

Hier dus nog 1 die zich geweldig ergert....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:36

Of kinderen (tja sorry. ben zowiezo niet zo van de kinderen Knipoog ) die ONDANKS 3 miljoen bordjes met "niet rennen en gillen" toch al gillend door de Ocean (arnhem) vliegen...
Dan moet ik me heel erg inhouden om niet even mn voet uit te steken zeg maar Lachen
Evenals op de ramen van de diverse aquaria tikken/slaan

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:38

Ik ben ook niet zo voor kids en een dag tussen rennende/hysterisch piepende/ starende/ ... van die mormels was me echt van het goede te veel Huilen van het lachen

Leuk hoor kids... maar ik hoef er zelf geen en vanaf nu mijd ik iets zorgvuldiger plekken waar ze zo en masse aanwezig zijn...
Vond er echt niks aan. We waren ook gaan kijken naar de zeeleeuwshow, wat een gegil, vreselijk.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:38

Kan best vervelend zijn ja, helemaal als je het zelf WEL weet. Waar ik me ook aan kan storen is dat mensen zo slooom kunnen waggelen in zo'n dierentuin Clown Of met z'n alleen 10 minuten ergens voor het raam staan en jij 10 minuten moet wachten totdat je een blik op kan vangen een tijger.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:39

stef schreef:
Of kinderen (tja sorry. ben zowiezo niet zo van de kinderen Knipoog ) die ONDANKS 3 miljoen bordjes met "niet rennen en gillen" toch al gillend door de Ocean (arnhem) vliegen...
Dan moet ik me heel erg inhouden om niet even mn voet uit te steken zeg maar Lachen
Evenals op de ramen van de diverse aquaria tikken/slaan

dat erger ik me ook aan ja of als die kinderen gaan zitten drammen en keihard huilen en gillen als ze hun zin niet krijgen word er soms echt gek van

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:40

Nouja eigenlijk aan dezelfde dingen die jullie opnoemen dus Clown
Onwetende ouders die de moeite niet nemen om hun kinderen slimmer te maken dan zij zelf zijn bijvoorbeeld, beter op te voeden dan ze zelf zijn opgevoed en ga zo maar even door ROFL

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:41

Als ouders verkeerde info geven is dat grappig om te horen, maar ik stoor me er niet aan. Waar ik me wel aan stoor is een wevende olifant die verveeld op een eilandje van 20 bij 20 staat en kinderen erom lachen dat hij zo heen en weer wiebelt...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:42

Ja en hoeveel ouders soms toestaan. Ok spelen en plezier maken, en ik weet wel dat kids eens heftig kunnen zijn.

Maar er was echt niks leuks meer aan gewoon.

Kloppen op ruiten, schreeuwen, gillen, rennen, dan weer erg traag doen, ... grrrr... Ik heb daar erg weinig geduld mee.

Brittkitt: hoe erg ook, maar ik heb zat mensen gezien die dag waarvan ik toch even twijfelde of zij een nuttige bijdrage geleverd hadden aan de mensheid Huilen van het lachen

Storm: vaak zijn het ouders die ook nog meedoen met die onwetende commentaren en zo heel veel onzin in de wereld houden.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:42

Aan bezoekers die zich in de dierentuin net zo asociaal gedragen als in de rest van hun leven: voordringen, andere mensen opzij duwen 'want anders zie ik / mijn kind niks' - op je beurt wachten is voor veel mensen totaal onbekend. Of ouders die hun kind op de rand van een verblijf zetten (je weet wel, rotswand - gracht - leeuwen). 't kind zal er maar in vallen. Bij mijn laatste dierentuinbezoekje zwom er een mamma-eend met vijf kleintjes in de tijgergracht Nagelbijten / Gniffelen
't komt dus niet alleen bij mensen voor.

Maar als ik eerlijk ben is mijn grootste ergernis de meeste dierentuinen zelf Bloos

Ik geloof zeker dat de verzorgers het beste met de dieren voorhebben, maar ik heb een hoop narigheid gezien. Tijgers en andere grote roofdieren in kleine hokjes die nooit de kans krijgen om te jagen, wevende olifanten, roofvogels die nauwelijks hun vleugels kunnen strekken ...
Het zal heus niet bij iedere dierentuin zo zijn, maar ik ga niet meer (al vind ik vooral de grote roofdieren schitterend om in het echt te zien!).

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:44

nou meestal zijn het niet de kids maar de ouders/volwassenen die zich niet aan de regels houden Knipoog

altijd maar weer over kinderen praten die zo vervelend zijn...ik irriteer me aan de volwassenen die zich als kleine kinderen gedragen...kinderen kan ik het niet kwalijk nemen die weten niet beter, maar volwassenen..pffff

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:45

Ik hou ook niet van dierentuinen, maar geloof het of niet; het heeft wel degelijk een maatschappelijke functie. Maar ik ga er liever ook niet heen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:47

Ik irriteer me aan de kids maar idd ook enorm aan de ouders die hun kids maar een end laten doen. Het is ook een stukje onbegonnenwerk ergens waar zoveel kids lopen en zoveel te zien valt maar toch.

