Concentratie probleem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Concentratie probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:49

Ik kan me echt niet meer dan 5 seconde ergens op concentreren.
Er hoeft maar iets te gebeuren of mijn gedachtes vliegen onmiddelijk ergens anders heen.
Ben sowieso erg onrustig, druk en chaotisch en dan met name tussen mijn oren. *LOL*
Opzich had ik er nooit een probleem mee maar ik merk nu dat ik er vooral met paardrijden en school erg veel last van heb omdat ik de helft van wat er gebeurd niet mee krijg omdat ik met mijn hoofd in een ander land rondzweef.
Iemand enig idee wat je hier aan kan doen?

Mereltje_

Re: Concentratie probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:25

Ik heb hier ook last van, maar uiteindelijk kan ik me er meestal wel toe zetten om toch ergens even helemaal mee bezig te zijn. Alleen als ik ergens over pieker lukt dat niet goed.

Heb je al eens naar de oorzaak gezocht waarom je zo afdwaalt? Als je ergens over in zit moet je misschien daar iets aan doen en dan kan je je misschien wat beter concentreren. Pfff, wel lastig, ik ben hier verder ook niet zo'n held in, maar ik herken het wel...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:33

Ik heb het ook bleek pas dat ik ADD heb. Er loopt een topic over op Bokt misschien heb je er wat aan.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:11

Ik heb het ook. Niet met paardrijden, maar wel met school. Scheve mond Echt vervelend gewoon. Zeker als je middenin een SE zit en opeens ben je al een kwartier aan het denken over iets heel anders. *LOL* En vroeger kon ik me echt heel goed op dingen concentreren.

Die drukte en chaos tussen mn oren heb ik ook.. verschrikkelijk. Nagelbijten / Gniffelen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:13

Ik heb het ook. Weet niet wat het is, maar kan niet eens een boek lezen. Kwestie van een praktische opleiding kiezen Nagelbijten / Gniffelen Ik heb in 4 jaar nog geen boek opengehad voor mn opleiding omdat ik simpelweg niet kán lezen Bloos!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:15

mijn zoontje had dit ook. Op aanraden van de school is hij hierop verder onderzocht. Bij hem is adhd geconstrateerd en hoogbegaafdheid. Op school gebruikt hij nu medicatie en zit hij stukken lekkerder in zijn vel. Hij krijgt nu de informatie uit zijn hoofd ook op papier. Ga eens met je huisarts praten misschienb kan hij je verder helpen.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:16

misschien naar de huisarts een oplossing voor add te testen of adhd.. Je kunt ook online adhd testen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:16

Ik doe een praktische opleiding, maar ik verlies gewoon bij alles concentratie. Leraren die iets uitleggen, films of documantaires die we moeten kijken.
Studeer fotografie en zolang ik in de studio bezig ben of gewoon aan het fotograferen gaat het prima, maar zodra ik weer stil zit ben ik weer whoes in china.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:46

Ik herken me hier echt zooo erg in. Ik mag blij zijn dat ik nog enigszins goed kan leren Bloos En het zo makkelijk haal.
haal je wel goede cijfers op je opleiding?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:21

ik had dit vorig jaar heel erg. bleek dat ik pfeiffer had. daarna werd het beter maar na een tijdd ook weer slechter, ik heb dus ook dit probleempje.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:45

ik heb precies hetzelfde , heel irritant ...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:10

Misschien aan de coke gaan? Clown

Haha nee sorry, lijkt me vervelend. Je kan jezelf ook niet 'dwingen' om je kop erbij te houden? Soms kan ik ook erg afdwalen, maar 't lukt me meestal wel om mezelf dan weer even wakker te schudden. Misschien idd eens een testje doen, de huisarts weet er vast wel wat op.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:17

Helaas heel herkenbaar. Ik heb een behoorlijk zwaar jaar achter de rug, achteraf gezien daardoor. Ik kan ook uren wakker liggen, omdat mn gedachten alle kanten opschieten. Helaas ook heel onrustig als ik met mn paarden bezig ben.
Ik heb het altijd al gehad, maar mn voortgezette schooltijd nooit echt last van gehad. Nu bij de vervolgopleiding echter....

Laatst ben ik bij een workshop yoga en paardrijden geweest. Ben er daar achter gekomen dat yoga bij mij heel erg helpt om te ontspannen en niet zo in mn hoofd bezig te zijn. Kon die dag me ontzettend goed concentreren en als ik nu niet kan slapen doe ik nog een aantal oefeningen.
Bedoeling is om er fanatiek mee bezig te gaan zodat ik me wel langer dan 5 minuten kan concentreren. Misschien wat voor jou?