Hirsi Ali:Mohammed is een pervert

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Hirsi Ali:Mohammed is een pervert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 21:07

Ayaan Hirsi Ali gooit vlak voor haar beëdiging als Tweede-Kamerlid voor de VVD opnieuw de knuppel in het hoenderhoek. In Trouw noemt ze Mohammed "naar onze westerse maatstaven gemeten een perverse man. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers in het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam". Verschillende moslimorganisaties hebben de uitspraken veroordeeld.

De in Somalië geboren politica wekte eerder de toorn van de moslimgemeenschap met haar opmerking dat de islam achterlijk is. Dat oordeel nuanceert ze nu. "Ik vind de islam - je overgeven aan de wil van Allah - een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders. Zij kunnen nog vooruit."

Hirsi Ali is ervan overtuigd dat de islam zijn langste tijd heeft gehad: "Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden - de aanval op Irak zal aantonen hoe erg - maar 11 september was het begin van het einde van de islam."
(bron: trouw)

Hirsi Ali wil graag wat betekenen voor de moslimvrouwen. Maar wat vinden jullie van deze zet van Hirsi Ali door dit uit te spreken?

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.


fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:12

Tja is wel gewaagd, maar bepaalde imams komen ook weg met allerlei "niet geaccepteerde"uitspraken en dat mag ook in het kader van vrijheid van meningsuiting. De imams hebben bij islamieten ook veel invloed dus ik vind het niet uitmaken dat ze in de tweede kamer zit of niet.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 22:49

Persoonlijk heb ik dus wel respect voor Hirsi Ali, zeker na lezing van dit interview. De grote fout die ze in mijn ogen echter maakt, is dat ze de conclusie trekt, dat haar manier om op de islam te reageren dé manier is die iedere moslimsvrouw zou moeten volgen. Iedereen heeft het recht om aan zijn of haar al dan niet bestaande religiositeit op eigen wijze invulling te geven, daarover heeft Hirsi Ali niet de wijsheid in pacht.
Ik vind dan ook, dat ze teveel door rechtse mensen gehypet wordt als voorbeeld van hoe het zou moeten. Daaruit spreekt impliciet de wil om moslims verplicht te seculariseren. Ik vind echter dat ze het recht hebben om, zolang ze geen islamitisch geïnspireerd geweld plegen, zelf te beslissen over hoe ze met hun religie omgaan.
Laatst bijgewerkt door marel op 26-01-03 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:57

Er zit wat in, ik vind het ook niet helemaal normaal dat bijvoorbeeld een 9 jarig meisje werd uitgehuwelijkt aan Mohammed, tegen de wil van de ouders in, ze mocht de puberteit niet eerst door. Dus perverse tyran, ja, kan ik inkomen...
Het is misschien niet zo tactisch gezegd, maar ja, moet kunnen vind ik. Gelukkig hebben we hier in Nederland een wet die vrijheid van meningsuiting toe staat. Als die moslims zich er zo aan storen mogen ze in alle redelijkheid uitleggen waarom het in hun ogen niet zo is.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:02

tis wel beledigend voor moslims, maar ik vind wel dat ze gelijk heeft. Al ben ik verder over haar niet echt te spreken....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:07

Raar en zielig meisje, misbruikt door haar mannelijke familieleden, besneden. Opgevangen door de PVDA en dan naar de VVD. Een geslagen leven in verwarring, maar ze kan nu weer onderduiken en de VVD kan weer helemaal wit de kamer in.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:10

Ik snap niet waarom mensen (zoals zij) elke keer weer zo de uitersten moeten benadrukken. Het is zwart of wit en dus is het blijkbaar allemaal OF goed OF fout. Een beetje moe word ik daarvan.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:10

leuk verwoord, als ze maar niet wit de coalitie met CDA in gaan

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:13

Karin schreef:
Ik snap niet waarom mensen (zoals zij) elke keer weer zo de uitersten moeten benadrukken. Het is zwart of wit en dus is het blijkbaar allemaal OF goed OF fout. Een beetje moe word ik daarvan.



ik vind het geen uiterste, ze bekritiseert Mohammed gewoon, op een misschien wat felle manier.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:13

Nee de enige die dat wil is balkie, IKKE WIIL NIET

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:30

Die Hirshi Ali vind ik maar een dom wicht. Ongeloofwaardig. ze zal wel het een en ander hebben meegemaakt, maar ze komt zzoooo onsympathiek over, ik vind het maar een kreng.

