Zonder hem verder..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katinkatjuh

Zonder hem verder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 22:05

hoihoi,
ik moet het echt even van me aftypen. Ik heb al 2,5 jaar een relatie mret mn vriend. vanaf dat ik bijna 15 was, en hij 18, tot nu, ik nu 17, hij 21. Donderdag even gepraat, en hij wil even een pauze. Deze week wil hij alles op een rijtje zetten, en hebben nu dan ook even geen contact. omdat hij veel heeft nagedacht, over, je bent maar 1x jong, en is het dan slim al zolang iets samen te hebben? Aan de andere kant zegt ie: ik weet niet of dit wel de goede keuze was, en ik ben nog supergek op je, ik hou van je, ik wil je niet kwijt, schatje, enz enz. Ik snap ergens wel, wat hij zegt over zolang al samen zijn, en nog zo jong.. maar we waren altijd gelukkig samen, en heb dit totaal niet aan zien komen, want het ging laatste tijd zo goed, maandag nog samen naar de efteling geweest, het was super.. hij werd een beetje benauwd van die sleur die je op een gegeven moment krijgt na zolang.
hij liep er al langer mee maar vond het moeilijk om te zeggen. Nu denkt ie er eventjes over na, volgende week ook, en dan belt ie me als ie alles weer op een rijtje hebben. dna hebben we nog eens een goed gesprek. Ik vind dit onwijs moeilijk, hebben 2,5 jaar alles samen gedeeld, een vriend van ons allebei is omgekomen bij een auto ongeluk enz, dus veel samen meegemaakt.
Ik heb eerder ook heus wel vriendjes gehad, maar dit voelde zo goed. En ik heb nu gewoon geen duidelijkheid. Doordat ihj zegt dat ie niet weet of dit de juiste keuze was etc etc, blijf ik maar hopen dat het na volgende week weer goed is, al weet ik dat ik me er beter bij neer kan leggen, zodat het alleen maar mee kan vallen. maar ook omdat ie zegt, dat het na deze "pauze" misschien straks alleen maar beter dan ooit gaat met ons tweetjes samen.
Vrienden blijven we zoieso.
Ik vind het zo moeilijk, 2 nachten amper geslapen, zoveel gehuild, amper gegeten, en hij heeft ook al 3 dagen lopen huilen..
Ik hoop zo dat het weer goed komt..
Dat ie volgende week beseft dat ie me mist, en dat het goedkomt.. ben er zo door van streek.. we deden ook zoveel dingen samen..
Ik hoop zooo dat het goedkomt,
Heb een vreselijke brok in mn keel, en word er stapelgek van..

Ik moest dit echt even kwijt..

Liefs,
Katinka

ninaricci85

Re: Zonder hem verder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:10

ik snap dat het moeilijk voor je is. maar geef hem even de ruimte. als jullie voor elkaar bestemd zijn komt het wel goed. ik wen je veel sterkte

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 22:12

dankje, ja, dat zegt hijzelf ook.. maar ik hoop het zo...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:12

ik heb dit nu ook, alleen ik heb het uitgemaakt.. omdat ik heel diep in de put zit, en ik niet meer weet wat ik moest. Ik doe niet aan pauzes, want dan hou ik hem alleen maar vast en maak ik m gek mee. Ik heb t nu uitgemaakt, we kunnen allebei ons gang gaan, en miss spreken we volgende week weer wat af, om helemaal opnieuw te beginnen, maar miss bevalt dit vrijgezellenbestaan ons ook wel. We zijn NU immers allebei vrij. Miss idee voor jullie? Als jullie echt bij elkaar horen komt t wel goed

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 22:17

ja ik word ook gek van die onzekerheid, dat ik niet weet waar ik aan toe ben.. maar na 2,5 jaar wil ik hem die tijd ook wel gunnen.. maar ik hoor het wel als ie het op een rijtje heeft..
maar ben zo gek op hem, en hou zoveel van hem, en andersom zegtie dat ook nog steeds, daardoor blijf ik hopen en hopen.
Wil wel proberen rustig te worden, en mn eigen leven weer verder op te pakken.. maar hoop zo dat ie bij me terugkomt..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:22

Het is heel lastig. Gun hem even de tijd om na te denken idd.
En je bent nog zo jong. Om vanaf je 15e af, de rest van je leven met 1 en dezelfde persoon te zijn.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:26

tsjah, maar wanneer weet je dat je de ware hebt gevonden? een echte goede relatie kan dat, zo vroeg beginnen..maar je zal er soms wat harder aan moeten trekken. Mjah, wanneer weet je zeker dat het goed zit? Dat weet je niet:)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:26

