Kindje verliezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:31

Bij dit soort dingen is het zo erg dat je niets kunt doen om het beter te maken. Leven en dood moet je nemen zoals het is en dat is zwaar, heel zwaar.

Heel veel sterkte met dit verlies...

Joycelyn1
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 13:52

Dank jullie wel voor alle lieve berichten!!! Zoiets geeft een mens echt steun. Als ik alleen al om me heen kijk naar de bloemboeketten die de afgelopen dagen bezorgt zijn..... daar zijn geen woorden voor.

Ergens hebben we er vrede mee, dat het weggehaald moet worden. Omdat de blaas zo groot is, hebben de longen geen plaats om te ontwikkelen. Opereren is een mogelijkheid, maar de longachterstand kan nooit meer ingehaald worden.

Maandag moet ik weer naar Venlo, kijken wat ze dan weer zien op de echo. Volgens Maastricht moesten ze toch nog een echo maken voor onze eigen bevestiging. (maar ja, dat hebben ze al 3 keer gedaan en telkens was de blaas groter geworden.

Ik ben er voor mezelf wel uit, dat ik het zo snel mogelijk wil afwerken. Klinkt hard (is het ook) maar zo kan ik het wel beter verwerken. Ik wil ook niet ingeleid worden, het complete karwei doormaken; en daarna nog niets in handen hebben.
Wat familie en vrienden betreft worden we goed opgevangen. Zo kom je er ineens achter dat het bij heel veel mensen verkeerd is gegaan.
Wat afleiding betreft, ik zadel mijn paardje en ga lekker de bossen in, naar de lessen enzovoort. Samen met Marc naar de dierentuin geweest en het grote indoor-concours in Deurne.

Ach het is zo maandag middag. Ben benieuwd hoe het verder zal verlopen deze week. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Bedankt nogmaals.


Groeten Joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:02

Heel veel sterkte, ik heb weinig toe te voegen aan wat er al gezegd is. Goed van je dat je er zo over kunt praten, dat helpt denk ik wel een beetje bij het verwerken.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:19

Heel veel sterkte. Wat kun je anders zeggen?
Op www.lieveengeltjes.nl is een groep van ouders die hun kindje hebben verloren tijdens de zwangerschap, bevalling, of op wat voor leeftijd dan ook.
Het lijkt me het ergste wat je kan overkomen, je kind verliezen. Of het nou al jaren bij je is, of nog maar net in je buik woont. Vanaf het blauwe streepje op de zwangerschapstest is het je kleintje en ga je ervoor door het vuur. Ik kan me voorstellen dat je je vreselijk machteloos voelt.
Nogmaals, veel sterkte, ook voor je man.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:25

sjeetje, dat is beroerd he. Praat gerust van je af en heel veel sterkte.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:28

Verdorrie, wat moet dat beroerd zijn.
Je bent de 12 weken grens gepasseerd, misschien net iedereen verteld dat je zwanger bent, de kans op het verliezen wordt dan kleiner maar...
jij bent dat kleine procentje met pech.

Heel, heel erg veel sterkte, het is jouw kleintje, je zal jezelf al op en top moeder voelen ondanks dat hij/zij nog niet geboren is.
Ik hoop dat je er veel met je man/vriend over kan praten zodat jullie het verdriet samen kunnen delen.

Heel veel sterkte... hier zijn gewoon geen woorden voor...

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:40

Ook van mij heel veel sterkte, dat gun je niemand...

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:29

heel veel sterkte.....
voor jou en je man.
gillian

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:48

Geen leuk nieuws, veel sterkte met het vroege verlies van je kindje. Verdrietig

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:00

Beste meid, ik kan jullie alleen maar veel sterkte toewensen. Ook ik heb mijn baby verloren tijdens de zwangerschap. Ik heb indertijd voor een curettage gekozen, waar ik geen spijt van heb gehad.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:50

Heel veel sterkte. Meer woorden zijn er eigenlijk niet voor.

Fijn dat familie en vrienden niet met 'goedbedoelde' (vaak vervelende)opmerkingen/tips komen, maar echt tot steun zijn!
Ook voor je partner veel sterkte gewenst!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:56

Dit is het ergste wat je kan overkomen, je kindje is niet meer..
Verdrietig
Veel sterkte, nu en voor de toekomst..

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:46

Het is vreselijk hard, en ik spreek uit ervaring. Mijn beide kinderen zijn een "onderdeel" van een tweeling waarvan een "vrucht" geabsorbeerd werd, tussen beide ook een miskraam gehad, vooral met die heb ik het heel moeilijk gehad. Vooral de opmerkingen die bedoeld waren als hulp of troost nam ik zeer kwalijk ... zoiets kan een iemand die het niet doorgemaakt heeft niet begrijpen, en dan nog, ieder verwerkt het anders. Als ik één iets mag aanraden, voor je aan een nieuwe zwangerschap begint, probeer eerst het afscheid een plek te geven. Ik weet dat de volgende zwangerschap z'n angsten zal meebrengen (had ik ook), maar in mijn geval had ik de miskraam nog niet voldoende verwerkt, en dat was een heel dubbel gevoel van aan de ene kant vreugde en de andere kant verdriet, en dan tuurlijk nog de enorme schrik erbij ... Ik kan je alleen heel veel moed toewensen, en hou je voor, je doet wat best is voor je kindje, een kindje met een leven vol operaties en ziekenhuisopnames is echt niet aangenaam.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:11

Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte, en inderdaad probeer het eerst een plaatsje te geven voordat je aan je volgende zwangerschap begint.. voor de rest kan ik niks meer zeggen, behalve veel sterkte...

JayJay

Berichten: 60
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: den bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:47

Wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:38

Ik (en de anderen neem ik aan), zijn benieuwd hoe het nu is...het is alweer vrijdag.
Hopelijk hebben jij en Marc je er doorheen geslagen. Dat gevoel van dat je het wil "afwerken" is zeker herkenbaar, da's je gevoel, je innerlijke verstand heeft dan al gewerkt..
Sterkte voor jullie en betrokkenen!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:42

Wat erg... heel veel sterkte!!!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:46

Wat erg!! Heel veel sterkte. Ook voor je partner.....