Bijzonder domme uitspraken ook deze keer weer. Ook bepaald 'hokjesmentaliteit". Balkenende is slim DUS gelooft hij niet. Laat die JPB dat lekker zelf uitzoeken, waar bemoeit ze zich mee....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:38

Dat noem ik wel een uiterste. In haar ogen is het fout en daarmee uit. En dan kan later haar uitspraak dan wel nuanceren, maar de toon is wel gezet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 01:50

Ik denk dat het verstandig is te scheiden wat je van mevrouw Hirsi Ali vindt en wat je van haar uitspraak vindt. Het topic is gestart met de intentie om een discussie op gang te brengen over haar uitspraak. Dit is voor eenieder nogal subjectief, omdat je je eigen oordeel nooit los kan koppelen van je eigen wereldbeeld en opvattingen. De harde taal die ze gebruikt, heb ik wel begrip voor. Als je stelling inneemt kan je dat om een discussie op gang te brengen beter wat extreem doen. In die zin is haar opzet in mijn ogen geslaagd! De vraag blijft of ze hiermee werkelijk de positie van moslimvrouwen kan verbeteren. Haar verhaal heeft namelijk ook nog een andere hele vervelende bijwerking. Zulke interviews met zulke koppen hebben een stigmatiserende werking. Veel mensen die hiervan horen, zullen zeggen zie je wel..........Ze zullen de relige an sich verwerpen. Mevrouw Hirsi Ali probeert de Islamitische vrouwen een spiegel voor te houden, tegelijkertijd speelt ze op deze manier het ontwikkelen van onbegrip/vooroordelen onder de nederlandse bevolking in de hand. In ditzelfde interview stelt ze de vraag of waarden en normen niet vanuit mensen zelf moeten komen ipv uit een boek als de Bijbel/Koran. Dat vind ik dan nog wel een zinnige opmerking! Ik denk dat bekrompen vasthouden aan het geschreven woord elke discussie doodt! Kortom....ik vind het goed dat ze een discussie op gang brengt, maar ze heeft niet goed genoeg nagedacht over de gevolgen die haar uitspraken hebben op het beeld wat de nederlandse bevolking van de Islam heeft! Ik denk dat de moslimvrouwen in Nederland daar niet bij gebaat zijn! Het als maatstaf stellen van haar inzichten, is net zo bekrompen als het eventuele achtergesteld zijn van moslimvrouwen. In haar drang zichzelf te profileren en haar schreeuw om aandacht heeft ze uit het oog verloren waar het haar werkelijk om zou moeten gaan!
p.s. Ik vind mevrouw Hirsi Ali in haar strijd iets voor de moslimvrouwen te betekenen, nogal carrieregeil......vlak voor de verkiezingen overstappen van de pvda naar de vvd, om maar kamerlid te kunnen zijn, vind ik niet getuigen van het hebben van enige ideologie. Het heeft voor mij iets weg van desperaat naar een luisterend oor zoeken......gewoon een carrierebitch ipv een bevlogen idealiste!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Bellatrix, brittms, darkangel23, dinek123, DotBot, ElsbethG, evita2, Fayyah19, Hhilde, Jorex, Kimberley_, Knollboll, Lalidan, laran, larapurdy, lobkew, maxi90, moonsparkle, xU_Blinghx, Zoe_97 en 80 bezoekers