Hey,

Ik zit zowat in dezelfde situatie, alleen ik heb het uitgemaakt. Me ex is 25, is 19 en we hadden volgende maand 2 jaar een relatie met elkaar. Voor ons allebei de eerste serieuze, lange relatie. In het begin ging het allemaal geweldig, super.. maar nu ging het al een hele tijd niet meer goed en ik kon er echt niet meer tegen. Onze relatie had sowieso veel dips, maar de laatste tijd leken we echt meer broer en zus en ik kon er echt niet meer tegen. Ik heb er zolang en goed overna gedacht, had er veel met mensen over gepraat en ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik (voorlopig) niet meer met hem verder wil.
Het was heel moeilijk voor hem, want hij wou me eig niet kwijt. Maar het moet van beide kanten komen, zo niet kun je eig geen relatie met elkaar hebben. Dat gaat nooit goed..

Jou vriend geeft zelf aan dat die een 'pauze' wilt.. Accepteer dat en geef hem de ruimte die die nodig heeft zoals die zelf aangeeft. Ik weet ook hoe moeilijk dit is voor je vriend, een relatie beeindigen of een pauze inschaffen is echt niet makkelijk.

Laat je afleiden, ga lekker opstap met vriendinnen en al helemaal belangrijk; Praat met veel mensen om het kwijt te kunnen. Anders krop je het alleen maar op en dat is niet goed. En dat je zovaak huilt; dat is helemaal niet erg! Huilen lucht lekker op.

Veel succes ermee, en als het zo is dat jullie echt bij elkaar horen komt het vanzelf goed joh. Maak je maar niet teveel zorgen. En als het niet goed zou komen; Geen hand vol maar een land vol! Hij is niet de enigste jongen op de wereld..

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 22:33

Bedankt voor al die lieve reacties! Ik hoop natuurlijk nog steeds dat hij, door wat hij blijft zeggen(ben nogsteeds supergek op je, hou van je, wil je niet kwijt, schatje enz) volgende week beseft dat hij me mist, en dat het weer goedkomt, of langzaamaan goedkomt.. vanuit een tijdje als vrienden met elkaar omgaan, want dat is 1 ding dat zeker is.. Ik wil hem expres de ruimte geven, iets van 2,5 jaar zet je niet zomaar aan de kant.
Pff, dit is zooo moeilijk!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:08

2.5 jaar is best lang inderdaad!
Hopelijk krijg je straks meer duidelijkheid.
Probeer wat leuks te doen met vriendinnen..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:09

probeer jezelf afleiding te geven anders blijf je er maar over piekeren

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:14

Katinkatjuh schreef:
Bedankt voor al die lieve reacties! Ik hoop natuurlijk nog steeds dat hij, door wat hij blijft zeggen(ben nogsteeds supergek op je, hou van je, wil je niet kwijt, schatje enz) volgende week beseft dat hij me mist, en dat het weer goedkomt, of langzaamaan goedkomt.. vanuit een tijdje als vrienden met elkaar omgaan, want dat is 1 ding dat zeker is.. Ik wil hem expres de ruimte geven, iets van 2,5 jaar zet je niet zomaar aan de kant.
Pff, dit is zooo moeilijk!

Dat is idd moeilijk, ik snap het heel goed. Je bent toch zolang samen geweest en bent hartstikke gewent aan elkaar. Het is vooral moeilijk als je het niet zag aankomen..
Maar zoals hij al aangeeft is dat die nog steeds gek op je is, misschien is dit juist wel even goed om een 'pauze' te hebben zodat jullie alle tijd hebben om goed over na te denken.
Kun je over een tijdje miss wel weer beginnen aan een goede, nieuwe, frisse start!
Logische dat het moeilijk is, als dat niet zo zou zijn geweest zou het niet goed zijn..

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:16

Ik ken je situatie maar dan was het omgekeerd. Ik was degene die twijfelde en heb het toen ook uitgemaakt. Maar na een half jaar zijn we weer samen en nu weet ik toch echt dat we wel 'meant to be' is.