Op de trein ook... al de hele zomer erger ik me dood aan kids met loopneuzen, die roepen, die tegen mama vertellen hoe hun kaka eruitzag vandaag en die van hun broertje, die mijn rok vasthouden als ik op de roltrap sta.
Laatst nochtans dik uur op de trein gezeten met 2 oma's met 4 kids bij en die heb ik niet gehoord, super was dat! Ik dacht al dat dat niet meer bestond.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:49

BrittKitt schreef:
Ik hou ook niet van dierentuinen, maar geloof het of niet; het heeft wel degelijk een maatschappelijke functie. Maar ik ga er liever ook niet heen

wat voor maatschappelijke functie? Clown

poes

Opvoeding van domme mensen omtrent dieren...

Bojangles

BrittKitt schreef:
Nouja eigenlijk aan dezelfde dingen die jullie opnoemen dus Clown
Onwetende ouders die de moeite niet nemen om hun kinderen slimmer te maken dan zij zelf zijn bijvoorbeeld, beter op te voeden dan ze zelf zijn opgevoed en ga zo maar even door ROFL

*LOL*

Of dat kinderen gewoon maar afval en snoeppapiertjes overal neergooien...
En dat de ouders er niks van zeggen en als er wat van gezegd wordt ze je schaapachtig aan staan te kijken, van "Ja en?"
Hou zowiezo niet van dat asovolk, waar de kinderen van staan te schreeuwen en de ouders net zo hard meedoen Koe

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:51

Ik begrijp werkelijk niet dat je als ouder zijnde dat gedrag goedkeurt van je kind. Ik heb geen kinderen maar trek er wel eens met het neefje en nichtje evan mijn vriend op uit.

Die hoeven dat soort ongein dus echt niet uit te halen.
Het mag niet van papa en mama en het mag zeker niet van mij.

Het valt me echter wel op dat het altijd hetzelfde type mensen zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:52

Mensen krijgen de kans de dieren te zien zonder hiervoor de natuur in te hoeven waardoor je de dieren in de natuur met rust kunt laten en de natuur heel kunnen laten (geld eigenlijk meer voor reservaten, denk ik). Ook boeken ze in dierentuinen regelmatig vrij goede resultaten in fokprogramma's waardoor ze diersoorten in stand kunnen houden. En zo zijn er nog wel wat redenen die ik zo even niet meer weet Clown

Helaas maar waar; soms moet je een paar dieren opofferen om de rest van de populatie in stand te kunnen houden.
Al moet er wel een veel beter surplus beleid komen in dierentuinen. (je weet wel; dieren die 'over' zijn, het is maar goed dat dat achter de schermen gebeurt Knipoog )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:53

HB: En die hebben trouwens niet veel inspiratie, want ze trekken in de zomer blijkbaar allen naar de zoo's Huilen van het lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:55

poes schreef:

oke daar heb je een punt, maar voor de rest vind ik het een sneue bedoening.
alleen dierenpark emmen vind ik mooi, lekker grote verblijven!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:56

poes: Zomers krijgen ze denk ik gezinskorting of zoiets en dan komen ze met grote getale.....

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:57

poes schreef:

hmm als ik de openings post lees bewtwijfel ik of deze functie nou echt werkt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:57

Misschien kan dit topic beter een andere titel krijgen Clown

Ik erger me nooit zo, als ik ergens naar toe ga, bijvoorbeeld een dierentuin dan ben ik niet met mij medebezoekers bezig Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:58

Brittkitt geeft ook goede punten.
Mensen worden ook meer bewust van de uitsterving van dieren en gaan er meer om geven. Dierentuinen hebben imo zeker nut. Ik merk ook dat dierentuinen meer moeite doen om het de dieren zo prettig mogelijk te maken, ondanks kleine verblijven. Denk dat menig dier het er beter heeft dan paarden die 15 a 20u per dag op stal staan.

arans: als er 1tje slimmer wordt, is het al wat toch? Haha!

Faye: ik normaal ook, maar het was onmogelijk met al dat gejengel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:00

Citaat:
'MAMA MAMA MAMA kijk die enge vleermuis es!'
Domme mama nr 2 (bloedjeserieus) tegen andere domme mama: 'ja als dat in je haar vliegt... krijg je er nooit meer uit'
domme mama's en kids in koor: IIIEEWWW

Zucht.

hihi, die vind ik eigenlijk wel heel erg grappig.

Aan de ene kant ben ik niet zo van de dierentuinen, en al helemaal niet zo van die stadsdierentuinen als Artis.
Aan de andere kant doen ze ook veel goede dingen, fokprogramma's enzo.
Beetje dubbel dus.