Ik weet dat het moeilijk is maar geef hem een beetje ruimte en zoek afleiding want anders trek jij het ook niet.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:19

Herkenbaar verhaal.. Mijn vriend en ik (20) zijn net uit elkaar en het is ontzettend moeilijk. Gebruik de pauze die je vriend graag wil ook om voor jezelf dingen op een rijtje te zetten. Hoe vind jij jullie relatie? Laat het allemaal niet alleen van hem afhangen!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:25

Heel veel succes ermee,
Ik hoop voor je dat het goed komt!!!! Ach gut
Zoals andere ook zeggen: als jullie echt bij elkaar horen, komt het vast goed Bloos

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 01:02

Bedankt voor alle berichtjes, heb er wel steun aan..
Kreeg nog een heel lief smsje van zijntweelingzus, ze was er ook van geschrokken, heeft ook nog met hem gepraat en merkte ook dat hij het er erg moeilijk mee had. zelf was ze er ook van geschrokken, en ook smste ze dat we vriendinnetjes blijven, en dat ze ook hoopt dat het weer goedkomt, dus dat is wel heel lief.
Ik gun hem die tijd echt, maar jeetje, wat is dit verschrikkelijk, echt al 2.5 dag een brok in mn keel, bijna niets kunnen eten, slecht slapen etc.
Morgenavond filmpje kijken met vriendinnen.
Ik hou jullie wel een beetje op de hoogte, hoe het volgende week loopt, en wat er uit het gesprek komt enzo!
Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 01:14

Ik ben nu bijna 6 jaar samen met mijn vriend en hij was en is voor mij de eerste. Ik was toen 16 en ben nu 22. Hij is nu 27. We hebben ook mindere periodes gehad en het is ook uit geweest maar als je bij elkaar hoort kom je weer bij elkaar terug. Hij heeft tegen mij ook wel eens gezegd: je bent nog jong en ik ben de eerste, wil je niet andere jongens uitproberen? Maar nee, als het goed voelt, waarom zou ik? En in periodes dat het midner ging heb ik ook wel eens gedacht; is dit het? Maar ik denk dat geen enkele relatie over rozen gaat en dat je aan elke relatie moet werken. Hoewel ik toen ik 16 was echt stapelgek op hem was en als dat dan afneemt en het gewoon wordt en je je later ook aan dingen gaat irriteren je wel eens gaat twijfelen. Maar als ik andere mensen spreek over hun relatie denk ik dat als je gelukkig bent in je relatie het stom zou zijn om er mee te stoppen omdat niet alles meer vanzelf gaat of het verliefde minder wordt. Je wil het niet maar ik ben bang dat het erbij hoort, en dat het genoeg is als je gelukkig bent met iemand, van elkaar houdt, elkaar begrijpt en het gezellig hebt. Ik ben bang dat filmliefdes niet bestaan. En als jullie het goed samen hebben en hij logisch nadenkt zal hij daar ook achter komen denk ik....

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:56

Meid je vriend heeft voorgesteld om even rust te hebben en als ik jou zo hoor praten, kan je best je vriend deze ruimte aan hem geven. Als jullie echt bij mekaar horen komt het allemaal wel goed. Maar dat heeft even zn tijd nodig.

Ik heb voor mijn gevoel nog maar een echte vaste relatie met huidig vriendlief (heb voor mn vriend ook wel iets gehad, maar meer in de trand van dat ik gebruikt ben etc voor de s*ks van mn ex, heb met mn ex 2 jaar wel iets gehad maar in mijn ogen en mijn gevoel noem ik het geen relatie en/of het mn ex is).

Met mijn huidig vriendlief heb ik het helemaal hij is alles voor me en ik voor hem we liggen mekaar heel goed, kunnen goed praten met mekaar, tuurlijk hebben we ook wel eens wat dipjes maar goed denk dat je dat in iedere relatie wel eens zal hebben. We zijn nog steeds samen heel gelukkig hebben onze kinderwens en net samen een groot eengezinshuis gekocht, en we zijn samen 4 jaar en 3 maanden bij mekaar, en nog steeds heel gelukkig.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 16:30

Ja, ik ben benieuwd wat t gesprek volgende week zal opleveren..

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:23

Ik leef echt met je mee, ik had ooit een vriendje. Het klikte goed maar hij dumpte mij meteen voor een ander meisje wat toevallig heel erg populair was. Ik had ook dagen gehuild maar uiteindelijk dacht ik:'Ik verdiende niet zo'n vriendje, ik verdiende wel iets beters'. En nu heb ik nog steeds niemand, maar soms .. Echt heel soms denk ik nog aan die tijden dat ik met hem zo gelukkig samen was. Boos! Echt heel jammer. Maar hij wilt tog nog wel gewoon met je omgaan hea? Jullie hebben tog geen ruzie ofzoiets gehad? Probeer gewoon eens te afspreken met hem en vragen of alles nu weer goed is en of hij weer verder wil gaan met jou. En als die dan toevallig nee zegt, probeer er dan overheen te komen. Zet het dan van je af. Mij LIJKT jullie wel een goed stel (Okal ken ik jullie helemaal niet). Ik hoop dat hij nog wel verder met je wil en zoja, krijs het dan van geluk uit Tong uitsteken

xxx.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:49

Je kan jezelf helemaal gek gaan maken maar probeer het rustig te bekijken. Het is nog niet uit! Hij wil alleen even wat ruimte om na te denken. Zo te lezen wil hij jou ook niet kwijt. Zoek afleiding, doe wat leuke dingen en wacht rustig af tot hij jou weer benaderd.

Sterkte.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:56

liefdesverdriet is nooit leuk en heel verdrietig
maar als jullie echt bij elkaar horen komt het goed
en zoniet dan is dat weer een wijze levensles
want besef wel dat je nog zo ontzettend jong bent
ik heb vanaf mijn 17 e altijd vaste verkering gehad; jaren lang ( paar jaar per vriend) maar toen ben ik even vrijgezel geweest tussendoor en toen besefte ik pas hoe jong ik was en dat ik nog tijd genoeg had voor vaste verkering; ben toen lekker 2 jaar vrijgezel geweest en genoten van de dingen die ik toch wel een beetje gemist had
inmiddels ben ik ruim 20 jaar verder vanaf mijn 1e vaste verkering en ben al weer een aantal jaren gelukkig met mijn huidige vriend

HedwigOJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:10

Ik wil eigenlijk hetzelfde zeggen als degene in de eerste reactie post. Het komt echt wel goed als jullie voorbestemd zijn!
Ik wens je erg veel sterkte en vertrouw erop dat het goed komt !

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 12:53

Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties!
@ xRomanxMir: Nee we hebben geen ruzie gehad. gelukkig maar. Het vervelende is, dat hij net een paar dagen terug is van een weekend Renesse met zijn vrienden, daar zaten ze op een camping, en 2 meiden bij hun op het veld, zijn ze het hele weekend mee wezen stappen enz, ze zagen er niet verkeerd uit, maar hij heeft er alleen mee gedanst, niet gezoend oid. Nu hebben wij hier in de buurt het 1e weekend van september Bloemencorso. dan komen die meiden dus hierheen. Stel hij zegt van de week dat hij vrienden wil blijven, hoeft ie niet proberen met bloemencorso met een van die meiden bezig te gaan, want dan weet ik hoe weinig die 2,5 jaar voor hem betekend, en kan ie die vriendschap op zn buik schrijven.
Ik vind het erg moeilijk om nu helemaal geen contact te hebben, en zou hem het liefst een smsje sturen met morgenavond wil ik duidelijkheid. Maar dit doe ik expres niet. Ik wil hem echt de kans geven om na te denken, en te beseffen of ie iets mist.
Hij moet nu weer werken (beetje ingewikkeld allemaal, hij werkt namelijk in het bedrijf van mijn ouders, en hij woont bij mij de straat uit, naast de mensen waar mijn paard staat, dus zag hem ook erg vaak, wat ook niet goed is) Dus hij kan nu in zn normale ritme (hij heeft 2 weken vakantie gehad) kijken of ie wat mist.

Ikzelf zou het liefst helemaal opnieuw beginnen, weer af en toe afspreken, veel meer onze eigen dingen zonder elkaar doen, niet steevast elke zaterdagavond bij elkaar blijven slapen etc.

Nu hopen dat hij me ook niet kwijt wil..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:56

Hee meis, heel veel sterkte in ieder geval. Ik zou niet meteen van het ergste uitgaan, zodat het mee kan vallen.
Misschien kun je de tijd juist even gebruiken om dingen ook voor jezelf op een rijtje te zetten. Zoals, waarom je WEl graag met hem verder wil, waarom het beter zou zijn van niet..
Maar ook voor jezelf gewoon even rust, probeer juist niet bij de pakken neer te gaan zitten maar juist iets leuke dingen met je vriendinnen gaan doen. Het is nog niet uit, hou dit wle in gedachte... Dalijk is het over een week wel weer goed, en heb jij je deze week zo enorm rot gevoelt hierdoor... Terwijl het dan uiteindelijk wel mee valt.

Verder zeg je, dat jullie geen contact hebben, maar je weet wel dat hij zich de afgelopen dagen rot voelde. Fijn om te weten denk ik, want je hebt hiermee bevestiging dat het hem ook erg veel doet!
Maar zou toch proberen hem zoveel mogelijk met rust te laten, als hij verder met je wilt, dan komt hij vanzelf wel...
En voor jezelf is het misschien zelfs ook gemakkelijker, want kan me voorstellen dat iedere keer als je hem even spreekt alles weer omhoog komt.